کد خبر: ۷۷۲۱۸۸
تاریخ انتشار : ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۶
تبلیغات

معرفی ۵ اقامتگاه‌ برتر گردشگری جزیره هرمز

جزیره هرمز یکی از جزایر خلیج‌فارس است. این جزیره زیبا جزء استان هرمزگان به حساب می‌آید. هرمز چند سالی است که در برنامه سفر طبیعت گردان و گردشگران ایرانی قرار گرفته‌است. در این جزیره پدیده‌های زمین‌شناسی بسیار زیبا و جذابی وجود دارد. این پدیده‌ها به‌قدری خاص و منحصربه‌فرد هستند که به عنوان ژئو پارک جزیره قشم در لیست ژئو پارک‌های سازمان یونسکو به ثبت رسیده‌است.
معرفی ۵ اقامتگاه‌ برتر گردشگری جزیره هرمز
آفتاب‌‌نیوز :

اگر قصد دارید سفر متفاوتی را به جنوب ایران داشته باشید، اگر خرید اینترنتی بلیط قطار به مقصد بندرعباس را تجربه کرده‌اید و از جزایر دیدنی خلیج‌فارس مثل کیش، قشم، هرمز دیدن کرده‌اید و دوست دارید در تعطیلات بعدی به جزیره‌ای متفاوتی سفرکنید، اگر از دیدن پدیده‌های زمین‌شناسی و جاذبه‌های طبیعی لذت می‌برید، حتما باید به جزیره هرمز سفر کنید.

قبل‌از آنکه بخواهید به جزیره هرمز بروید، بهتر است که اطلاعات بیشتری درباره اقامتگاه‌های این جزیره به دست آورید. در جزیره هرمز انواعی از اقامتگاه‌ها نظیر هتل، اقامتگاه بوم‌گردی، سوئیت و موارد دیگری برای گردشگران فراهم شده‌است.

اگر دوست دارید در مدت‌زمانی که در این جزیره هستید، در یک خانه محلی اقامت کنید، با مردم محلی این منطقه نشست‌وبرخاست داشته باشید و از غذا‌های محلی هرمز میل کنید، بهتر است که اقامتگاه‌های بوم‌گردی را به‌عنوان محل اقامت خود انتخاب کنید.

اگر فکر می‌کنید که بهترین اقامت گاه‌های شهر‌های ایران محدود به هتل‌های درون هر شهر هستند و خدمات و کیفیت هتل‌ها را بر دیگر اقامتگاه‌های گردشگری ترجیح می‌دهید، می‌توانید در هتل‌های جزیره هرمز اتاق رزرو کنید.

اگر به‌دنبال بهترین اقامتگاه‌های گردشگری جزیره هرمزهستید، به شما پیشنهاد می‌کنیم که این مقاله را تا انتها بخوانید.

نکته: برای دسترسی به اقامتگاه‌های جزیره هرمز ابتدا باید از شهر محل اقامت‌تون به بندرعباس بروید و از آن‌جابه اسکله شهید حقانی بروید و با استفاده از قایق‌های تندرو خودتان را به جزیره هرمز برسانید. دومین راه برای رسیدن به جزیره هرمز رفتن به جزیره قشم است. از این جزیره می‌توانید به اسکله ذاکری بروید و از آن‌جا سوار قایق‌هایی شوید که به سمت هرمز حرکت می‌کنند. این مسیر حدود ۴۰ دقیقه طول می‌کشد.

اقامتگاه کوتوک

یکی از جذاب‌ترین اقامتگاه‌های گردشگری جزیره هرمز اقامتگاه کوتوک نام دارد. این اقامتگاه معماری و فضای سنتی دارد. اقامتگاه کوتوک حدود ۳۸ کیلومتر با فرودگاه بین‌المللی بندرعباس فاصله دارد.

اقامتگاه کوتوک یکی از اقامتگاه‌های کوچک جزیره هرمز است و ظرفیت پذیرش ۱۵ مهمان را دارد و مناسب سفری با تور قشم است. این اقامتگاه‌ها تقریباً در نزدیکی جاذبه‌های گردشگری این جزیره واقع شده‌است و با ۲۰ دقیقه رانندگی می‌توانید از محل این اقامتگاه خود به جاذبه‌های دیدنی جزیره هرمز که در ادامه نام آن‌ها را می‌بینید، برسید.

ازجمله جاذبه‌های گردشگری که در نزدیکی این اقامتگاه قرار دارد می‌توان به قلعه پرتغالی‌ها، دره رنگین، غار سکوت، غار کریستالی و ساحل منفق اشاره کرد.

معرفی ۵ اقامتگاه‌ برتر گردشگری جزیره هرمز

اقامتگاه دره شن‌ها

اگر دوست دارید در مدت‌زمانی که در جزیره هرمز اقامت می‌کنید، با در کمترین زمان ممکن به ساحل برسید، اقامتگاه دره شن‌ها مناسب شماست. این اقامتگاه‌ها به‌صورت ویلایی ساخته‌شده و ۴ سوئیت برای پذیرش ۱۶ میهمان دارد.

اتاق‌های موجود در اقامتگاه دره شن‌ها به ۲ صورت معمولی و وی آی‌پی طراحی شده اند. برای هر ۲ نوع اتاق، صبحانه رایگان در نظر گرفته‌شده است. اما اگر در اتاق‌های وی آی‌پی اقامت کنید، عصرانه‌ی رایگان نیز برای شما سرو می‌شوند. حمام مشترک، توالت فرنگی، دستگاه تهویه مطبوع هوا، راهنمای محلی از دیگر امکانات این اقامتگاه است. در ادامه جاذبه‌های گردشگری نزدیک به این اقامتگاه را مشاهده می‌کنید:

• قلعه پرتغالی‌ها
• دره رنگین‌کمان
• غار سکوت
• ساحل چند درخت
• ساحل منفق
• موزه دکتر نادعلی آن

اقامتگاه خندق

یکی از جذاب‌ترین اقامتگاه‌های گردشگری جزیره هرمز اقامتگاه خندق نام دارد. این اقامتگاه ظرفیت پذیرش ۲۵ میهمان را دارد و دارای ۴ سوئیت است. در این اقامتگاه ۲ اتاق ۷ نفر و ۲ اتاق ۵ نفر وجود دارد. از امکانات موجود در اقامتگاه خندق می‌توان به کولر گازی، تخت دبل، تشک، پتو و سرویس بهداشتی اشتراکی اشاره کرد. در این اقامتگاه یک رستوران نیز وجود دارد که غذا‌های محلی جزیره هرمز را برای میهمانان سرو می‌کند.

در زمان اقامت در اقامتگاه خندق نیازی نیست که نگران اینترنت باشید. به راحتی می‌توانید از اتاق خود به اینترنت متصل شوید و در فضای مجازی بگردید و کار‌های خود را انجام دهید. در نزدیکی این اقامتگاه جاذبه‌های گردشگری نظیر ساحل منفق، غار سکوت، سنگ پسین، موزه‌ی دکتر نادعلیان و ساحل چند درخت قرار دارد.

هتل ساحلی سرخ

یکی از بهترین اقامتگاه‌های ساحلی جزیره هرمز هتل ساحلی سرخ نام دارد. این هتل ۳ ستاره است و امکاناتی نظیر اینترنت، سرویس بهداشتی، آشپزخانه مجهز به یخچال، حمام، لوازم گرمایشی و سرمایشی دارد.

معرفی ۵ اقامتگاه‌ برتر گردشگری جزیره هرمز

اقامتگاه صبورا

یکی از اقامتگاه‌های جذاب جزیره هرمز اقامتگاه صبور نام دارد. ظرفیت پذیرش این اقامتگاه ۲۵ نفر است. در این اقامتگاه ۵ اتاق و سوئیت قرار دارد. ازجمله امکانات اقامتگاه صبورا می‌توان به حمام مشترک، دست‌شویی فرنگی و ایرانیِ مشترک و آشپزخانه اشاره کرد. در نزدیکی این اقامتگاه جاذبه‌های گردشگری زیر قرار گرفته‌است:

• دره رنگین‌کمان
• غار سکوت
• غار کریستالی
• ساحل لاک پشت‌ها
• سنگ پسین
• ساحل چند درخت
• ساحل منفق

جاذبه‌هایی که در بالا نام بردیم کمتر از ۱۰ کیلومتر با اقامتگاه گردشگری صبور فاصله دارد.

اقامتگاه ماجرا

بعد از خرید بلیط هواپیما تهران قشم انتخاب یکی از زیباترین و جذاب‌ترین اقامتگاه‌های گردشگری جزیره هرمز به نام اقامتگاه ماجرا سفری لذت بخش را برایتان رقم می‌زند. طراحی و ساخت این اقامتگاه به‌قدری منحصربه‌فرد و خاص است که چشم هر مسافر خوش ذوقی را به خود جذب می‌کند. اتاق‌های این اقامتگاه با رنگ‌های زرد، آبی و قرمز رنگ آمیزی شده اند.

سقف اتاق‌های این اقامتگاه گنبدی‌شکل است. اقامتگاه ماجرا در سال ۲۰۲۰ برنده جایزه‌ی بین‌المللی مسابقه‌ی تیل دای تایوان شده‌است.

برای طراحی این اقامتگاه از معماری خانه‌های بومی جزیره هرمز الهام‌گرفته شده‌است. رنگ‌های اتاق‌های این اقامتگاه نیز برگرفته‌شده از رنگ خاک جزیره هرمز است. اقامتگاه ماجرا در نزدیکی ساحل واقع شده‌است و با صرف کمترین زمان ممکن می‌توانید به ساحل جزیره هرمز دسترسی داشته باشید. از جاذبه‌های گردشگری نزدیک این اقامتگاه می‌توان به قلعه پرتغالی‌ها، موزه‌ی دکتر نادعلی عام و ساحل منفق اشاره کرد. اگر قصد دارید از جنگل‌های حرای جزیره هرمز دیدن کنید، می‌توانید با طی کردن ۴ کیلومتر، از این اقامتگاه به جنگل‌های حرا برسید. تا جایی‌که می‌دانیم اقامتگاه ماجرا در حال تاسیس است و هنوز به‌طور کامل افتتاح نشده‌است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین