کد خبر: ۷۶۹۶۵۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۴
هرگز گردشگران روس زیادی به ایران نیامده‌اند

سفیر روسیه در تهران: حجاب و ممنوعیت مشروب مانع سفر روس‌ها به ایران است

سفیر روسیه در تهران گفت: من بارها و با صراحت به ایرانی‌ها گفته ام که دو مساله عمده مانع ورود شهروندان روس و نه تنها گردشگران به ایران می شود. یکی مساله دستورالعمل پوشش زنان است که امروزه حجاب حتی در گرما در همه جای این کشور، اجباری است و دیگری اینکه مشروبات الکلی ممنوع است.
سفیر روسیه در تهران: حجاب و ممنوعیت مشروب مانع سفر روس‌ها به ایران است
آفتاب‌‌نیوز :

سفیر روسیه در تهران در مصاحبه با روزنامه ایزوستیا چاپ مسکو گفته است که ممنوعیت مصرف مشروب و بحث حجاب دو مانع عمده سفر روس‌ها و گردشگران این کشور به ایران هستند.

بخش‌هایی از این مصاحبه در زیر می‌آید:

 آیا می دانید سیستم پرداخت روسی "میر" چه زمانی در ایران قابل استفاده خواهد بود؟

من نمی توانم رویدادها را پیش بینی کنم. چیزی که می خواهم بگویم این است که: هر چه زودتر بهتر. منظور شما قابل استفاده برای توریست‌هاست؟ برخلاف تایلند، امارات، ترکیه و سایر کشورها هرگز گردشگران روس زیادی به ایران نیامده‌اند، هرچند که دیدنی‌های ایران بسیار زیاد است. ایران یکی از قدیمی‌ترین کشورهای جهان و با تمدنی بسیار توسعه یافته است، اینجا دیدنی‌هایی وجود دارد. پاسارگاد، شیراز، اصفهان و سایر مناطق کشور ارزش دیدن دارند.

من بارها و با صراحت به ایرانی‌ها گفته‌ام که دو مساله عمده مانع ورود شهروندان روس و نه تنها گردشگران به ایران می‌شود. یکی مساله دستورالعمل پوشش زنان است که امروزه حجاب حتی در گرما در همه جای این کشور، اجباری است و دیگری اینکه مشروبات الکلی ممنوع است.

آیا به نظر شما ایران پتانسیل جذب گردشگران روس را دارد؟

پتانسیل زیادی وجود دارد، اما این دو مانعی که ذکر کردم کاملاً جدی هستند. گردشگران ما در کشورهایی که در مورد آنها صحبت کردم با این مشکلات مواجه نیستند. امیدوارم گردشگران ما به کشورهای غیردوست سفر نکنند و در آنجا ارز خرج نکنند. من از شهروندان روسیه می‌خواهم که این کار را منحصراً در کشورهای دوست روسیه انجام دهند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۵
3
18
شما شهروندان تان را ببرید بوشهر از دستاوردهای هسته‌ای تان دیدن نمایند
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین