کد خبر: ۷۶۸۷۹۸
تاریخ انتشار : ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۲
اگر اقتصاد درمان شود، تورم نیز رفع می‌شود

ریشه تورم و گرانی از نظر نماینده خرم آباد

نماینده خرم آباد در مجلس شورای اسلامی گفت: تورم نشانه ای از اقتصادی است که ناسالم است و درست کار نمی کند و به همین نسبت هم باید آن اقتصاد درمان شود تا تورم درست شود.
ریشه تورم و گرانی از نظر نماینده خرم آباد
آفتاب‌‌نیوز :

مهرداد ویس کرمی در رابطه با وضعیت تورم و گرانی موجود اظهار داشت: تورم یک نشانه است، مثل کسی که سرفه می کند و باید بگردیم علت آن سرفه را پیدا کنیم، پس وقتی در کشوری شاهد تورم منظم یا تورم بدون حساب و کتاب و نامنظم هستیم باید دید اقتصادی که این تورم از آن به وجود آمده، ایرادش کجاست؟

وی با بیان اینکه عوامل متعددی باعث می شوند که سلامت اقتصادی جامعه دچار مشکل شود، عنوان کرد: قطعا شفاف سازی در اقتصاد بحث کوتاه کردن دست دلالان، کنترل نقدینگی و مدیریت تسهیلاتی است که در جامعه داده می شود و خیلی از عوامل دیگر که می تواند در کنترل تورم تاثیر داشته باشد.

این عضو کمیسیون آموزش و تحققیقات مجلس با بیان اینکه یکی از عوامل تورم نیز تحریم های ظالمانه ای است که علیه کشور وجود دارد، خاطرنشان کرد: نظارت ها اگر ضعیف شود و بازرسی ها اگر منظم، عادلانه و حساب شده نباشد، همه این موضوعات سبب می شود که به صورت علّی و معلولی شاهد تورم باشیم، بنابراین تا همه این علت ها رفع نشود تورم همچنان باقی است.

نماینده مردم خرم آباد در مجلس با بیان اینکه تورم یک روزه به وجود نمی آید که یک روزه هم قابل رفع باشد، گفت: به طور طبیعی در طول سالیان متمادی در یک اقتصاد بیمار با توجه به مشکلاتی که داشته تورمی به وجود آمده و باید با تدابیری علت ها را پیدا کرد، چراکه وقتی علت ها پیدا شود معلول نیز به طور طبیعی درمان خواهد شد.

ویس کرمی در پایان گفت: معتقدم تورم یک نشانه از اقتصادی است که سالم نیست و درست کار نمی کند و به همین نسبت هم باید آن اقتصاد درمان شود تا تورم درست شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین