کد خبر: ۷۶۹۵۹۹
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۸:۰۱
با غیرقابل قبول دانستن افزایش سرعت برنامه هسته‌ای ایران

آمریکا: برای سناریوی شکست مذاکرات با ایران آماده‌ایم

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با غیرقابل قبول دانستن افزایش سرعت برنامه هسته‌ای ایران، گفت تحولات مذاکرات با ایران را به رژیم صهیونیستی گزارش می‌دهند.
آمریکا: برای سناریوی شکست مذاکرات با ایران آماده‌ایم
آفتاب‌‌نیوز :

«ند پرایس» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا بامداد پنجشنبه مدعی شد که واشنگتن برای سناریوی شکست مذاکرات وین آماده است.

پرایس طی نشست خبری در واشنگتن گفت: «در دوره گذشته، ایران مراحل به دست آوردن مواد شکافت‌پذیر و غنی‌شده را تسریع کرد و این برای ما غیرقابل قبول است».

وی با بیان اینکه آمریکا به دنبال مذاکره در مورد بازگشت ایران به پایبندی به توافق هسته‌ای است، اظهار داشت: «ما به دنبال بازگشت همزمان به توافق هسته‌ای با ایران هستیم».

این دیپلمات آمریکایی با ادعای اینکه برای سناریوی شکست مذاکرات نیز آماده هستند، اضافه کرد: «ما با متحدان خود برای سناریوی عدم توافق با ایران آماده می‌شویم و باید به تاکتیک‌های دیگری متوسل شویم».

پرایس در پاسخ به وضعیت مذاکرات رفع تحریم‌های ایران در وین نیز توضیح داد: «ما در مذاکرات وین درباره برنامه هسته‌ای ایران پیشرفت زیادی داشتیم، اما هنوز به توافق نرسیده‌ایم».

وی با بیان اینکه ایران باید به مکانیسم راستی‌آزمایی برنامه هسته‌ای خود پایبند باشد، تصریح کرد: «ما با اسرائیل در تماس هستیم و آن‌ها را از تحولات مذاکرات با ایران مطلع می‌کنیم».

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا همچنین مدعی شد: «پزشک سوئدی-ایرانی، احمد رضا جلالی که در ایران در بازداشت به سر می‌برد، نماینده یک پرونده جدی بازداشت خودسرانه است».

پیش از این، «لیندا توماس گرینفیلد» نماینده آمریکا در سازمان ملل نیز گفته بود عدم دستیابی به توافق با ایران در خصوص برنامه هسته‌ای بعید نیست.

«حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه ایران امروز در مصاحبه‌ای گفت: «مذاکرات وین متوقف نشده، بلکه در روندی دیگر به منظور رفع تحریم‌های یک‌جانبه تحمیلی علیه ما و از طریق تبادل پیام‌های مکتوب با آمریکایی‌ها به‌واسطه نماینده اتحادیه اروپا ادامه دارد.»

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۵
1
7
عمرا بتوانید توفیق بیشتری از ظریف کسب‌ کنید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۵
1
8
سلام اینقدر طولش بدین که ریاست جمهوری بایدن تمام بشه با توجه به انتخابات کنگره امریکا که جمهوری خواهان طرفدار ترامپ پیروز شدن احتمالا یک جمهوری خواه رییس جمهور بشه ان موقع با بدترین قرارداد برجام به نتیجه می رسانند چون کشور ما در فرصت سوزی مقام اول در دنیا دارد
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین