کد خبر: ۷۷۱۷۵۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۷

ثبت پایین‌ترین درصد محبوبیت برای بایدن در یک نظرسنجی

نتایج نظرسنجی جدیدی نشان می‌دهد که میزان رضایت عمومی از رئیس‌جمهوری آمریکا به ۳۹ درصد کاهش یافته و این پایین‌ترین رقم از زمان روی کار آمدن او به شمار می‌رود.
ثبت پایین‌ترین درصد محبوبیت برای بایدن در یک نظرسنجی
آفتاب‌‌نیوز :

از سپتامبر ۲۰۲۱، میزان رضایت شغلی از جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا بین ۴۰ تا ۴۳ درصد بوده است. رکود چند ماهه نشان‌دهنده کاهش قابل توجهی در تأییدیه‌ای است که او در شش ماه اول ریاست جمهوری خود دریافت کرد.

نتایج نظرسنجی ان‌بی‌سی‌ نیوز نشان می‌دهد، ۵۶ درصد از پاسخ‌دهندگان گفته‌اند که از سیاست‌های این دولت به طور کلی رضایت ندارند. اکثر شرکت‌کنندگان (۷۵ درصد) گفتند که این کشور دارد در مسیر اشتباهی حرکت می‌کند.

واکنش بایدن به پاندمی کرونا مورد حمایت ۵۹ درصدی آمریکایی‌ها قرار گرفت، اما عملکرد اقتصادی او تنها با ۳۳ درصد محبوبیت مواجه شد و مدیریت او در بحث تورم و هزینه‌های زندگی از طرف ۲۳ درصد از پاسخ‌دهندگان تایید شد. همچنین ۴۱ درصد از پاسخ‌دهندگان گفتند که از اقدامات انجام شده در مورد وضعیت اوکراین راضی هستند.

براساس نظرسنجی قبلی که توسط دانشگاه مونموث انجام شد، درصدهای کنونی بایدن در نظرسنجی‌ها با سلف او دونالد ترامپ در همین مقطع ریاست‌جمهوری یکسان است. در ماه مارس، ترامپ ادعا کرد که میزان محبوبیت بایدن بیش از حد اعلام شده است، آن هم در شرایطی که وضعیت سیاسی و اقتصادی در این کشور به دلیل سیاست‌های او بدتر می‌شود.

تنها ۳۷ درصد از آمریکایی‌ها نگاه مثبت به بایدن داشتند. اوایل همین ماه، ۴۲ درصد از آمریکایی‌ها در نظرسنجی واشنگتن پست – ای‌بی‌سی نیوز عملکرد شغلی بایدن را تایید کردند که به نسبت نظرسنجی فوریه پنج درصد بالاتر بود.

براساس گزارش‌ اسپوتنیک، داده‌های نظرسنجی فوق در بحبوحه افزایش تورم در ایالات متحده منتشر می‌شود که عمدتاً ناشی از مشکلات زنجیره تامین است که به دولت بایدن و تا حدودی به اقدامات آن در رابطه با وضعیت اوکراین و پاندمی کووید-۱۹ نسبت داده می‌شود. بایدن بدون آنکه برای پذیرفتن مسئولیت این پدیده منفی در اقتصاد کشورش شتاب داشته باشد، بارها ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه را مسئول تمام مشکلاتی معرفی کرده که در چند ماه گذشته بر سر ایالات متحده آمده است.

قیمت سوخت در سال جاری به بالاترین حد خود در آمریکا رسیده است و از میانگین قیمت ملی ۴.۴۷ دلار در هر گالن عبور کرده است، در حالی که قیمت‌ها در فروشگاه‌های مواد غذایی هم شاهد افزایش شدید بوده‌اند. هفته گذشته، گزارش‌هایی مبنی بر کمبود شیر خشک باز هم موجی تازه‌ای از عصبانیت در میان خانواده‌های آمریکایی ایجاد کرد.

براساس این نظرسنجی، حدود ۴۱ درصد از آمریکایی‌ها می‌گویند که از وضعیت مالی فعلی خود "تا حدودی" راضی هستند و ۱۶ درصد گفته‌اند که از وضعیت مالی خود بسیار ناراضی هستند.

آمریکایی‌ها هزینه‌های زندگی، اقتصاد، حق رای و حق سقط جنین را به ترتیب به عنوان چهار مسئله اصلی پیش روی کشورشان رتبه‌بندی کرده‌اند. این نظرسنجی از پنجم تا هفتم مه و از نهم تا دهم مه از ۱۰۰۰ پاسخ‌دهنده انجام شده و حاشیه خطای آن سه درصد ذکر شده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
خروس بی محل
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۶
0
3
به بایدن گیر ندید. اگر واقعا مرد هستید یک نظر سنجی بی طرف زیر نظر یک موسسه بین المللی از قوای کشور انجام دهید تا میزان محبوبیت خودتان مشخص گردد.
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین