کد خبر: ۷۶۹۱۳
تاریخ انتشار : ۳۰ خرداد ۱۳۸۷ - ۲۰:۵۹

دغدغه‌های اسکولاری قبل از بازی با آلمان: بازیکنان حریف خیلی بلندقد هستند!

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: «لوییز فلیپه اسکولاری» دست به جیب کرد، یک تکه کاغذ درآورد و شروع کرد به خواندن آن برای روزنامه‌نگارانی که اتاق را پر کرده بودند: «شماره 17 آلمان، یک متر و 98 سانت. شماره 13، یک متر و 88. کلوزه 1 متر و 82. شماره 21، 195. باید هم نگران این قضیه باشم. از طرف دیگر بازیکنان من مگر چقدر قد دارند؟ 115 سانت، 120 سانت!» لحن او طنزآمیز بود ولی هر چه باشد یکی از دغدغه‌های بزرگ اسکولاری را برای بازی امشب مقابل آلمان در مرحله یک‌چهارم نهایی بیان می‌کرد.

اسکولاری گفت که از قدرت آلمانی‌ها در هوا می‌ترسد: «باید یک فکری برای ضربات ایستگاهی آن‌ها بکنیم.» بازیکنان این مربی برزیلی، اگر همان‌هایی باشند که در دو بازی اول به میدان رفتند، از نظر میانگین قدی 7 سانتی‌متر کوتاه‌تر از رقیبانشان هستند. 

ستایش اسکولاری
البته اسکولاری قدرت آلمانی‌ها روی زمین را هم قبول دارد. او از بازیکنی شروع کرد که به زودی در چلسی هدایتش را بر عهده خواهد داشت: «او بازیکنی بزرگ است و کیفیت فنی فراوانی دارد. او از بزرگان حاضر در این رقابت‌ها است.» منظور اسکولاری «میشاییل بالاک» کاپیتان تیم ملی آلمان بود. کسی که به اتریش گل زد تا آلمان به یک چهارم نهایی برسد. 

غیبت لو
در جام جهانی 2002 که اسکولاری هدایت برزیل را بر عهده داشت، میشاییل بالاک از حضور در بازی فینال مقابل برزیل محروم بود. آلمانی‌ها حالا یک محروم دیگر جلوی اسکولاری دارند: «یواخیم لو» مربی تیم که در بازی مقابل اتریش اخراج شد و مجبور است از روی سکوها بازی را نگاه کند. «هانس دیتر فلیک» دستیار لو و «آندریاس کوپکه» مربی دروازه‌بان‌ها حرف‌های لو را به زمین انتقال خواهند داد و «اولیور بیرهوف» مدیر تیم می‌گوید: «وقتی بازی به پیش می‌رود، مربی‌ها غریزی عمل می‌کنند. حالا چنین کاری برای لو میسر نیست. او باید قبل از بازی همه چیز را هماهنگ کند.»

درباره رونالدو
لو قطعاً حرف‌هایی درباره مهار «کریستیانو رونالدو» هم خواهد داشت. بیرهوف می‌گوید که او بهترین بازیکن دنیاست: «هرگز نمی‌توانید برای 90 دقیقه جلویش را بگیرید. ولی خیلی مهم است که وقتی او توپ را در اختیار می‌گیرد، خطوط دفاعی و میانی خیلی نزدیک به هم باشند.» اسکولاری هم تأثیر رونالدو را تأیید می‌کند: «او اراده‌ای قوی برای پیروزی دارد که در هیچ کس دیگری ندیده‌ام. همین باعث می‌شود او بهترین باشد.»

غایبان
محرومیت «باستین شواین‌اشتایگر» تمام شده و او به ترکیب آلمان برخواهد گشت. البته باید دید که او جای «کلمنس فریتس» در سمت راست را خواهد گرفت یا جای خالی «لوکاس پودولسکی» در سمت چپ خط حمله را پر می‌کند. پودولسکی از ناحیه ساق پا مصدوم است. دیگر مشکل تیم ملی آلمان آسیب‌دیدگی «تورستن فرینگس» است که در مقابل اتریش دنده‌اش شکست. بیرهوف گفت که فرینگس بسیار خوش‌بین است. با این که «توماس هیتسل‌اشپرگر» می‌تواند به جای او بازی کند، اما طرفداران آلمان تابستان دو سال قبل را هنوز به یاد دارند که فرینگس در شکست نیمه‌نهایی مقابل ایتالیا غایب بود و جای خالی‌اش چقدر حس شد. 

امیدوارها
اسکولاری همان تیمی را به زمین می‌فرستد که ترکیه و جمهوری چک را شکست داد. مربی پرتغال در بازی مقابل سوییس ذخیره‌ها را به میدان فرستاد و دو بر صفر شکست خورد. او می‌گوید که این باخت روند حرکتی تیمش را مختل نکرده و خوش‌بینانه حرف از حضور در سومین نیمه‌نهایی متوالی پرتغال در مسابقات جام ملت‌های اروپا می‌زند: «ببینیم می‌توانیم در خط حمله قدرت تمام‌کنندگی بیشتری بیابیم یا نه. اگر این طور شود که بخت زیادی داریم.» البته احتیاجی نبود او حرف‌های بیرهوف را تأیید کند که «وقتی آلمان با تیم‌های خوب بازی می‌کند اغلب قوی‌تر می‌شود.»
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین