کد خبر: ۷۷۰۴۹۵
تاریخ انتشار : ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۹:۴۵

مکرون: با روسیه نمی‌جنگیم

رئیس جمهور فرانسه با بیان اینکه ما در جنگ با روسیه نیستیم، گفت: برای پایان دادن به جنگ در اوکراین در اسرع وقت، هر کاری انجام می‌دهیم تا این کشور بتواند مقاومت کند و روسیه هرگز پیروز نشود.
مکرون: با روسیه نمی‌جنگیم
آفتاب‌‌نیوز :

امانوئل مکرون روز دوشنبه در در جریان کنفرانس آینده اروپا که در استراسبورگ برگزار شد، اظهار داشت: این تنها به اوکراین بستگی دارد که شرایط مذاکره با روسیه را تعیین کند.

وی با طرح این سوال که هدف ما در مواجهه با تصمیم یکجانبه روسیه برای حمله به مردم اوکراین چیست؟ افزود: برای پایان دادن به این جنگ در اسرع وقت، هر کاری انجام می‌دهیم تا اوکراین بتواند مقاومت کند و روسیه هرگز پیروز نشود.

به گزارش روزنامه لو فیگارو، رئیس جمهور فرانسه با بیان اینکه مردم اوکراین برای آزادی می‌جنگند، خواستار ایجاد یک "انجمن سیاسی اروپایی" برای استقبال از اوکراین به ویژه به موازات روند الحاق آن به اتحادیه اروپا شد.

وی اضافه کرد: این سازمان جدید اروپایی به کشورهای دموکراتیک این قاره که به ارزش‌های اصلی ما پایبند هستند اجازه می‌دهد فضای جدیدی برای همکاری سیاسی و امنیتی بیابند.

مکرون خود را طرفدار بازنگری در معاهدات اتحادیه اروپا اعلام کرد و به رهبران ۲۷ کشور عضو این اتحادیه پیشنهاد داد در نشست ماه ژوئن درباره آن بحث کنند.

وی تاکید کرد: بدیهی است که باید متون خود را اصلاح کنیم. یکی از راه‌های این اصلاح، انعقاد کنوانسیون بازنگری معاهده است. این پیشنهاد از سوی پارلمان اروپا است و من آن را تایید می‌کنم.

الحاق اوکراین به اتحادیه اروپا ده‌ها سال طول می‌کشد

مکرون گفت: اوکراین با جنگ و شجاعتش، عضو اصلی اروپای ماست. جنگ در اوکراین از ما دعوت می‌کند تا درباره جغرافیا و سازمان قاره‌مان تجدید نظر کنیم.

وی ادامه داد: حتی اگر فردا به اکراین وضعیت نامزدی [در اتحادیه اروپا] اعطا شود، می‌دانیم که روند الحاق چندین دهه طول خواهد کشید.

به گفته مکرون، روسیه در اوکراین جنایات غیرقابل توصیفی را مرتکب می‌شود.

وی افزود: امروز، ۹ می، آزادی و امید به آینده، چهره اتحادیه اروپا را دارد. به نام این آزادی و این امید است که ما به حمایت از اوکراین، رئیس جمهور آن و همه مردم این کشور ادامه می‌دهیم.

رئیس جمهور فرانسه تاکید کرد: ما باید به هر قیمتی صلح را در اروپا حفظ و از تشدید تنش جلوگیری کنیم.

این سخنان در حالی مطرح شده است که دقایقی پیش ۱۲ کشور عضو اتحادیه اروپا از جمله دانمارک، سوئد، فنلاند و بلغارستان با آغاز فرایند تغییر معاهدات در این اتحادیه مخالفت کردند.

بر اساس متنی که روز دوشنبه توسط خبرگزاری فرانسه مشاهده شده است، کشورهای مخالف اعلام کردند که ما طرفدار تلاش بی‌پروا و زود هنگام برای آغاز چنین رویه‌ای نیستیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین