کد خبر: ۷۷۰۱۷۸
تاریخ انتشار : ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۶

یک اصولگرا: دولت، نفوذی دارد

فعال سیاسی اصولگرا گفت: معاون اول رئیس جمهور توضیحاتی را در گفتگو با رسانه ملی راجع به طرح بیان کرد اما این کار دیر انجام شد چون باید قبل از آزادسازی قیمت ها مردم را توجیه می کردند، این نشان می دهد برخی دولتمردان در این موضوع دارند قدری ناپخته عمل می کنند.
یک اصولگرا: دولت، نفوذی دارد
آفتاب‌‌نیوز :

این روزها منتقدان دولت را دیگر نمی توان به لحاظ سیاسی دسته بندی کرد، آنقدر امواج گرانی ها بلند شده که اصولگرا و اصلاح طلب یک صدا از بی تدبیری، بی برنامه‌گی و سردرگمی دولت سیدابراهیم رئیسی در حوزه اقتصادی سخن می گویند.

حجت الاسلام عباس امیری‌فر نیوز درباره اوج گیری انتقادها به عملکرد اقتصادی دولت سیدابراهیم رئیسی در حذف یارانه ها و آزادسازی قیمت‌ها گفت: انتقادها باید منصفانه باشد چون این دولتمردان قدری تازه کار و جدید هستند و در نهایت ممکن است از برخی نکات غفلت کنند. البته قدری نفوذی ها هم در دولت هستند چون از دولت آقای روحانی هنوز ۶۰ -۷۰ درصد مدیران بر سرکارند و تصوفیه نشدند.

وی افزود: پیش از آزادسازی قیمت ها باید چند گام برداشته شود، اول دولت باید از افراد دلسوز مشورت بگیرد و از ظرفیت تمام اصولگرایان برای اجرای این طرح استفاده کند. ثانیا مسئولان دولتی با مردم حرف بزنند، آنها را توجیه کنند تا نشان دهند این کار قرار است با هدف مبارزه با رانت و فساد و براساس یک برنامه کارشناسی انجام شود. ثالثا قبل از اجرای آزادسازی قیمت ها، یارانه به حساب مردم واریز شود تا آنها اطمینان خاطر حاصل کنند وگرنه مردم دچار مشکل می شوند.

این فعال سیاسی اصولگرا اظهار کرد: تجربه دولت آقای روحانی در افزایش قیمت بنزین پیش روی ماست که دولت روز عید کام مردم را تلخ و یکدفعه و بدون توجیه و اطلاع رسانی قبلی بنزین را گران کرد و همان باعث تنش اجتماعی شد. الان دولتمردان باید با عقلای قوم مشورت کنند، صادقانه با مردم حرف بزنند و دلایل این کار را بگویند، مطمئنا مردم می پذیرند.

وی ادامه داد: البته آقای مخبر معاون اول رئیس جمهور توضیحاتی را در گفتگو با رسانه ملی راجع به طرح بیان کرد اما این کار دیر انجام شد چون باید قبل از آزادسازی قیمت ها مردم را توجیه می کردند، این نشان می دهد برخی دولتمردان در این موضوع دارند قدری ناپخته عمل می کنند.

امیری فر با بیان اینکه باید مصلحت مردم و نظام را درنظر گرفت و بدون تملق و انتقادهای سازنده را بیان کرد، ادامه داد: دولت در آزادسازی قیمت‌ها ناپخته عمل کرد و با توجه به تجارب دولت های گذشته انتظار بود پخته تر عمل کند، حتی معتقدم این می تواند پوسته خربزه باشد که برخی زیر پای آقای رئیسی انداختند. امیدواریم دولتمردان وقت بیشتری برای بررسی جوانب کارشناسی این طرح بگذارند تا هنگام اجرای طرح، ضربه ای به مردم و نظام وارد نشود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین