کد خبر: ۷۶۸۹۲۰
تاریخ انتشار : ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۰:۵۷

مدارس و دانشگاه‌های غرب کرمانشاه تعطیل شدند

گرد و غبار و کاهش دید افقی و آلودگی هوا باعث تعطیلی تمامی مدارس، دانشگاه‌ها و مهد‌های کودک نوبت صبح روز دوشنبه در شهرستان‌های قصرشیرین، گیلانغرب و سرپل‌ذهاب در غرب کرمانشاه شد.
مدارس و دانشگاه‌های غرب کرمانشاه تعطیل شدند
آفتاب‌‌نیوز :

 به دلیل نفوذ ذرات گرد و غبار در جو استان و بر اساس تصمیم کارگروه شرایط اضطراری آلودگی هوا روز دوشنبه ١٢ اردیبهشت ماه١۴٠١ تمامی مهد‌های کودک، مدارس و دانشگاه‌های شهرستان‌های سرپل ذهاب، قصرشیرین و گیلانغرب در کلیه مقاطع تحصیلی در نوبت صبح تعطیل اعلام می‌شود.

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان کرمانشاه، مبتلایان به بیماری‌های ریوی، قلبی، سالمندان و کودکان تا حد امکان از منزل خارج نشوند و فعالیت‌های خود را در فضای باز به حداقل برسانند و در زمان آلودگی شیشه‌های خودرو را

بالا نگهدارند و اگر بیماری زمینه‌ای تنفسی دارند و نشانه‌های کوتاهی تنفس و سرفه بر طرف نشد با پزشک خود مشورت کنند.

دید افقی ناشی از گرد و غبار در قصرشیرین به ۵۰ متر رسید

رییس اداره هواشناسی قصرشیرین گفت: ورود سامانه‌ای ناپایدار که از بامداد یکشنبه به این شهرستان مرزی، دید افقی را به میزان ۵۰ متر کاهش داد.

«امیرپرویز نجفی» افزود: دید افقی ناشی از ورود گرد و غبار ساعت ۲۳و ۳۰ دقیقه شامگاه یکشنبه در شهرستان مرزی قصرشیرین ۹ هزار و ۹۵۰ متر از حد استاندارد یک هوای سالم (۱۰هزار متر) کمتر است. بیشینه سرعت وزش باد در ساعت ۱۶ و ۳۰ دقیقه امروز در قصرشیرین ۱۶متر بر ثانیه معادل ۵۸کیلومتر بر ساعت بود که به علت جنوب غربی بودن سمت باد بتدریج ازکشور عراق گردوخاک وارد نوارمرزی شده است.

رییس اداره هواشناسی قصرشیرین گفت: طبق پیش بینی‌های صورت گرفته توسط سازمان هواشناسی پدیده گردو غبار تا اواخر فردا دوشنبه در جو منطقه حاکم است.

وی گفت: از ابتدای امسال تاکنون قصرشیرین ۲۳ روز درگیر غبار بوده که شامل ۱۸ روز در فروردین و هفت روز در اردیبهشت ماه است، همچنین پارسال در مجموع این شهرستان ۷۵روز غبارآلود بود که این پدیده تهدیدی برای سلامت مردم و محیط زیست است.

استان کرمانشاه در چند سال گذشته با معضل ریزگرد‌ها و آلودگی هوا درگیر بوده و این وضعیت به ویژه مردم شهرستان‌های قصرشیرین، سرپل‌ذهاب و گیلانغرب را کلافه کرده است.

این پدیده نه تنها عوارض جسمی زیادی به مردم استان تحمیل کرده که حتی با بستن منافذ برگ‌های درختان بلوط، به شدت به جنگل‌های زاگرس هم آسیب زده است.

قصرشیرین در غرب کرمانشاه بیش از ۲۷هزار نفر جمعیت و ۱۸۶کیلومتر مرز با عراق دارد.

استان کرمانشاه با دو میلیون نفر جمعیت ۱۴ شهرستان، ۳۵ شهر و ۲ هزار و ۵۹۵ روستا، بیش از ۳۳۰ هزار دانش آموز، ۲۶ هزار معلم و چهار هزار مدرسه دارد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین