کد خبر: ۷۷۱۴۰۹
تاریخ انتشار : ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۴

بیانیه مشترک ۱۵ کشور اروپایی علیه اسرائیل

۱۵ دولت اروپایی از جمله فرانسه، آلمان و ایتالیا از رژیم اشغالگر صهیونیستی درخواست کردند که طرح ساخت ۴هزار شهرک سازی جدید در کرانه باختری را متوقف کند. همچنین این دولت‌ها از اسرائیل خواستند عملیات تخریب منازل و جابجایی اجباری فلسطینیان را فورا متوقف سازد.
بیانیه مشترک ۱۵ کشور اروپایی علیه اسرائیل
آفتاب‌‌نیوز :

وزاری خارجه این دولت‌ها در بیانیه‌ای مشترک، جمعه نگرانی عمیق خود را در مورد تصمیم شورای برنامه ریزی اسرائیل برای تصویب طرح های ساخت بیش از ۴ هزار واحد مسکونی در کرانه باختری ابراز کرده و از مقامات اسرائیلی خواستند که این تصمیم را لغو کنند.

به گزارش الجزیره،‌ وزرای خارجه فرانسه، بلژیک، دانمارک، فنلاند، لهستان، آلمان، یونان، ایرلند، ایتالیا، لوکزامبورگ، مالت، هلند، نروژ، اسپانیا و سوئد هشدار دادند که این پروژه شهرک سازی موانعی اضافی برای تنها راه‌حل صلح که همان راه‌حل "دوکشوری" است، ایجاد می‌کند.

آنها بار دیگر تاکید کردند که شهرک سازی‌های اسرائیل به وضوح قوانین بین المللی را نقض می‌کند و از صلح عادلانه، پایدار و همه جانبه بین اسرائیلی‌ها و فلسطینی‌ها جلوگیری می‌کند.

در این بیانیه همچنین از اسرائیل خواسته شده که از تخریب یا جابجایی اجباری به ویژه در کرانه باختری اشغالی خودداری کند.

ترکیه همچنین در بیانیه جداگانه‌ای که توسط وزارت خارجه این کشور منتشر شد، موافقت اسرائیل با این پروژه شهرک‌سازی را محکوم و تاکید کرد که چنین تصمیم‌هایی باعث تشدید تنش و تضعیف تلاش‌های صلح در منطقه می‌شود و از اسرائیل خواست این اقدامات را که ناقض قوانین بین‌المللی است، لغو کند.

مواضع محکومیت شهرک سازی اسرائیل با مراسم تشییع جنازه شیرین ابوعاقله، خبرنگار شبکه الجزیره در قدس که شاهد حمله نظامیان اشغالگر به عزاداران در حالی که تابوت او را حمل می‌کردند، همزمان بود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین