کد خبر: ۷۷۱۷۱۷
تاریخ انتشار : ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۸:۰۹

"حسن شیخ محمد" برای دومین بار رئیس‌جمهور سومالی شد

اعضای پارلمان و مجلس سنای سومالی روز یکشنبه "حسن شیخ محمد" را برای دومین بار به عنوان رئیس‌جمهور این کشور طی چهار سال آینده انتخاب کردند.
آفتاب‌‌نیوز :

شیخ محمد روز یکشنبه موفق شد در انتخاباتی که به خاطر اختلافات درباره مکانیزم انتخابات پارلمانی میان دولت سومالی و رؤسای ایالت‌های فدرالی و اختلافات درباره کرسی‌های پارلمانی در منطقه جدو در جنوب سومالی به مدت دو سال به تاخیر افتاده بود، برای دومین بار کرسی ریاست جمهوری سومالی را به دست آورد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، وی که سابقه ریاست جمهوری را پیش از این هم درکارنامه دارد، توانست از میان ۳۶ نامزد، ۱۶۵ رای به دست آورد که بیش از تعداد مورد نیاز برای پیروزی در برابر محمد عبدالله محمد، رئیس جمهور مستعفی این کشور است.

طبق گزارش خبرگزاری رسمی سومالی (سونا) رأی گیری برای انتخاب رئیس جمهور جدید سومالی در پایگاه هوایی در منطقه "أفسیونی" واقع در اطراف فرودگاه بین‌المللی "موگادیشو" انجام شد.

این انتخاب از آن جهت اهمیت دارد که احتمالا مقدمه‌ای برای عبور سومالی از بن بست سیاسی است. این مسئله ثبات سیاسی و امنیتی نسبی دولت‌های سابق را تهدید می‌کند. همچنین معضلات امنیتی را که موگادیشو و مناطق دیگر به دلیل انفجار‌های انتحاری شاهد آن هستند، مهار می‌کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین