کد خبر: ۷۷۰۴۴۸
تاریخ انتشار : ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۲
تبلیغات

این منظره زیبا را از دست ندهید که فقط در شمال نصیبتان خواهد شد

سفر به شمال کشور، جاذبه‌های خاص خود را دارد. چراکه شهرهایی بسیار زیبا با طبیعتی بکر و بی‌نظیر در این منطقه از کشور واقع شده‌اند.
این منظره زیبا را از دست ندهید که فقط در شمال نصیبتان خواهد شد
آفتاب‌‌نیوز :

بندر انزلی یکی از زیباترین این شهرها بوده که در تمامی ایام سال، پذیرای مسافران و گردشگران داخلی و خارجی است. در بندر انزلی، جاذبه‌های دیدنی بسیار زیادی وجود دارند که در مناطق مختلف این شهر پراکنده شده‌اند. بسیاری از افراد پیش‌ از سفر به این شهر دیدنی، به اجاره ویلا در شمال دست می‌زنند.

این اقدام باعث می­‌شود تا گردشگران، دسترسی مناسبی به جاذبه‌های فراوان این شهر از قبیل تالاب بین‌المللی انزلی، برج ساعت، موج شکن و… داشته باشند و از طرف دیگر نگرانی آن‌ها بابت اقامت در این شهر دیدنی، برطرف شود. یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های این شهر، تلاقی مرداب، ساحل و دریا و ایجاد چشم‌اندازی بی‌نظیر و رؤیایی است. بنابراین با سفر به این شهر دیدنی، این منظره زیبا را از دست ندهید که فقط در شمال نصیبتان خواهد شد.

تالاب انزلی

تالاب انزلی که به آن مرداب انزلی نیز گفته می‌شود، یکی از زیباترین مقاصد گردشگری طبیعی در ایران و یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های بندر انزلی است.

یکی از جذابیت‌های این تالاب، جانداران بسیار زیادی است که در آن، زیست می‌کنند. در تالاب بین‌المللی انزلی، جزایر زیبایی نیز واقع شده‌اند و شهرهای آب‌کنار و بندر انزلی نیز در ساحل آن قرار دارند. این تالاب، دومین تالاب بزرگ در جهان است. در صورتی که به تماشای این تالاب زیبا و مناظر بکر و بی‌نظیرش علاقه دارید باید به ساحل جنوب غربی دریای خزر بروید. در غرب دلتای سفیدرود و در جنوب بندر انزلی به این تالاب تماشایی دسترسی خواهید داشت.

تالاب بین‌المللی انزلی چشم‌اندازهای بی‌نظیری دارد. از یک‌ طرف محیط زنده و آبی این تالاب، دیدنی است و از طرف دیگر، ارتباط و تلاقی وسیع آن با دریا در جلب توجه و نظر گردشگران، اثرگذار است. وجود این بستر مناسب باعث شده تا انواع مختلفی از ماهی‌ها در این تالاب، تخم‌ریزی نمایند.

علاوه بر مشاهده زیبایی‌های طبیعت، با سفر به این تالاب تماشایی، می‌توانید به تفریحات مورد علاقه خود نیز دست بزنید. برای نمونه، بسیاری از افراد، به ماهیگیری علاقه دارند. برای این افراد این امکان فراهم شده که بتوانند در این تالاب، ماهیگیری کنند. تالاب بین المللی انزلی، سکوت و آرامش بی‌نظیری دارد. بنابراین مکانی بسیار دنج و مناسب برای ماهیگیری است. با سفر به این تالاب بین‌المللی، این امکان را نیز دارید که به تماشای پناهگاه حیات وحش سلکه اقدام کنید.

سلکه، عنوان یک منطقه تالابی است که سالیانه از تعداد بسیار زیادی از پرندگان مهاجر میزبانی و پذیرایی می‌کند. این پناهگاه، مساحت ۳۶۰ هکتاری دارد و در بخش جنوبی تالاب، پیرامون شهرستان صومعه سرا واقع شده‌ است. اگر به سمت جنوب غربی تالاب سربزنید، منطقه حفاظت شده سیاه کشیم را نیز خواهید دید. وسعت این منطقه، بسیار بالا و چیزی در حدود ۴۱۱۴ هکتار است. این منطقه حفاظت‌شده در جنوبی‌ترین بخش تالاب قرار دارد. در این منطقه، پرندگانی از قبیل قو، غاز، خوتکا، کله سبز و… زیست می‌کنند و گونه‌های گیاهی بسیاری نیز در آن دیده می‌شود.

بسیاری از افراد، به قایق‌سواری علاقه دارند. این افراد نیز می‌توانند در تالاب بین‌المللی انزلی، قایق سواری کنند و لذت تفریح و سفر خود را دوچندان سازند. از طرف دیگر، پیرامون این تالاب، رستوران‌های محلی نیز به چشم می‌خورند. بنابراین اگر به چشیدن طعم غذاهای محلی، علاقه دارید می‌توانید به این رستوران‌ها نیز سر بزنید.

نیلوفرهای آبی و مرغان دریایی

بسیاری از افراد با شنیدن نام تالاب انزلی، به یاد نیلوفرهای آبی و مرغان دریایی آن می‌افتند. در واقع یکی از جاذبه‌های بسیار تماشایی تالاب بین‌المللی و گردشگری انزلی، نیلوفرهای آبی و مرغان دریایی آن هستند. این تالاب، محل رویش چند نوع گل است. یکی از این گل‌ها، گل‌های نیلوفرهای آبی هستند.

پیش‌ از اقدام به سفر نیز برای رزرو ویلا یا اجاره ویلا در انزلی اقدام کنید تا نگرانی شما بابت اقامت و اسکان چند روزه نیز برطرف گردد.

تالاب انزلی در تابستان

این گل‌ها یکی از گیاهان زیبا و منحصر به‌ فردند که تنها در شمال کشور می‌توانید آن‌ها را مشاهده نمایید. نیلوفر آبی در واقع، گیاهی بسیار خاص بوده که بساط خود را در تالاب انزلی گسترده است و چهره آن را منحصر به‌ فردتر می‌سازد. این گل­ها در سراسر این تالاب گسترده شده‌ و در هر کجای آن که قرار بگیرید نیلوفرها را مشاهده خواهید کرد.

اگر در اواخر خردادماه تا اواخر فصل تابستان، سفر به تالاب انزلی را تدارک ببینید، می‌توانید از این گل‌های خاص و زیبا نیز بازدید کنید. از طرف دیگر اگر در فصل زمستان به این منطقه زیبا سفر کنید، انواع مختلفی از مرغان و پرندگان دریایی را مشاهده خواهید کرد که به این تالاب پناه آورده‌اند. در این فصل می‌توانید قوهای سفید مهاجر، غاز، اردک‌ها و دیگر پرندگان دریایی را مشاهده کنید.

در واقع تالاب انزلی در این فصل، میزبان تعداد بسیار زیادی از پرندگانی است که از کشورهای همسایه به ایران مهاجرت کرده‌اند. بنابراین اگر به تماشای انواع پرندگان علاقه دارید برنامه بازدید از این تالاب زیبا و منحصر به‌ فرد را تدارک ببینید.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین