کد خبر: ۷۷۰۰۶
تاریخ انتشار : ۰۲ تير ۱۳۸۷ - ۱۵:۱۵
عضو جبهه پیروان خط امام و رهبری:

وضعیت امروز مخالف اصل تقویت نظام و آرای رهبر انقلاب است

اگر رییس‌جمهور حرفی دارد، صریحا با ملت در میان بگذارد
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: ابوالقاسم رئوفیان، عضو و مسئول کمیته استانی جبهه پیروان خط امام و رهبری با اشاره به هشدار برخی روحانیون مبنی بر آغاز مجدد پروژه باندی تخریب علیه مسئولان و کارگزاران نظام گفت: «آنچه که مسلم است، اتفاقات این روزها ادامه همان روندی است که در همه سال‌های پس از انقلاب در جهت تحریف افکارعمومی و ضربه زدن به نظام همواره در دستور کار معاندان نظام و اپوزیسیون خارج از کشور و ضد انقلاب بوده است».

وی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی آفتاب در این‌باره افزود: «امروز در شرایطی که کشور ما دچار مشکلات جدی و چالش‌های داخلی به ویژه در ارتباط با موضوع معیشت و تنگناهای اقتصادی و تورم مواجه است و در حالی که برخی سیاست‌های ضداشتغال و تورم‌زا که متاسفانه به دلیل برخوردار نبودن از ویژگی‌های برنامه‌ای و کارشناسی شده، بر مشکلات می‌افزاید،‌ شایعه پراکنان و دروغ‌پردازان به شکل باندی وارد کارزار شده‌اند».

رئوفیان در عین حال با تاکید بر اینکه "باید میان دروغ‌پردازی و بیان واقعیات تفکیک جدی قائل شد"، افزود:‌ «متاسفانه برخی واقعیات تلخ هم وجود دارد که نباید با دروغ‌پردازی و اتهام‌پراکنی‌ها خلط شوند و باید با آنها به صورت قانونی و محکم برخورد شود».

این عضو جبهه پیروان خط امام و رهبری اضافه کرد: «وقتی رییس‌جمهور کشورمان در جمع‌های عمومی و در میان اقشار مختلف از افشاگری سخن می‌گویند و تاکید می‌کنند که اسامی مفسدان اقتصادی را اعلام می‌کنند، باید دید که طرح این مسایل در راستای چه اهدافی صورت می‌گیرد؛ آیا رییس‌جمهور واقعا به این موضوع پی برده که دست‌هایی در کار است و مستنداتی دارد یا اینکه صرفا قصد افشاگری برای انداختن توپ تقصیرات و مشکلات به زمین دیگران را دارد و به دنبال منحرف کردن افکار عمومی از ناکامی‌های دولت است».

وی در ادامه تاکید کرد: «بدون شک از شأن رییس‌جمهور و دولت به دور است که بخواهد چنین مسایلی را با جهت تحریف افکارعمومی و پوشش گذاشتن بر مشکلات کشور مطرح کند».
 
رئوفیان با تاکید بر اینکه "درصورتی که رییس‌جمهور مستنداتی در زمینه وجود دست‌های پنهان در مشکلات اقتصادی داشته باشد باید حساب آن را از دروغ‌پردازی‌ها جدا کرد"، گفت: «البته باید در طرح این مسایل نیز مصالح نظام را در نظر گرفت و از طرح ابهام‌برانگیز آن خودداری کرد چرا که در صورت وجود این واقعیات تلخ، باید با آنها طبق قانون برخورد شود و نباید به بهانه برخورد با مشکلات،‌ مشکلی دیگر برای نظام ایجاد کرد».

عضو جبهه پیروان خط امام و رهبری طرح ابهام‌آمیز موضوعاتی همچون مافیا و غیره را از زبان رییس‌جمهور روشی غیرمنطقی خواند و گفت: «به دور از خرد سیاسی است که در جامعه شبهه ایجاد کنیم چرا که ایجاد شبهه می‌تواند ضربه‌های کاری به نظام وارد کند».

وی اضافه کرد: «رییس‌جمهور اگر حرف مستندی دارد، ارائه کند؛ در لفافه سخن گفتن و ذهن مردم را به شخصیت‌ها و چهره‌های نظام مخدوش کردن، ملت را بدبین می‌کند و این ضربه به نظام است».

رئوفیان تاکید کرد: «شکی نیست که شرط لازم برای اینکه نظام حیات طیبه خود را ادامه دهد و حرکتی سالم و روبه رشد داشته باشد این است که با منشا فساد اقتصادی، فرهنگی و سیاسی برخورد جدی صورت گیرد به ویژه اگر این عوامل فساد در جایگاه‌های حساس نفوذ کرده باشند».

وی ادامه داد:‌ «اگر رییس‌جمهور حرفی دارد آن را صریحا با ملت در میان بگذارد نه اینکه مسایلی را طرح کند که ذهن مردم به هزار و یک سو بچرخد و به جای اینکه دو، سه نفر مقصر و عامل متنبه شوند، همه را مقصر جلوه دهد».

رئوفیان تصریح کرد: «وقتی رییس‌جمهور به خود اجازه می‌دهد مبهم و غیرصریح سخن بگوید،‌ طبیعی است که دیگران نیز جرأت می‌یابند، اینگونه رفتار کنند و حتی عده‌ای به حسب تکلیفی که احتمالا حس می‌کنند وارد عرصه شوند و هر اطلاعاتی که به‌دستشان رسید ولو نادرست، به جامعه ارائه کنند».

وی افزود: «وضعیت امروز کشور متاسفانه در جهت تقویت نظام نیست و خلاف سیاست‌های مقام معظم رهبری در موضوع مبارزه با فساد و تقویت نظام جمهوری اسلامی ایران است که مسئولان باید هرچه سریع‌تر نسبت به این وضعیت فکر و چاره‌اندیشی کنند».

رئوفیان همچنین با اشاره به هشدارها نسبت به توهین به روحانیت از سوی باندهای تخریب گفت: «نظام اسلامی اگر بخواهد سلامت و اقتدار و عزت خود را حفظ کند نباید به ملاحظاتی تن دهد که در نهایت ضربه به کلیت نظام است».

وی با تاکید بر اینکه "برخی ملاحظات بی‌مورد نباید به صورت یک برنامه مورد توجه قرار گیرد"، اظهار داشت: «مصلحت‌اندیشی‌های بی‌مورد است که کم‌کم نظام را تضعیف می‌کند».

عضو جبهه پیروان خط امام و رهبری تاکید کرد: «نظام باید حساب‌ روحانی‌نماها را از روحانیت اصیل و ریشه‌داری که علت موجده انقلاب بوده و در مکتب امام پرورش یافته، جدا کند و از این اقدام نهراسد».

وی تاکید کرد: «افرادی در کسوت روحانیت سوابقی داشته‌اند که نباید در کسوت روحانیت اصیل تلقی شوند و باید با آنها برخورد صورت گیرد».

رئوفیان افزود: «روحانیت طبق تعریف امام راحل باید همواره در صحنه باشد و در مصادر امور فعال باشد و از این رو خود روحانیت باید حساب کسانی را که با تابلوی روحانی به میدان می‌آیند اما حرمت روحانیت را پاس نمی‌دارند، از خود جدا کنند».

وی در پایان گفت: «به بهانه توهین به روحانیت نباید مانع از برخورد با روحانیونی شویم که در کسوت مقدس روحانی،‌ سلامت انقلاب را تهدید می‌کنند».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین