کد خبر: ۷۷۰۳۹۲
تاریخ انتشار : ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۳

۱۰ نکته طلایی برای پیشگیری از ابتلا به پوکی استخوان

فوق‌تخصص درد گفت: اجتناب از استعمال دخانیات و الکل، مصرف روزانه شیر و ماست، ورزش منظم، اجتناب از مصرف نوشابه‌های گازدار، به حداقل رساندن مصرف نمک و قهوه و مصرف خوراکی‌های دارای سدیم پنهان از جمله نکات کلیدی برای پیشگیری از ابتلا به پوکی استخوان است.
۱۰ نکته طلایی برای پیشگیری از ابتلا به پوکی استخوان
آفتاب‌‌نیوز :

سیامک مرادی در رابطه با پوکی استخوان، اظهار کرد: پوکی استخوان بیماری است که بدون علامت پیشرفت می‌کند، به همین دلیل به آن، بیماری خاموش نیز گفته می‌شود.

وی در رابطه با علت ابتلا به پوکی استخوان، افزود: این بیماری بر اثر از دست دادن کلسیم و سایر مواد معدنی استخوان‌ها به وجود می‌آید و شکنندگی استخوان‌ها را به دنبال دارد.

این پزشک با بیان اینکه رژیم غذایی می‌تواند از بروز پوکی استخوان پیشگیری کرده و در صورت ابتلا به آن به کنترل بیماری کمک کند، تصریح کرد: با توجه به اینکه ۴.۸ درصد مردان و ۷.۷ درصد زنان ایرانی به پوکی استخوان مبتلا هستند و حدود ۲ میلیون نفر از آن‌ها در خطر شکستگی ناشی از پوکی استخوان قرار دارند.

فوق‌تخصص درد در رابطه با ۱۰ نکته برای پیشگیری از ابتلا به پوکی استخوان، خاطرنشان کرد: اجتناب از استعمال دخانیات و الکل، مصرف روزانه شیر و ماست، ورزش منظم، اجتناب از مصرف نوشابه‌های گازدار، به حداقل رساندن مصرف نمک و قهوه ومصرف خوراکی‌های دارای سدیم پنهان، متنوع کردن رژیم غذایی، همچنین از مصرف منابع پروتئین غافل نشوند و به اندازه کافی باید ویتامین D و کلسیم دریافت شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین