کد خبر: ۷۷۲۴۵۵
تاریخ انتشار : ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۳

افزایش حقوق کارگران تعدیل می‌شود؟

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: تعدیل و کاهش نرخ مصوب افزایش حقوق کارگران در سال‌جاری در دستور کار مجلس و شورای عالی کار نیست.
افزایش حقوق کارگران تعدیل می‌شود؟
آفتاب‌‌نیوز :

ولی اسماعیلی عصر شنبه در نشست اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس با فعالان بخش خصوصی در اتاق بازرگانی اردبیل اظهار کرد: جراحی اقتصادی دولت قطعاً هزینه‌بر و همراه با عوارض جانبی است و سعی ما بر این است تا با کمترین آسیب، بیشترین تأثیر این جراحی اقتصادی را بر زندگی مردم شاهد باشیم.

وی با بیان اینکه در سال‌های گذشته انجام این جراحی اقتصادی به امروز و فردا موکول شده و هیچ حرکت اساسی در این بخش انجام نشده است، تصریح کرد: باید کار در یک مقطعی به صورت جامع آغاز می‌شد که دولت سیزدهم با جدیت اصلاح نظام اقتصادی را در کشور آغاز کرده تا در بهترین موقعیت و همراهی سه قوه شاهد تحقق اهداف و نتایج این حرکت مثبت و سازنده باشیم.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس با تقویت و پشتیبانی مؤلفه‌های اصلی در این حوزه سعی کرده تا انحصار و رانت احتمالی را گرفته و موانع پیش رو را نیز بردارد که در گام نخست این جراحی اقتصادی به نتیجه رسیده و منتظر هشت گام بعدی هستیم تا در تحول اقتصادی شرایط مناسب و مطلوبی را در جامعه شاهد باشیم. نتیجه توزیع ناعادلانه منابع را در کشور در توسعه ناهمگون و نامتوازن شاهد هستیم و به هیچ وجه اصل عدالت در این حوزه رعایت نشده است.

وی با بیان اینکه نتیجه این بی‌توجهی و غفلت به حاشیه‌نشینی و تولید آسیب‌های اجتماعی منجر شده است، خاطرنشان کرد: ما در سطح کشور ریل‌گذاری مناسبی را پیش از این شاهد نبودیم اما مجلس و دولت تلاش می‌کند تا ریل‌گذاری را به شکل صحیح انجام دهد.

اسماعیلی با رد شایعاتی مبنی بر تعدیل نرخ دستمزد کارگران در سال‌جاری اضافه کرد: نه تنها چنین موضوعی صحت ندارد بلکه دولت تلاش می‌کند در حمایت از کارآفرینان و تولیدکنندگان مشوق‌هایی را برای آنها در بخش بیمه و مالیات پرداخت کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: امیدواریم افزایش دستمزد کارگران زمینه‌ساز ترغیب و تشویق بیشتر این نیروها در مسیر تولید بوده و بخش عظیمی از نارسایی‌ها نیز با دقت نظر صحیح برطرف شود.مجلس تلاش می‌کند تا سرمایه‌گذاران و تولیدکنندگان از پرداخت مالیات معاف بوده و عمده مالیات‌ها نصیب عایدی بر سرمایه باشد.

نماینده گرمی در مجلس شورای اسلامی اصلاح تعرفه‌ها را در بحث خرید و ورود ماشین‌آلات سنگین کارخانه‌های تولیدی یادآور شد و تصریح کرد: ضروری است تا با برنامه‌ریزی دقیق در این بخش اهداف واقعی محقق و ضعف‌ها و کاستی‌ها رفع شود.

وی به سفر ۲ روزه اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس با همراهی معاونان و رؤسای سازمان‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اشاره کرد و گفت: در شهرستان گرمی مقرر شد تا احداث درمانگاه با تأمین زمین انجام شده و گروه سرمایه‌گذاری شستا پروژه‌های آغاز شده را به سرعت به سرانجام برساند.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی حمایت صندوق بازنشستگی را از احداث کارخانه پتروشیمی جم و کارخانه تولید محصولات شیشه‌ای یادآور شد و افزود: در کنار استقرار ادارات در انگوت، مقرر شد تا ساخت واحدهای مسکونی برای کارگران مورد توجه قرار گرفته و یک‌هزار میلیارد تومان منابع پرداختی در حوزه کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی در مناطق محروم و استان‌های کمتر توسعه یافته نظیر اردبیل توزیع شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین