کد خبر: ۷۷۰۷۲۰
تاریخ انتشار : ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۹:۴۴

لبنیات باز هم گران می‌شود؟

با توجه به افزایش قیمت شیرخام خریداران باید در انتظار افزایش قیمت محصولات لبنی نیز باشند. به گفته فعالان این بخش ۷۰ درصد قیمت تمام شده محصولات لبنی به واسطه قیمت شیرخام تعیین می‌شود و با این شرایط با افزایش قیمت ۱۰۰ درصدی شیرخام شاهد افزایش ۷۰ تا ۸۰ درصدی قیمت محصولات لبنی در بازار خواهیم بود.
لبنیات باز هم گران می‌شود؟
آفتاب‌‌نیوز :

به گفته یکی از فعالان این بخش وزارت جهاد کشاورزی در جلسه ای که روز گذشته به منظور بررسی قیمت شیرخام برگزار شده بود با افزایش ۱۳ هزار تومانی قیمت شیرخام موافق کرد که این امر به معنی رشد ۱۰۰ درصدی قیمت شیرخام خواهد بود. شیرخام تا پیش از این از دامداری ها کیلویی ۶ هزار تومان خریداری می شد و حال این رقم با رشد عجیبی روبرو خواهد شد.

با توجه به افزایش قیمت شیرخام خریداران باید در انتظار افزایش قیمت محصولات لبنی نیز باشند. به گفته فعالان این بخش 70 درصد قیمت تمام شده محصولات لبنی به واسطه قیمت شیرخام تعیین می شود و با این شرایط با افزایش قیمت 100 درصدی شیرخام شاهد افزایش 70 تا 80 درصدی قیمت محصولات لبنی در بازار خواهیم بود.

اما چه زمان این افزایش استارت می خورد در این خصوص این فعالان صنعتی می گوید: در ابتدای امر قیمت تعیین شده از سوی وزارت جهاد کشاورزی باید از سوی سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان تایید شود، که احتمالا طی هفته جاری و یا اوایل هفته آینده متناسب با قیمت شیرخام تایید شده قیمت شیر و لبنیات افزایش خواهد یافت.

منبع: اکوایران

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین