کد خبر: ۷۷۰۱۹۲
تاریخ انتشار : ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۰

بلینکن: پوتین تاریخ را تحریف می‌کند

وزیر امور خارجه آمریکا، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه را به تلاش برای "تحریف تاریخ برای توجیه جنگ" مسکو علیه اوکراین متهم کرد.
بلینکن: پوتین تاریخ را تحریف می‌کند
آفتاب‌‌نیوز :

 آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا همچنان که این درگیری بی‌وقفه در این حوزه از اروپای شرقی ادامه دارد، ولادیمیر پوتین را به تلاش برای تحریف تاریخ برای توجیه جنگ کشورش علیه اوکراین متهم کرد.

به گزارش پایگاه ریپابلیک ورلد، بلینکن این اظهارات را در بیانیه‌ای به مناسبت هفتاد و هفتمین سالگرد "روز پیروزی در اروپا" (سالگرد پذیرش تسلیم آلمان نازی از سوی متفقین در پایان جنگ جهانی دوم) بیان کرد. در ادامه، بلینکن در سخنان خود تأکید کرد افرادی که تاریخ را مطالعه کرده‌اند، ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین را درک می‌کنند و افزود که مردم اوکراین روحیه کسانی را که "در طول جنگ جهانی دوم غلبه یافتند" به نمایش گذاشته‌اند.

آنتونی بلینکن گفت: "پوتین رئیس جمهور روسیه سعی می‌کند تاریخ را تحریف کرده تا تلاش کند جنگ بدون تحریک قبلی و بی‌رحمانه خود علیه اوکراین را توجیه کند. کسانی که گذشته را مطالعه می‌کنند، می‌دانند زلنسکی و مردم شجاع اوکراین مظهر روحیه کسانی هستند که در جریان جنگ جهانی دوم غلبه یافتند."

آنتونی بلینکن در ادامه اظهار داشت که آنها باید حقیقت را در مورد گذشته بیان کنند و بر لزوم حمایت از کسانی که برای آزادی خود و حاکمیت میهن خود مبارزه کرده‌اند، تأکید کرد. بلینکن در این بیانیه اظهار کرد که اوکراینی‌ها "شجاعانه" از کشور خود، دموکراسی و آینده برحق اوکراین در اروپا دفاع کرده‌اند.

وی همچنین افزود که در بحبوحه جنگ در اروپا، آنها باید عزم خود را برای مبارزه با کسانی که می‌خواهند حافظه تاریخی را برای دستیابی به اهداف خود تحریف کنند، تقویت کنند. وزیر خارجه آمریکا اظهار کرد، به منظور بزرگداشت هفتادوهفتمین سالگرد روز پیروزی در اروپا، آنها باید انعطاف و عزم غیرنظامیان و نیروها که منجر به پیروزی بر نازی‌ها شد را گرامی بدارند. او همچنین نسبت به "کشتار بی‌رحمانه" مردم در جنگ اظهار تاسف کرد.

وزیر خارجه آمریکا در بیانیه خود بیان کرد: همانطور که ما پایان جنگ جهانی دوم را در اروپا گرامی می‌داریم، وظیفه مقدسی در قبال کشته‌شدگان داریم؛ گفتن حقیقت در مورد گذشته و حمایت از همه افرادی که در زمانه ما برای آزادی ایستادگی می‌کنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین