کد خبر: ۷۷۰۷۰
تاریخ انتشار : ۰۴ تير ۱۳۸۷ - ۱۳:۳۶
هشدار سخنگوی وزارت خارجه به اتحادیه اروپا:

سیاست چماق و هویج در برابر ایران تأثیر نخواهد داشت

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در واکنش به تصمیمات تنگ نظرانه اتحادیه اروپا درباره محدودیت های مالی ضد ایران گفت: «رویکردهای غیرقانونی دوگانه و متناقض در شرایط و فضایی که بررسی بسته های پیشنهادی مطرح است، بی‌معناست و به شدت تقبییح می‌شود».

به گزارش سرویس هسته‌ای آفتاب، به نقل از واحد مرکزی خبر، سید محمد علی حسینی با اشاره به رویکردهای سیاسی و مغرضانه به حقوق مشروع ملت بزرگ ایران افزود: «‌اتخاذ سیاست چماق و هویج در برابر حقوق قانونی و اراده ملی و خلل‌ناپذیر ملت بزرگ ایران برای کسب پیشرفت در زمینه فناوری‌های نوین بی‌راهه است و هیچ‌گونه تاثیری بر پیگیری و تحقق حقوق مسلم این ملت نخواهد داشت».

سخنگوی وزارت امور خارجه با ارزیابی آثار معکوس این گونه رویکردها خاطر نشان کرد: «اینگونه رفتارها، عزم ملت و دولت جمهوری اسلامی ایران در تثبیت حقوق مسلم خویش راسخ‌تر و فرصت‌های مرتبط با منافع اروپائیان را تضییع کرد و کمکی به فضای مناسب برای راه حل دیپلماتیک نخواهد کرد».

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان به اتحادیه اروپا توصیه کرد راه حلی معقول شامل پرهیز از اقدامات نمایشی، احترام به حقوق مشروع ملت ایران، تطبیق مفاد متوازن مقررات NPT، بازگشت به راه حل‌های تفاهم آمیز بر‌ اساس مشترکات بسته‌های پیشنهادی طرفین را مورد توجه قرار دهد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین