کد خبر: ۷۶۹۹۹۴
تاریخ انتشار : ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۸

طب سوزنی راهی برای تسکین و درمان درد

یک محقق طب سوزنی گفت: بجای استفاده از مسکن برای بهبود و درمان دردها، می‌توان از روش‌های دیگری همچون طب سوزنی استفاده کرد.
طب سوزنی راهی برای تسکین و درمان درد
آفتاب‌‌نیوز :

الهه حاج‌صادقی اظهار کرد: برای درمان انوع دردها معمولا سراغ مسکن می‌روید که برخی از آنها عوارض زیادی به دنبال دارد، در عین حال که می‌توان از روش‌های دیگری برای تسکین یا درمان در استفاده کرد.

وی افزود: یکی از موثرترین راهکارها، استفاده از طب سوزنی است؛ طبی که در قدیم برای خود جایگاهی داشت، اما امروزه با روی کار آمدن دارو و جراحی، کمتر کسی سراغ آن می‌رود.

این متخصص و محقق طب سوزنی با اشاره به تاریخچه طب سوزنی، تصریح کرد: تاریخچه طب سوزنی به پنج هزار سال قبل و بر پایه دیدگاه فلسفی چین مبنی بر دو انرژی مهم یانگ و یِن در بدن هر موجود برمی‌گردد و براساس این دیدگاه تا زمانی که تعادل بین این دو انرژی (YANG&YIN) برقرار باشد، انسان در سلامت کامل بسر می‌برد.

حاج صادقی ادامه داد: برهم خوردن توازن این دو انرژی در اثر عوامل داخلی یا خارجی مثل فشارهای روحی، عدم عملکرد مناسب اعضا بدن، ساییدگی و فرسودگی اعضا، استرس و اضطراب و بروز بیماری‌های گوناگون در بدن انسان می‌شود.

وی با بیان اینکه با پیشرفت تکنولوژی پزشکی در بسیاری از بیماری‌ها، علم پزشکی نتوانسته است، پاسخگوی درمان باشد، خاطرنشان کرد: متخصصان چاره کار را در آموختن طب جایگزین دانسته‌اند و به طب سوزنی و روش‌های طبیعی درمان روی آوردند.

این محقق در توضیح عملکرد این روش، گفت: اساس این طب یافتن محل دقیق نقاط حساس بدن و تحریک مناسب اعصاب محیطی جهت بالا بردن سیستم ایمنی بدن است، این نقاط بیش از ۷۰۰ نقطه طلایی و ۳۶۰ نقطه اصلی به صورت محورهای مجزا هستند که در هر بیماری، محورها متفاوت هستند و هر محور مربوط به یک عضو است.

حاج صادقی، کاربردهای درمانی طب سوزنی را در تسکین و درمان برخی بیماری‌ها کاملا چشمگیر و مشهود عنوان کرد و گفت: البته بهبودی آن بستگی به تحریک سیستم ایمنی بدن با توجه به تحریک اعصاب سطحی و عمقی ناطق مربوط به هر عضو و میزان تحریک آنهاست.

وی توضیح داد: بهبود اختلالات تمپورماندیبولار(درد در ناحیه عضلات فک و گیجگاهی‌) در اثر دفرمگی یا ضربه، عفونت، درمان گرفتگی، اسپاسم در ناحیه عضلات گردن و کتف در اثر تنش عصبی یا استرس و یا ضربه و آسیب‌های ورزشی و یا حتی زیاد پایین نگهداشتن سر و نامناسب نگهداشتن گردن از جمله دردهایی است که با طب سوزنی درمان می‌شود.

این محقق اضافه کرد: علاوه بر این به‌خاطر استفاده مداوم از کیف و وسایل سنگین بر روی شانه و کتف، درمان درد در ستون فقرات در اثر زایمان، تصادف، شکستگی و در رفتگی دنبالچه، مشکلات مهره‌ای، انحراف ستون فقرات، جراحی‌های دیسک و گلو دردهای ناشی از عفونت‌های حلق، پس حلق و لوزه‌ها و تورم غدد لنفاوی نیز با طب سوزنی درمان می‌شود.

وی افزود: سرماخوردگی، التهاب نودول‌های تیروئید، درمان اختلالات ادراکی، وسواس فکری، اختلالات عاطفی، بیش فعالی، عدم تمرکز، اختلالات یادگیری، بهبود برگشت رفلکس، ریزش غیر طبیعی ادرار از مثانه به کلیه، شب ادراری کودکان و عفونت مجاری ادراری نیز با طب سنتی درمان می‌شود.

به گفته این محقق، مشکلات کلیوی مثل سنگ کلیه، التهاب کلیه و کیست‌های کلیه، بهبود تورم ناشی از شکستگی یا پیچ خوردگی اعضا، درمان التهاب باکتریایی مزمن پروستات و پروستات حاد، درمان مشکلات تخمدان و رحم اعم از کیست، تنبلی، اختلالات هورمونی، میوم، عفونت‌های واژن و رحم و بهبود اختلالات شنوایی و مشکلات گوش، کم شنوایی، التهاب گوش میانی و عفونت گوش و تحریک غدد شیردهی و افزایش میزان شیر را نیز با طب سنتی می توان درمان کرد.

حاج صادقی گفت: با طب سنتی می‌توان بیماری‌های کبدی مثل کبد چرب، اختلالات آنزیمی، صفرا و سنگ صفرا، نازایی و ناباروری در آقایان و خانم‌ها، دیابت وابسته به انسولین و فلجی‌های صورت و فلجی‌های ناشی از سکته مغذی و قلبی را درمان کرد. همچنین طب سنتی عامل درمان و بهبود جوش، آکنه، لکه‌های پوستی، پسوریازیس، اگزما، کهیر، آلرژی‌های پوستی، زیبایی صورت و پوست را درمان کرد.

وی اضافه کرد: درمان مؤثر سیاتیک، درمان و بهبود چشمگیر بیماری‌های آرتروز، فرسودگی و ساییدگی مفاصل زانو و لگن، درمان حالت‌های تهوع و استفراغ بعد از شیمی درمانی و یا مسمومیت است. همچنین بهبود آلرژی‌های تنفسی، تنگی نفس، درمان سرفه، آبریزش بینی، زکام و سینوزیت نیز از دیگر بیماری‌های است که با طب سنتی درمان می‌شود.

این محقق در پاسخ به پرسشی در خصوص تعداد جلسات این روش درمانی، توضیح داد: میزان ساعت سوزن در بدن و تعداد سوزن‌ها بسته به میزان درد و گسترش بیماری متفاوت بوده و حداقل ۲۰ دقیقه و حداکثر یک ساعت زمان طب سوزنی است.

حاج صادقی تاکید کرد: طب سوزنی هیچ عوارضی نداشته و اثر تلقینی ندارد، زیرا این طب در دامپزشکی هم مورد استفاده است و اثر تلقینی را رد می‌کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین