کد خبر: ۷۶۹۷۲
تاریخ انتشار : ۰۲ تير ۱۳۸۷ - ۰۹:۴۱
معاون پژوهشی مرکز ملی مقاوم‌سازی ایران اعلام کرد:

عدم نظارت بر مقاوم‌سازی در طرح زمین‌های 99ساله

وضعیت پل حافظ تهران مطلوب نیست
آفتاب‌‌نیوز :  آفتاب: معاون پژوهشی مرکز ملی مقاوم‌سازی ایران از وضعیت نظارت بر مقاوم‌سازیِ انبوه‌سازی در کشور، بخصوص زمینهای 99 ساله ابراز نگرانی کرد.

دکتر حسین میسمی معاونت پژوهشی مرکز ملی مقاومت‌سازی ایران در گفتگو با خبرنگار سرویس اقتصاد و صنعت آفتاب با بیان اینکه کشورما هنوز متولی خاصی برای بحث مقاوم‌سازی ندارد گفت: «اکثر ساخت و سازهای انبوه درکشور مانند شهرک‌‌سازی‌ها که در حال حاضر زمینهای 99 ساله را در بر می‌گیرد با مشکلات جدی مقام‌سازی روبروست که این مسئله بسیار خطرناک است».

وی با بیان اینکه وزارت مسکن به‌صورت خاص نظارتی بر بحث مقاوم‌سازی ساخت و سازها ندارد گفت: «شهرک‌سازی‌ها اکثراً در کشور روند مطلوبی در امر مقاوم‌سازی ندارند بعنوان مثال ساختمان‌های نواب،‌ اکباتان،‌ پردیس، مهرشهرکرج، هیچکدام با رعایت نظارت اصلی مقاوم‌سازی ساخته نشده‌اند و به عبارتی انبوه‌سازی صورت نگرفته بلکه تنها آجرسازی است». 

این کارشناس حوزه مسکن با بیان اینکه در حال حاضر انبوه‌سازی تعاونی مسکن مهر پیش روست و باید نظارتی جدی از سوی دولت بر بحث مقاوم‌سازی آن صورت بگیرد گفت: «بخشی از انبوه‌سازی مسکن مهر به دست دولت یعنی وزارت مسکن است که نظارتی مناسب بر بحث مقاوم‌سازی آن نیست و مابقی این زمین‌ها نیز که به دست بخش خصوصی سپرده شده هیچ انتظاری از مقاوم‌سازی آن قطعا وجود ندارد بخصوص با توجه به گرانی مصالح و اهمیت ارزان تمام شدن این شهرک‌ها بحث مقاوم‌سازی نگران‌کننده است».

وی از ارائه طرحی به مجلس شورای اسلامی در رابطه با تشکیل سازمان ملی مقاوم‌سازی ایران خبر داد و یادآور شد:‌‌ «با تصویب این طرح که از سوی مرکز ملی مقاومت‌سازی ایران ارائه شد می‌توان برای بحث مقاوم‌سازی ساختمانها متولی مشخصی تعیین کرد تا نظارت بر ساخت افزایش یابد». 

معاون پژوهشی مرکز ملی مقاوم‌سازی ایران در مورد توجه مسئولان به بحث مقاوم‌سازی ساختمان‌ها و معابر عمومی شهر، ابراز نارضایتی کرد و گفت: «متاسفانه شهرداری توجه لازم را به این مسئله نشان نمی‌دهد بسیاری از ساختمانها و معابر عمومی در وضعیت نامطلوبی به سر می‌برند که در صورت ادامه این بی‌توجهی ممکن است خطرآفرین باشند».

وی به وضعیت پل حافظ در شهر تهران اشاره کرد و گفت: «حدود 5 سال پیش این پل باید مورد بازبینی قرار می گرفت و مسئولین مربوطه توجهی به آن ندارند که در صورت نبود نظارت مجدد بر وضعیت پل حافظ باید شاهد خطرات بسیاری باشیم».


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین