کد خبر: ۷۷۰۱۸۶
تاریخ انتشار : ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۱

رئیس دومای دولتی روسیه: آمریکا مستقیما در جنگ اوکراین شریک است

ارشدترین قانون‌گذار روسیه، آمریکا را به سازماندهی عملیات‌های نطامی در اوکراین متهم کرد و آن را به معنای شرکت آمریکا در اقدام نظامی علیه روسیه دانست.
رئیس دومای دولتی روسیه: آمریکا مستقیما در جنگ اوکراین شریک است
آفتاب‌‌نیوز :

 ویاچسلاو وولودین، رئیس مجلس دومای دولتی روسیه در کانال تلگرامی خود نوشت: اساسا واشنگتن دارد عملیات‌های نظامی را سازماندهی و توسعه می‌دهد و در نتیجه مستقیما در اقدام نظامی علیه کشور ما (روسیه) شرکت می‌کند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، واشنگتن و اعضای اروپایی ناتو کی‌یف را به تسلیحات سنگین مجهز کرده‌اند تا در برابر حمله روسیه که منجر به تصرف بخش‌هایی از شرق و جنوب اوکراین شده است، به این کشور کمک کنند.

در عین حال، آمریکا و متحدانش در ناتو مکررا اعلام کرده‌اند که مستقیما در این جنگ شرکت نخواهند کرد تا طرف مناقشه نباشند.

مقامات آمریکا گفته‌اند که واشنگتن در دفع حمله روسیه، به اوکراین کمک اطلاعاتی کرده است اما ارائه جزئیات دقیق با هدف کشتن ژنرال‌های روسیه را تکذیب کرده‌اند. اخبار کمک‌های اطلاعاتی آمریکا به اوکراین تا آنجا پیش رفت که مقامات سابق اطلاعاتی آمریکا و رئیس‌جمهوری این کشور به مقامات اطلاعاتی کنونی توصیه کردند تا کمتر در این باره صحبت کنند. بیشتر بخوانید

ویاچسلاو وولودین یکی از حامیان سرسخت «عملیات ویژه نظامی» روسیه در اوکراین با هدف کاهش توانایی‌های نظامی نواحی جنوبی این کشور است، عملیاتی که روسیه هدف آن را ریشه‌کن کردن عناصر فاشیستی می‌داند که بر دولت و ارتش اوکراین هم تسلط دارند.

اوکراین و غرب می‌گویند که اتهامات فاشیسم بی‌اساس است و روسیه را به انجام یک اقدام تهاجمی بی‌دلیل متهم می‌کنند. این مناقشه تا کنون به مرگ هزاران تن در اوکراین و فرار بیش از پنج میلیون تن از شهروندان این کشور منجر شده است.

وولودین، پیروزی «ولودیمیر زلنسکی»، رئیس‌جمهوری اوکراین در انتخابات ریاست جمهوری 2019 این کشور را یک «کودتا» دانسته و گفت، از همان زمان مشاوران خارجی در اوکراین فعالیت داشتند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین