کد خبر: ۷۷۲۴۵۲
تاریخ انتشار : ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۷

فهرست بدهکاران بانکی به‌روز رسانی شد

بانک مرکزی اطلاعات واصله از بدهکاران سه بانک سینا، توسعه تعاون و توسعه صادرات را منتشر کرد.
فهرست بدهکاران بانکی به‌روز رسانی شد
آفتاب‌‌نیوز :

این بانک در راستای اجرای بخش ۱ بند د- احکام تنظیمی تبصره ۱۶ تسهیلات تکلیفی قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور مصوبه به شماره ۷۱۵/۱۱۴۵۰۴ مورخ ۲۹ اسفند ماه سال ۱۴۰۰ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به آمار منتشر شده در تاریخ ۳۱ فروردین ماه سال جاری، اطلاعات واصله از بدهکاران سه بانک سینا، توسعه تعاون و توسعه صادرات را منتشر کرد.

بر اساس اعلام بانک مرکزی، اغلب تسهیلات دریافت شده در راستای تولید و سازندگی در کشور مصرف شده و انتشار اسامی در گزارش پیش رو تنها به منزله دریافت تسهیلات و تعهدات کلان از شبکه بانکی می‌باشد که عموم آن‌ها در موعد مقرر بازپرداخت شده است.

بر همین اساس فهرست «تسهیلات کلان» و «تسهیلات غیر جاری» هر بانک را می‌توان مشاهده کرد.

شایان ذکر است به استناد فصل اول ماده ۱ بند ۱-۸- آئین نامه تسهیلات و تعهدات کلان موضوع بخشنامه شماره ۹۲/۲۴۴۲۵۵۳ مورخ ۱۳۹۲/۰۸/۱۶، تسهیلات و تعهدات کلان: «به مجموع خالص تسهیلات و تعهدات اعطایی / ایجاد شده به / برای هر ذینفع واحد که میزان آن حداقل معادل ۱۰ درصد سرمایه پایه مؤسسه اعتباری باشد. این حد برای شعبه بانک خارجی، ۳ درصد مجموع دارایی‌های شعبه می‌باشد» اطلاق می‌شود.

گفتنی است اطلاعات مابقی بانک‌ها نیز پس از بررسی‌های کارشناسی و دریافت اطلاعات کامل‌تر از بانک‌ها و صحت سنجی، در آینده نزدیک منتشر می‌شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین