کد خبر: ۷۶۸۹۱
تاریخ انتشار : ۲۹ خرداد ۱۳۸۷ - ۲۳:۲۲

تاکید هاشمی‌شاهرودی بر توجه دولت به وضعیت مسکن

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب‌: رییس قوه قضاییه خواستار توجه و همکاری دولت، مجلس و قوه قضاییه برای ساماندهی وضعیت مسکن و ساخت و ساز در کشور و جلوگیری از صدمات ناشی از نابسامانی «اقتصاد زمین و مسکن» شد و گفت: «تا زمانی که بخش مسکن و زمین در شرایط سودآوریهای بادآورده فعلی بماند صنعت و تولید و کشاورزی هیچ رشدی نخواهد داشت».

به گزارش سویس اقتصاد و صنعت آفتاب، آیت‌الله هاشمی شاهرودی كه از طریق سیستم ویدئو کنفرانس با قضات استان آذربایجان شرقی سخن می‌گفت، افزود: «باید به صورت جدی با شرایط موجود در بخش زمین و مسکن، ساخت و سازهای بی‌رویه مقابله شود و اگر این ساماندهی صورت نگیرد نمی‌توان به رونق اقتصاد کشور امیدوار بود».

وی با تأکید بر این‌که حتی در کشورهایی که صد در صد سرمایه‌داری در آن حاکم است کنترل‌های ویژه بر بخش مسکن و زمین وجود دارد، گفت: «به رییس جمهور محترم نیز گفته‌ام که باید ساماندهی مناسبی در این بخش صورت گیرد و زمین و زمین‌خواری و ساخت‌وسازها طبق ضوابط اسلامی و قانونی مهار شود تا بیش از این عده‌ای نتوانند از طریق سرمایه‌گذاری در مسکن و بر اثر عدم نظارت و حتی بدون پرداخت اندکی مالیات به سودهای بادآورده دست یابند و مردم نیز به واسطه نابسامانی در این بخش دچار مشکلات فراوان شوند و تاوان افزایش ماه به ماه و هفته به هفته قیمت این بخش را آنها بپردازند».

رییس قوه قضاییه با اشاره به وظیفه قوه قضاییه در احقاق حقوق مردم، تأکید کرد: «قوه قضائیه حاضر است در این زمینه به دولت و مجلس کمک کند تا وضعیت موجود در بخش مسکن که موجب ضربه زدن به اقتصاد کشور و واردآمدن فشار به مردم شده‌است، ساماندهی شود».

آیت‌الله هاشمی شاهرودی با تأکید بر لزوم توجه به اهداف سیاست‌های اصل 44 افزود: «حمایت از سرمایه‌گذاری‌های مشروع و زمینه‌سازی برای تولید و گسترش صنعت بسیار مهم است».

هاشمی شاهرودی در بخش دیگری از سخنان خود خواستار توجه به معیشت مردم مناطق مرزی و نقاط محروم شد و گفت: «بسیاری از مردم مناطق محروم مرزی بدلیل مشکلات معیشتی و عدم امکان دستیابی به شغل مناسب به جابه‌جایی کالا در مناطق مرزی می‌پردازند باید با گسترش بازارچه‌های مرزی درصدد ساماندهی این وضعیت و حل و فصل مشکلات مردم بود».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین