کد خبر: ۷۷۱۸۸۴
تاریخ انتشار : ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۸
صدور هشدار نارنجی در برخی مناطق کشور

انتقال توده گرد و خاک از مرز‌های غربی به ایران

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از وقوع رعد و برق و وزش باد شدید و انتقال توده گرد و خاک تشکیل شده روی عراق و سوریه به ایران خبر داد.
انتقال توده گرد و خاک از مرز‌های غربی به ایران
آفتاب‌‌نیوز :

وی افزود: از روز سه‌شنبه تا جمعه (۲۷ تا ۳۰ اردیبهشت) با گذر متناوب امواج تراز میانی جو از نوار شمالی کشور، در شمال آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی، اردبیل و برخی نقاط دامنه‌های جنوبی البرز شامل استان‌های البرز و تهران همچنین برخی نقاط سواحل دریای خزر، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی افزایش ابر، رگبار پراکنده گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید رخ می‌دهد.

به گفته رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا امروز در جنوب شرق کشور وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک اتفاق می‌افتد. با انتقال توده گرد و خاک تشکیل شده روی کشور‌های عراق و سوریه به کشور، طی روز‌های دوشنبه و سه شنبه آسمان مناطقی از نیمه غربی و مرکز کشور غبار آلود خواهد بود.

وی اضافه کرد: طی این مدت در استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، کردستان، زنجان، کرمانشاه، ایلام، خوزستان، همدان، مرکزی، لرستان، تهران، قزوین، البرز، اصفهان، اردبیل و قم و وزش باد شدید تا بسیار شدید، خیزش گردوخاک، کاهش کیفیت هوا کاهش دید افقی پیش‌بینی می‌شود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا افزود:از اواخر روز سه شنبه تا پنج شنبه در نیمه شرقی کشور به‌ویژه منطقه زابل وزش باد و خیزش گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود.

باشگاه خبرنگاران نیز نوشت: کارشناس هواشناسی گفت: امروز و فردا به علت ورود توده‌های گردوخاک شاهد کاهش کیفیت هوا و افزایش شاخص آلودگی در برخی استان‌ها از جمله تهران هستیم.

فریبا گودرزی گفت: امروز هشدار سطح نارنجی و زرد برای استان‌های تهران، البرز، خوزستان، ایلام و آذربایجان‌های شرقی وغربی درباره خیزش گردوخاک و کاهش کیفیت هوا صادر شده که بر اثر آن کاهش دید و افزایش شاخص آلودگی هوا را شاهد خواهیم بود.

به گفته کارشناس هواشناسی امروز در تهران گردوخاک و وزش باد و در برخی از ساعات بارش پراکنده پیش بینی می‌شود.

امروز براثر توده‌های گردوخاک از کشور عراق شاهد شاخص آلودگی هوا در برخی از شهر‌های این کشور و همچین استان‌های جنوبی بودیم که طبق اعلام سازمان هواشناسی این وضعیت تا فردا در استان‌های کردستان، کرمانشاه، ایلام، خوزستان، بوشهر و نیمه غربی فارس ادامه خواهد داشت.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین