کد خبر: ۷۷۰۶۹۸
تاریخ انتشار : ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۸

اعطای تابعیت ایران به 20 سرمایه گذار افغان

طی مراسمی اسناد تحصیل تابعیت جمهوری اسلامی ایران با حضور مسئولین ذیربط امور تابعیت، پناهندگان و مهاجرین به بیست نفر از سرمایه‌گذاران افغانستانی که واجد شرایط تحصیل تابعیت جمهوری اسلامی ایران بوده و مراحل قانونی آن را طی کرده بودند، اعطا گردید.
اعطای تابعیت ایران به 20 سرمایه گذار افغان
آفتاب‌‌نیوز :

علیرضا بیگدلی معاون کنسولی، ایرانیان و امور مجلس وزارت امور خارجه در این مراسم وجود مشترکات دینی، فرهنگی و تاریخی ایران و همسایگان را زمینه ساز تقویت پیوندهای مردمی در فلات ایران دانست که در نتیجه آن فرصت هایی برای همگرایی بیشتر فراهم شده است.

معاون وزیر امور خارجه تسهیل در روند اعطای تابعیت بر اساس فعالیت های اقتصادی موفق در ایران را یکی از آثار این همگرایی دانست و افزود: شناسایی و ساماندهی اتباع خارجی توسط وزارت کشور در حال انجام است و در قالب این طرح تلاش برای شناسایی نخبگان و استفاده از ظرفیت ها و استعدادها آنها نیز بهبود خواهد یافت.

وی تاکید کرد در حال حاضر نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران در کشورهای خارجی، ملزم به روان سازی ارائه خدمات به این اتباع به ویژه در حوزه همسایگی می باشند و براساس گفتمان سیاست همسایگی دولت جمهوری اسلامی ایران، تلاش برای تعامل همه جانبه با همسایگان در دستور کار وزارت امور خارجه است و در این چارچوب ‌از افزایش بهره‌وری و فعالیت سرمایه‌گذاران و کارآفرینان موفق خارجی در ایران حمایت جدی به عمل می آید.

به گفته بیگدلی صدور روادید تجاری و روادید سرمایه گذاری، ارایه تسهیلات مجوز اقامت، اعطای تابعیت و حمایت همه جانبه از سرمایه گذاری و کارآفرینی در دستور کار این وزارت قرار دارد و پیش بینی می شود حضور و فعالیت نخبگان افغانستان مورد حمایت بیشتر دولت قرار خواهد گرفت.

در ادامه مراسم رئیس اداره تابعیت وزارت امور خارجه ضمن بیان روند اعطای تابعیت به اتباع خارجی، آمار صدور اسناد تابعیت را در مقایسه با گذشته رو به رشد دانست و افزود: پس از وصول مستقیم درخواستهای متقاضیان اخذ تابعیت، آنها بررسی و راستی آزمایی می‌شوند، سپس وضعیت اقامتی، علمی اجتماعی، شغلی، سرمایه گذاری، کارآفرینی متقاضیان از سازمان‌ها و دستگاه‌های ذیربط استعلام و نهایتاً پرونده‌ی تکمیل شده برای تصمیم‌گیری به کمیسیون ماده ۳ نظامنامه تابعیت هیئت وزیران ارسال می‌شود.

در ادامه این مراسم سرمایه گذارانی که به افتخار اخذ تابعیت جمهوری اسلامی ایران نایل شدند، فعالیت‌های اقتصادی و کارآفرینی مبنی بر مدیریت بهینه فرصت‌ها، سرمایه‌گذاری در بخش مولد، صادرات کالا و ارزآوری خود را شرح دادند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین