کد خبر: ۷۷۱۸۲۵
تاریخ انتشار : ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۴

پیام تسلیت شخصیت‌های سیاسی برای درگذشت آیت‌الله فاطمی‌نیا

استاد سید عبدالله فاطمی‌نیا، خطیب، استاد اخلاق، صاحب‌نظر در زمینه تاریخ اسلامی و کتابشناس و همچنین چهره شناخته‌شده‌ای برای مخاطبان از طریق سخنرانی در منابر و برنامه‌های صداوسیما بود که بامداد امروز خبر درگذشتش منتشر شد و در پی آن پیام های تسلیت جداگانه ای از سوی شخصیت های مختلف صادر شد.
پیام تسلیت شخصیت‌های سیاسی برای درگذشت آیت‌الله فاطمی‌نیا
آفتاب‌‌نیوز :

متن برخی از پیام‌های تسلیت صادر شده از سوی شخصیت‌های سیاسی علاوه بر رهبر انقلاب و روسای قوای سه‌گانه به شرح زیر است:

حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی با صدور پیامی درگذشت حجت‌الاسلام آقای سیّد عبدالله فاطمی‌نیا را تسلیت گفت

متن پیام به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

انّا لله و انّا الیه راجعون

رحلت عالمِ برجسته اخلاق و معارف، جناب حجت‌الاسلام و المسلمین آقای حاج سیّد عبدالله فاطمی‌نیا موجب تاسف و تاثر فراوان گردید.

این عالم گرانقدر سالیان متمادی از منبر و خطابه و کتاب و نوشته منادی اخلاق و معارف و ادب اسلامی در مجالس پرشور مذهبی و دینی و اجتماعی بود که موجب ترویج گسترده اخلاق و وحدت و ادب میان مردم و بویژه جوانان شده است. رحلت این عالم وارسته خسران بزرگی برای جامعه خواهد بود. این مصیبت را به آحاد ملت شریف ایران، علاقمندان و دوستداران ایشان، بیت معزز و بازماندگان محترم ایشان تسلیت می‌گویم و از از خداوند متعال رحمت و غفران الهی برای ایشان مسألت می‌کنم.

متن پیام سرلشکر پاسدار محمد باقری رییس ستاد کل نیرو‌های مسلح:

ارتحال عالم وارسته و پرهیزکار، استاد اخلاق و سالک الی الله آیت الله سیدعبدالله فاطمی نیا (ره) موجب تاثر و تاسف فراوان شد.

این عارف بصیر و سالک خبیر، عمر پربرکت خود را در ترویج علوم و معارف اسلام ناب محمدی (ص) و فرهنگ اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام و نیز تعمیق سجایای اخلاقی و معنوی بویژه نزد نسل جوان سپری کرد و سالیان متمادی در سنگر منبر و خطابه اعتلای ارزش‌های دینی و زینت جامعه اسلامی به گوهر ولایت را همراه با آموزه‌های عرفانی و بسط ادب اسلامی با اعتقاد عمیق و جدیت مثال زدنی دنبال کرد.

فقدان این عالم حکیم و روشن ضمیر که ثلمه‌ای جبران ناپذیر برای میهن اسلامی است را به محضر رهبر عظیم الشان انقلاب اسلامی، مراجع عظام تقلید، حوزه‌های علمیه، علاقه‌مندان و بیت مکرم ایشان تسلیت عرض نموده و از درگاه حضرت حق تعالی برای روح بلند آن فقید سعید رضوان و رحمت بی‌کران الهی و برای بازماندگان معزز و عموم سوگواران ارجمند صبر، شکیبایی و سکینه قلبی مسئلت می‌نمایم.

متن پیام محمد مخبر:

انالله و انا الیه راجعون

ارتحال آیت الله سید عبدالله فاطمی نیا استاد اخلاق و خطیب برجسته کشور موجب تاثر و اندوه فراوان شد.

بدون تردید خطبه‌ها، رهنمود‌ها و سخنرانی‌های مذهبی این استاد گرانقدر که همیشه از جایگاه ویژه‌ای نزد مردم برخوردار بود و اقشار مختلف جامعه علاقه و اشتیاق وافری به سخنان دلنشین و تاثیرگذار این چهره برجسته دینی داشتند، برای همیشه در حافظه تاریخی ملت ایران و نسل‌های آتی به یادگار باقی خواهد ماند.
از خداوند متعال برای این عالم دینی علو درجات و برای علاقه‌مندان و بازماندگان آن فقید سعید صبر و اجر مسألت دارم.

پیام تسلیت بذرپاش برای رحلت آیت الله فاطمی‌نیا

رییس دیوان محاسبات کشور رحلت فاطمی نیا را به شرح زیر تسلیت گفت.

بسمه تعالی

اذا مات العالم ثلم فی الاسلام ثلمه لایسد‌ها شیء الی یوم القیامه

رحلت آیت الله سید عبدالله فاطمی‌نیا که استاد مبرز اخلاق و عرفان بود، را به بیت مکرم ایشان و عموم علاقمندان و شیفتگان مکتب اهل بیت تسلیت عرض می‌کنم. برای آن مرحوم، غفران الهی و حشر با اولیاءالله آرزومندم.

فرمانده کل ارتش درگذشت آیت‌الله فاطمی‌نیا را تسلیت گفت

امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش، با صدور پیامی درگذشت آیت الله سید عبدالله فاطمی‌نیا، استاد اخلاق و عرفان را تسلیت گفت.

متن پیام بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم
مَوتُ العالِمِ مُصیبَةٌ لا تُجبَرُ و ثُلمَةٌ لا تُسَدُّ (پیامبر اکرم (ص))

درگذشت خطیب ارجمند، استاد برجسته عرفان و اخلاق، مورخ اسلامی و سالک الی‌الله حضرت آیت الله سید عبدالله فاطمی‌نیا بسیار موجب تأسف و تألم خاطر شد. این استاد فرهیخته که از محضر بزرگانی همچون علامه طباطبایی، آیت‌الله بهجت، آیت الله بهاءالدینی، آیت الله محمدتقی آملی تلمّذ کردند، منشأ خدمات ارزنده‌ای در زمینه علوم اسلامی و تحقیق و پژوهش در این زمینه شده و آثار ارزشمندی را به یادگار گذاشته اند که بدون شک مرجع و چراغ راه دوست‌داران و شاگردان خود خواهد شد. اینجانب ضمن آرزوی علو درجات از درگاه خداوند متعال برای آن استاد اخلاق و عالم مجاهد و انقلابی، درگذشت ایشان را به پیشگاه مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، بیت مکرم، شاگردان، ارادتمندان و بازماندگان آن مرحوم تسلیت عرض می‌کنم.

پیام تسلیت حجت الاسلام والمسلمین موسی‌پور

حضرت حجت الاسلام والمسلمین موسی‌پور نماینده، ولی فقیه و رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با صدور پیامی ارتحال عالم متقی و عارف سالک، آیت الله سیدعبدالله فاطمی نیا را تسلیت گفتند.

متن پیام تسلیت به شرح زیر است:

«إِنَّا لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ»

خبر تلخ رحلت عالم متقی و عارف سالک، مرحوم مغفور حضرت آیت الله سیدعبدالله فاطمی نیا موجب تأثر و تأسف فراوان گردید. ایشان از اساتید عرفان نظری بوده و محضر بزرگانی همچون علامه آیت الله طباطبایی، آیت‌الله العظمی بهجت، آیت‌الله العظمی بهاءالدینی، آیت‌الله العظمی محمدتقی آملی را درک کرده و از مفسران صحیفۀسجادیه و نهج‌البلاغه و استاد علم اخلاق و علم رجال به‌شمار می‌رفت که در کنار سجایای اخلاقی فراوان و بهره‌مندی از فیوضات معنوی و آموزه‌های عرفانی؛ در مسیر خدمت به مردم گام‌های اساسی برداشت.

از ویژگی‌های این عالم وارسته همراهی وفادارانه با انقلاب اسلامی و امامین انقلاب و دفاع از آرمان‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی بود و سال‌های طولانی عمر شریف و با برکت خود را صرف ترویج معارف حقه اسلام نموده و با عشق به اهل بیت عصمت و طهارت «علیهم السلام» در تربیت نفوس مستعده اهتمام وافر داشت.

اینجانب، رحلت این استاد برجسته حوزه علمیه وخطیب توانا را به محضر، ولی امر مسلمین حضرت آیت‌الله العظمی امام خامنه‌ای «مد ظله العالی»، مراجع عظام تقلید، حوزه‌های علمیه، خاندان مکرم ایشان و به مردم شریف و متدین ایران اسلامی تسلیت و تعزیت گفته و از درگاه خداوند قادر متعال برای ایشان علو درجات و برای خانوادۀ معزا و مستفیضان از نفس گرمش صبر بر این مصیبت و اجر اخروی مسألت دارم.

پیام رئیس سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع

به گزارش روابط عمومی وزارت دفاع؛ حجت الاسلام و المسلمین آقاجانپور رئیس سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع در پیامی ارتحال حضرت آیت الله فاطمی نیا را تسلیت گفت.

در متن این پیام آمده است:

بِسْمِ اللهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ

مَوتُ العالِمِ مُصیبَةٌ لا تُجبَرُ و ثُلمَةٌ لا تُسَدُّ

خبر رحلت عالم عامل و خطیب توانمند حضرت آیت الله حاج سید عبدالله فاطمی نیا (ره) موجب تأثر و تالم گردید. این عالم بزرگوار در طول حیات پر برکت خود خدمات بسیار ارزشمندی را در تبیین و معرفی اسلام ناب محمدی و اسلام علوی انجام داد، و خداوند متعال بخاطر عشق و اخلاصش به او نفس گرم عنایت فرمود و آن بزرگوار را محبوب دل‌ها گردانید. این جانب مصیبت فقدان آن عزیز سفر کرده را به محضر، ولی امر مسلمین امام خامنه‌ای عزیز، مراجع عظام تقلید، حوزه‌های علمیه و همه‌ی ارادتمندان به آن بزرگوار و بیت شریف تسلیت می‌گویم. درود و رحمت پروردگار بر او باد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین