کد خبر: ۷۷۱۰۹۰
تاریخ انتشار : ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۷

نگرانی وزیر دفاع انگلیس از کاهش ذخایر تسلیحات سبک پیشرفته

وزیر دفاع انگلیس گفت، عملیات تامین تسلیحات دفاعی اوکراین، زنجیره‌های تامین متحدان را تحت فشار قرار می‌دهد و پتانسیل ایجاد گلوگاه و تنگنا در تامین تسلیحات سبک، اما با فناوری پیشرفته را که در حجم بالا و سریع مورد نیاز است، آشکار می‌کند.
نگرانی وزیر دفاع انگلیس از کاهش ذخایر تسلیحات سبک پیشرفته
آفتاب‌‌نیوز :

«بن والاس» وزیر دفاع انگلیس در واشنگتن با اشاره به تسلیحات ضد هواپیما و ضد تانک غربی‌ها که نیروهای اوکراینی با موفقیت از آنها علیه نیروهای روس استفاده می‌کنند، گفت: حتی تجهیزات دستی همانند استینگرها و جاولین‌ها و سلاح‌های ضد تانک سبک نسل بعدی تقریبا به اندازه هواپیماها سفارشی هستند.

به گزارش وب‌سایت دیفنس نیوز، والاس گفت که با کاهش ظرفیت تولید برخی از این تسلیحات، کاهش ذخایر مهمات نوعی مساله بغرنج قدیمی را ایجاد می‌کند که در تضاد با کشتی‌ها و هواپیماهای چند میلیارد دلاری است که معمولاً اوج جنگ مدرن محسوب می‌شوند.

او افزود: فکر می‌کنم این درس واقعاً مهمی است و فکر می‌کنم ما باید همه دور هم جمع شویم تا ببینیم چگونه می‌خواهیم با این موضوع کنار بیاییم.

والاس این ارزیابی خود از جنگ در اوکراین را در حالی که در واشنگتن برای دیدار با همتای آمریکایی خود لوید آستین به سر می‌برد، به اشتراک گذاشت. همچنین در دستور کار این هفته، گردهمایی با رهبران دفاعی ترانس‌آتلانتیک بود که از سوی کنفرانس امنیتی مونیخ برگزار شد.

وزیر دفاع انگلیس گفت که او معتقد نیست که رهبران روسیه در اطراف ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه، حمایت تسلیحاتی غرب از اوکراین را به عنوان امری تحول‌آفرین و تغییردهنده بازی در محاسبات خود بدانند. او به خبرنگاران گفت: زیرا اگر وضعیت برعکس باشد، آنها دقیقاً همین کار را می‌کردند. بنابراین آنچه که ما قطعاً می‌بینیم این است که آنها آنقدر که شما فکر می‌کنید توسط کمک‌های کشنده تحریک نمی‌شوند.

والاس مدعی شد: سربازان روسی کشته شده در اوکراین برای ژنرال‌های روسی اهمیت چندانی ندارند، زیرا فرماندهان همیشه "گوشت دم توپ" را به نبرد می‌اندازند تا فناوری زیربنایی پایین نیروهای روسی و فقدان مهارت‌های رزمی مشترک را جبران کنند.

او افزود: آنها بیشتر از تحریم‌ها برآشفته شده‌اند، زیرا شما نمی‌توانید آن را از مردم خود پنهان کنید. شما می‌توانید اجساد را پنهان کنید اما شما نمی‌توانید تورم خود را کاملاً پنهان کنید.

به همین ترتیب، والاس گفت: جنگ به شیوه‌ای غیرقابل پیش‌بینی در حال پیشرفت است، بدون اینکه بدانیم پایان بازی ممکن است چگونه باشد. تنها رئیس جمهور پوتین می‌تواند بداند که جاده خروجی کجا خواهد بود.

والاس پیش‌بینی کرد که چین نگران جنگ به عنوان منبع بی‌ثباتی برای اقتصاد جهانی است و بعید است که چین به طرفداری از جانب روسیه درگیر شود. او گفت: فکر می‌کنم احتمالاً چین از رفتار پوتین، مانند یک دوست ناخوشایند، خجالت‌زده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین