کد خبر: ۷۷۲۱۰۷
تاریخ انتشار : ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۲
اولیای دم رضایت دادند

بخشش یک اعدامی پای چوبه دار در گلستان

رییس کل دادگستری استان گلستان با اشاره به تلاشهای متعدد برای ترویج فرهنگ عفو و گذشت، گفت: یک محکوم به قصاص در گنبدکاووس با رضایت اولیای دم مقتول از قصاص نجات یافت.
بخشش یک اعدامی پای چوبه دار در گلستان
آفتاب‌‌نیوز :

حیدر آسیابی با اشاره به اینکه توسعه فرهنگ عفو و بخشش در جامعه بدون شک اثرات بسیار خوبی را در پی خواهد داشت، اظهار کرد: مجموعه شعب صلح و سازش و شوراهای حل اختلاف ما در استان تلاش می کنند تا با ترویج این فرهنگ به کاهش آلام و البته آسیب های ثانویه پس از قصاص کمک کنند.

وی با بیان اینکه در جدیدترین پرونده بخشش قصاص توسط اولیای دم مقتول در استان گلستان، محکوم به قصاص جوان ۳۴ ساله ای است که سال ۹۳ در پی اختلافات شخصی، مرگ یک نفر را رقم زده بود، افزود: پس از رسیدگی به پرونده با درخواست اولیای دم، حکم قصاص صادر شد و در نوبت اجرا قرار گرفته بود.

رئیس کل دادگستری استان گلستان با تاکید بر اینکه از ۲ سال و نیم پیش، اعضای شورای حل اختلاف زندان گنبدکاووس و کارکنان اجرای احکام دادگستری این شهرستان با کمک ریش سفیدان منطقه تلاش برای جلب رضایت اولیای دم را آغاز کردند، خاطرنشان کرد: بالاخره تلاش ها نتیجه داد و اولیای دم، بزرگوارانه از حق شرعی و قانونی خود گذشته و از حکم قصاص که در نوبت اجرا قرار گرفته بود، منصرف شدند.

آسیابی تصریح کرد: این سومین محکوم به قصاص است که از ابتدای امسال با گذشت اولیای دم، بخشیده می شود و لازم به ذکر است که پارسال نیز ۲۱ محکوم به قصاص با تلاش شورای حل اختلاف و کمک ریش سفیدان فرصت دوباره زندگی یافته بودند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین