کد خبر: ۷۷۲۰۷۱
تعداد نظرات: ۳۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۳
چرا می‌گویید فقط به دهک دهم یارانه ندادیم! نیمی از جمعیت کشور یارانه نگرفتند

مردمی که در لیست سیاه دولت رئیسی قرار گرفتند! چرا یارانه برخی خانواده‌ها قطع شد؟

یارانه بسیاری از مردم که شرایط دریافت یارانه معیشتی را نیز داشته‌اند و تا فروردین ۱۴۰۱ هم یارانه نقدی به حساب آن‌ها واریز شده، توسط دولت رئیسی قطع شده است.
مردمی که در لیست سیاه دولت رئیسی قرار گرفتند! چرا یارانه برخی خانواده‌ها قطع شد؟
آفتاب‌‌نیوز :

"ما خانوار ۴ نفره هستیم آخرین بار واریز یارانه هم یارانه رو دریافت کردیم، هیچگونه تغییری هم در خانوار (ازدواج یا فوت و...) نداشتیم، اما متاسفانه به ما کمک معیشتی پرداخت نشدو وقتی سامانه hemayt رو چک کردیم خانوار رو به جای ۴ نفره ۱ نفره ثبت کرده بودند و، چون ۱ نفره شده بود ما رو دهک ۱۰ زده بودند. با شماره ۶۳۶۹ تماس گرفتیم، اما اپراتور‌ها گفتن در این مورد کاری از ما ساخته نیست. خواهش میکنم منعکس کنید شاید به دست مسئولین برسه و این مشکل که قطعا برای افراد زیادی وجود داره حل بشه."

این پیام یکی از مخاطبان برای آفتاب‌نیوز بوده است. پیام‌های مشابه دیگری نیز از مخاطبان درخصوص حذف یارانه آنها دریافت شده است.  برخی نیز نسبت به دهک‌بندی خود اعتراض داشته‌اند.

شواهد حاکی از این است که یارانه بسیاری از مردم که شرایط دریافت یارانه معیشتی را نیز داشته‌اند و تا فروردین ۱۴۰۱ هم یارانه نقدی به حساب آن‌ها واریز شده، توسط دولت رئیسی قطع شده است.

نیمی از مردم یارانه نگرفتند/ گردش حساب نباید ملاک دهک بندی قرار می گرفت

یک عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی نیز خطاب به دولت گفت: «مردم آگاه و با سواد هستند و وقتی می گویید یک دهک از دریافت یارانه حذف شدند، یعنی معادل ۱۰ درصد جمعیت؛ اما بر اساس آمارها شاید نیمی از جمعیت این یارانه ۳۰۰ تومانی را هم دریافت نکردند که نشان می دهد صحبت و عمل شما با هم فرق می کند لذا اعتماد به مسئولین کاهش پیدا خواهد کرد.»

علیرضا پاک فطرت در گفت و گو با شفقنا در خصوص تأثیر افزایش قیمت کالاهای اساسی بر قیمت مسکن، اظهار کرد: مسکن تابعی از اقتصاد و تورم است و وقتی تورم ۴۰ درصد و بیشتر است و وقتی اقتصاد با قیمت دلار و اتومبیل نوسان پیدا می کند، مسکن هم همین وضعیت را پیدا خواهد کرد؛ مسکن، به عمل ساخته می شود نه شعار لذا باید اراده و امکانات ساخت آن هم وجود داشته باشد؛ امکانات ساخت مسکن، زمین، مصالح و نیروی انسانی است. زمین را که دولت تامین می کند، اما همه مسکن که قانون جهش تولید مسکن نیست که در حاشیه شهر ساخته شود؛ بلکه داخل شهر هم به مسکن نیاز داریم؛ اما مردم زمانی به این مساله ورود می کنند که شهرداری‌ها کارها را تسهیل و پروانه ساخت را سریع تر صادر کنند.

مسکن از نان شب واجب تر است

او افزود: اما شهرداری ها سخت گیری می‌کنند و قیمت مصالح هم تابع اقتصاد و تورم است و به شدت افزایش پیدا می کند و جای تاسف است که فکر ما فقط روی معیشت مردم متمرکز شده است غافل از اینکه مسکن از نان شب برای خانوارها واجب تر است زیرا بالای ۳۵ درصد درآمد خانوارها در حوزه مسکن هزینه می شود.

با آزاد کردن قیمت ها دستمزدها هم افزایش می یابد

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در خصوص نیروی کار در کشور گفت: به دلیل پایین بودن فرهنگ کار در کشور بیشتر نیروی کار بخش مسکن را اتباع خارجی تامین می کنند و وقتی یارانه کالاهای اساسی را حذف می کنیم مطمئنا دستمزها به شدت افزایش یافته و باعث بالا رفتن قیمت مسکن خواهد شد.

پاک فطرت در خصوص یارانه معیشتی گفت: جراحی اقتصادی خوب است و باید ۸ سال پیش اتفاق می افتاد و اگر قرار است یارانه‌ها حذف شود باید دو اتفاق رخ دهد؛ اول اینکه یارانه ای که حذف می شود صرف زیرساخت های اقتصادی کشور مثل راه آهن، خطوط هوایی، مراکز آموزشی و … شود. همجنین وقتی یارانه حذف می شود باید آن را به همه دهک‌ها بدهند این چه داستانی است که به عده ای ۴۰۰ هزار تومان و به دهک‌های بالاتر نفری ۳۰۰ هزار تومان و به دهک دهم اصلا یارانه ای تعلق نمی گیرد. من خطاب به دولت می گویم که مردم آگاه و با سواد هستند و وقتی می گویید یک دهک از دریافت یارانه حذف شدند، یعنی معادل ۱۰ درصد جمعیت؛ اما بر اساس آمارها شاید نیمی از جمعیت این یارانه ۳۰۰ تومانی را هم دریافت نکردند که نشان می دهد صحبت و عمل شما با هم فرق می کند لذا اعتماد مردم به مسئولین کاهش پیدا خواهد کرد.

گردش حساب افراد را ملاک دهک بندی قرار ندهید/ بسیاری از این مبالغ به دلیل فروش خانه و اتومبیل است

نماینده شیراز و زرقان در مجلس تصریح کرد: دولت در بحث آمار و ارقام به روز نیست و اگر کسی خانه اش را فروخت و خانه دیگری را خریداری کرد و یا اگر اتومبیلی داشت و آن را فروخت و اتومبیل ارزان خرید، او را به دلیل اینکه پول به حسابش آمده است، در لیست سیاه قرار می دهد!  باید به تمام ملت ایران به میزان دهک بندی، یارانه دهیم و به دهک دهم هم باید یارانه تعلق بگیرد؛ این افراد خودشان فرهنگ دارند که این پول را به محرومان بازگردانند؛ همانطور که می دانیم کسانی که در دهک بالا هستند بسیاری از مستمندان را تحت حمایت قرار دادند این همه یتیم خانه و خانواده های فقیر را که کمیته امداد و دولت پوشش نمی دهد بلکه ۵۰ درصد آنها را افرادی پوشش می دهند که نام و نشانی از آنها نیست؛ پس چه دلیلی دارد که یارانه این افراد قطع شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۳۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۸
5
34
سلام دقیقا ایشان درست گفته اند در اموزه های دینی ماهم امده که بعد ار رسول الله خلفای دوم وسوم مردم را دهک بندی کردند وبیت المال را براساس دهک ها تقسیم میکردند اما مولا علی بیت المال رابالسویه تقسیم کرد حتی برادرش عقیل که هم فرزند زیاد داشت وهم نابینا (معلول) ان برخوردراباهاش کردواصلا علت اختلاف بعضی از صحابه با علی حذف کمک معیشتی اضافی انان بود باید هر ایرانی فارغ از دهک بندی بالسویه از یارانه استفاده کند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۸
بیت المال با یارانه فرق می کند. بیت المال الان هم برای همه یکسان است. یارانه همان کمک دولت برای اقشار ضعیف تر است. مثلا حضرت به همه خانه ها غذا نمی برد بلکه برای نیازمندان غذا می برد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۸
چقدر بعضی از افراد از عدالت و انصاف دور شده اند که بگویند یارانه با بیت‌المال فرق می‌کند. آخر برادر عزیز یارانه از کجا پرداخت می‌شود؟ آیا از جیب رئیس دولت در می آید یا ایشان دست در جیب ملت کرده و به هر کس که در دایره خودیهاست بذل و بخشش میکند و هر کس را نخواست در نیمه ملت که همگی دهک دهم شده اند، جا می‌دهد؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۸
اومدن پسر بنده که دانشجوی معلمی هست زدن کارمند دولت و خانواده 5 نفره بنده را که خودم کارمند دولت هستم از یارانه حذف کردن آخی یکی نیست بگه آقا دانشجوی معلمی که بیشتر حقوقش بالاجبار برای غذا و محل اسکانی که در دوره کرونا وجود نداشته چرا باید کسر بشه!!! فقط حدود 800 هزاربهش پرداخت میشه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۸
7
60
من از دهک دهم هستم. چه کسی به دولت اجازه میده یارانه من رو قطع کنه. این حق منه که ازش استفاده کنم. این حرکتهای عوامفریبانه و مسخره رو تمام کنید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۸
مرفهی که فکر فقرا نیست.
امیر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۹
بانظر شما موافقم
ما از اول یارانه نگرفتم. اما به فکر ایتام و مستضعفین بودم. حال که دولت کریمه یارانه رو برای بعضیها افزایش داده. منهم سهم کمک خودم را قطع کردم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۹
چرا موقع جنگ یا انتخابات دهک بندی نداره دولت، فقط موقع یارانه دادن مسخره بازی در میاره
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۸
2
39
من در روز واریز یارانه جزو دهک هفتم بودم ولی یارانه واریز نشد و بعد از سه روز دهک من را به دهم تغییر داده اند. مگر یک بازنشسته تامین اجتماعی با خانواده پنج نفره که هیچ منبع مالی دیگری ندارد و هیچ گردش مالی ندارد صرفا بدلیل داشتن چند ماشین که یکی از آنها هم سرقت شده و تاکنون پیدا نشده و خودروهای فرسوده دیگر ایرانی، یک شبه از دهک هفتم به دهم ارتقا می‌یابد؟ قبلا هم می‌گفتند 60 میلیون نفر یارانه می‌گیرند ولی در تمام فامیل و آشنایان، فقط دو خانوار یارانه می‌گرفتند. دروغ و چاخان که در این مملکت متر و معیار ندارد. دهک دهم یعنی بیش از نصف جمعیت مملکت. و وقتی می‌گویند 72 میلیون نفر یارانه گرفته اند یعنی به حدود سی میلیون نفر از خودی‌ها دو بار یارانه داده اند و آن چهل میلیون دیگر اصلا یارانه نگرفته اند. خودی‌ها خیلی خودی هستند و خرج این روزها هم که بالاست و باید یک جوری تامین شود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۸
تهمت گناه کبیره است آن هم نه به یک نفر بلکه به یک مجموعه.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۸
ناشناس ساعت 1403 لطفا شما بدون تهمت بگو چگونه یک مستمری بگیر ظرف سه روز از دهک هفت به دهک ده تغییر می یابد؟ . آیا غیر از این است که یک شبه و بدون هیچ معیاری عده زیادی را به دهک دهم کوچانده اند؟ بعد وقتی آمار می‌دهند که 72 میلیون نفر یارانه گرفته اند، این نفرات کیستند؟ چرا برای یکبار اجازه نمیدهندیک دستگاه بی‌طرف مثل آقای احمد توکلی، با نرم افزار، تعداد یارانه بگیران را کنترل و نتیجه را بدون پرده پوشی به استماع ملت برساند؟ آیا شما کاسه های زیر نیم کاسه را نمی بینی؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۸
2
35
دولت یارانه یک عده را قطع کرده داده به یک عده دیگر و معلوم نیست با چه معیاری
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۸
6
21
خانه بفروشید بروید زمین کشاورزی بخرید هم تولید کنید هم اشتغال و گردش مالی شما را بعنوان سرمایه حساب می‌شود و یارانه را قطع کرده اند دفعه‌ی بعد خانه‌ میفر شم گوسفند می‌خرم گوسفند ها را می‌دهم زمين کشاورزی می‌خرم و محصولات کشاورزی هم میبرم بازار میدهم دوباره گوسفند میگیرم میچرانم گردش مالی هم ندارد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۸
6
33
من جزو دهک دو تا سه هستم
شما به هیچ عنوان اجازه ندارید یارانه ثروتمندان را ندهید
پول بیت المال حق همست
این شکافها و شعارهای پو پولیستی را کنار بگزارید
ندادن حق ثرتمندان یعنی تقسیم جامعه به دو لبه تیغ
بدهید انها خود تصمیم میگیرند به کی بدهند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۸
1
22
فردی که سال 90 یک سند خریده و نتوانسته خودروش را نو بکند میگوند چون خودروداری پس شامل یارانه نمی شوی !!!!!!
کسی که برای کارغیرسیاحتی به خارج ارکشور رفته میگویند سفز غیرزیارتی داشتی .درحالی که برای سفر زیارتی حج بیشتر باید پول داشته باشی
بهزاد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۸
1
22
با سلام . من بازنشسته تامین اجتماعی هستم . پسرم 5 سال پیش ازدواج کرده و رفته سر زندگیش. حالا به جرم اینکه اون ماشین و گردش حساب داره یارانه من رو قطع کردند.
بهزاد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۸
3
30
سرمایه مملکت متعلق به همه هست. اگر قرار باشه همه مردم تقریبا در یک حد باشند که میشه کمونیستی و اونم شکست خورده. من طرفدار مردم ضعیف هستم و دولت باید به نحوی اونها رو تامین کنه نه اینکه دست بکنه تو جیب یه عده پول برداره بزاره توی جیب عده دیگه. پس این همه پول نفت که میگن فروشمون زیاد شد و نقدی پولش رو میگیریم چی میشه.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۸
7
8
من در دولت ...حسن روحانی تمام دارایی خودم رو ازدست دادم ... خدا ...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۸
17
6
اصلاح طلب... روزی که چندین میلیون یارانه بگیر بدون هیچ توجیه و دلیلی در زمان دولت آقای کلیدساز از گرفتن یارانه محروم شدند حرفی زدی ؟ عجب ...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۸
بسیاری از اصلاح طلبان با افتخار در دولت کلید ساز با میل و رغبت در یارانه ثبت نام نکرده و بعضی هم با حذف خود از گروه یارانه بگیران به دلیل امید به آینده کمتر اعتراض کردند.
همانطور که ثروتمندان موظف هستند مالیات خود را به موقع پرداخت نمایند در خصوص محق بودن برای دریافت یارانه حداقل میتواننددبحث و گفتگو کنند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۸
0
22
فکر کنم به 35 میلیون نفر یارانه داده اند و بخاطر اینکه 2 ماه را یکجا واریز کرده اند می گن 70 میلیون نفر یارانه بگیرند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۸
1
15
همیشه میگفتن کسی پول داره میره مکه و زيارت کربلا و سوریه الان می‌گویند این سفرها تمکن مالی حساب نکردند ولی اگر رفته باشی ترکيه تو لیست سیاه یارانه قرار دادند ایکاش پولی که بردیم تو بورس و خوردند برده بودیم زيارت و الان یارانه داشتیم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۸
0
22
بچگی به ما می گفتند
دروغگو دشمن خداست

کی دروغ می گوید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۸
2
14
متاسفانه بیشتر حرف های این دولت دروغه !!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۹
4
5
از سياه نمايي خسته نمي شويد سامانه كه باز شده بريا ثبت نام و گفتند كه هنوز اشكال دارد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۹
4
8
طبق آمار دقیقی که موجوده فقط به۲۷میلیون نفر یارانه دادند آنهم بیشتر خانواده های نیرو های مسلح بودن چون دولت اجازه دسترسی به حساب واموال آنها راندارن بهشون یارانه دادند
بنده خدا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۹
2
11
وقتی شما اجناس را گران میکنید و به عده ای به بهانه دهک دهم مبلغ جبرانی آن را نمیدهید خوب آن عده هم فشار وارده شده به خود و خانواده شان را با گران کردن کالا و خدمات به کل جامعه وارد میکنند . اگر قرار است عدالتی باشد باید یارانه را به هر ایرانی بدهید شما خدا نیستید که قضاوت کنید چه کسی استحقاق دارد و چه کسی ندارد. شما مسئول اجرای عدالت هستید.
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۹
1
7
از طرف شرکت جهت داره آموزشی به ترکیه رفته است و ما را جز دهک پولدارگداشتند و حساب یارانه ما قطع شده است.با 3 بچه کوچک و مستاجر ماندم چکار کنم...عدالت را هم دیدیم
مجید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۹
1
6
سال قبل پول پیش از صاحپخونه قبلی گرفتم دادم بعدی اینو گردش حساب و کسب درامد منظور کردن و یارانه ندان
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۹
6
2
آقای آفتاب می توانید اسامی حذف شدگان منتشرکنید اکه راست میگویید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۹
0
9
آقاداستان این خبر ۲۰:۳۰مصاحبه باخانم فرماندارشهرقدس چیه؟...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۹
7
4
به نظر من فقط 5 دهک اول باید یارانه بگیرند. البته تورم 300% برخی اقلام مثل روغن در یک روز هم یک فاجعه مدیریتی در کشور محسوب میشه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین