کد خبر: ۷۷۲۴۶۵
تاریخ انتشار : ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۱

کنایه افشین پیروانی به تراکتوری‌ها

مدیر تیم فوتبال پرسپولیس نسبت به حوادث ورزشگاه یادگار امام (ره) تبریز برای پرسپولیس و بعضی اظهارنظرهای صورت گرفته واکنش نشان داد.
کنایه افشین پیروانی به تراکتوری‌ها
آفتاب‌‌نیوز :

افشین پیروانی در ارتباط با اتفاقاتی که در بازی روز پنج‌شنبه توسط هواداران تیم میزبان رقم زده شد، اظهار داشت: با توجه به اینکه هیچ مقام مسئولی به خاطر آن مسائل از باشگاه پرسپولیس و از مردم عذرخواهی نکرد، من از بینندگان تلویزیونی و هواداران عذرخواهی می‌کنم که آن مسائل رقم خورد و شرایط و امنیت برای ادامه مسابقه فراهم نبود. این مسائل همیشه باعث تأسف است چون قرار است از فوتبال لذت ببریم.

به گزارش سایت باشگاه پرسپولیس، وی ادامه داد: پرسپولیس همه جا هوادار دارد. ما حتی چند روز قبل برای میزبانی در شهر بی‌طرف، تبریز را در نظر داشتیم، چون در تبریز و آذربایجان طرفداران بسیاری داریم. انتخاب ما احساسی که نسبت به تبریز و مردم آن داریم را به خوبی نشان می‌دهد. امیدواریم آخرین باری باشد که چنین صحنه‌هایی دیده می‌شود.

مدیر تیم فوتبال پرسپولیس خاطر نشان کرد: با توجه به اظهارنظرهای عجیب، غیر کارشناسی و خلاف واقع که بعضی مسئولان شهری و استانی داشته‌اند به نظر باید نکاتی را از باب یادآوری و آموزش مطرح کنیم. قبل از بازی، جلسه هماهنگی مدیران انجام می‌شود و درباره همه مسائل مربوط به مسابقه تصمیم‌گیری و موارد مصوب صورتجلسه می‌شود. در جلسه قبل از این بازی نیز نمایندگان همه نهادهای دخیل در برگزاری مسابقه حضور داشتند و استثنائاً این بار ناظر داوری هم بود. آیا مصوبات این جلسه، دستورالعمل ستاد کرونا و مقررات سازمان لیگ در این مسابقه اجرا شد؟

وی گفت: در دوره کرونا گفتند در هر بازی ۶ نفر از تیم میزبان و ۴ نفر از تیم میهمان می‌توانند در ورزشگاه حضور یابند. بعد که واکسیناسیون انجام شد و کرونا فروکش کرد، ستاد کرونا گفت ورزشگاه‌ها با ۳۰ درصد ظرفیت به روی تماشاگران باز شود. توجه کنید که ۳۰ درصد. ورزشگاه یادگار امام (ره) ۶۶ هزار نفری است و به این ترتیب فقط باید ۱۹ هزار و ۸۰۰ بلیت فروخته می‌شد و همین تعداد باید در ورزشگاه حضور پیدا می‌کردند. آیا این کار به درستی اجرا شد؟ آیا قانون، مصوبه ستاد کرونا، جلسه هماهنگی و سازمان لیگ فوتبال اجرا شد؟

پیروانی تصریح کرد: البته مساله ما این نیست. به عنوان پرطرفدارترین تیم ایران که همه جای ایران طرفدار داریم مشتاق حضور پرتعداد تماشاگران در ورزشگاه هستیم. فوتبال به تماشاگر زنده است ولی بحث ما عدم اجرای قانون است. دوم اینکه حالا این جمعیت آمده است چرا به درستی مدیریت نشد و امنیت از قبل شروع مسابقه تا لحظه لحظه انجام آن برقرار نبود؟ با این اوصاف چرا بعد از عدم اجرای قانون، می‌آیند اظهار نظر می‌کنند و تقصیر را به گردن این و آن می‌اندازند.

پیروانی گفت: راستی چه می‌شود که همین چند روز قبل در حساس‌ترین هفته لیگ، ما در سیرجان نمی‌توانستیم تماشاگر داشته باشیم ولی برای این بازی خارج از ظرفیت تماشاگر می‌آید؟ اینها را سازمان لیگ باید توضیح بدهد. سازمان لیگ مسئول فراهم آوردن شرایط یکسان و برابر برای همه تیم‌ها است. این مسؤولیت را به عنوان برگزار کننده قبول کرده است.

وی‌گفت: ما همچنین می‌خواهیم ببینیم مسئول تأمین امنیت جانی بازیکنان و هرکس که در ورزشگاه بود، کدام مجموعه است. بازیکنان تراکتور که کنار بازیکنان ما قرار می‌گرفتند هم امنیت جانی نداشتند. همین حالا که دارم صحبت می‌کنم به شدت ناراحت هستم و تمرین دیروز تیم ما تحت تأثیر آن اتفاقات بود. بازیکنان می‌گفتند اگر یکی از آن سنگ‌ها سر کسی را می‌شکست و چشمی را کور می‌کرد تکلیف چه بود؟ فقط بحث بازیکنان ما نیست که بیش از همه در معرض خطر بودند. توپ‌جمع‌کن‌ها، عوامل برگزاری مسابقه، داوران، عکاسان، مأموران انتظامی و حتی خود تماشاگران در خطر بودند. حتی به مربی و کاپیتان خودشان که کنار مربی ما قرار می‌گرفتند تا به آن‌ها سنگ زده نشود رحم نمی‌کردند که البته جا دارد از همین جا از ساغلام و مهدی کیانی، سرمربی و کاپیتان تراکتور به خاطر رفتار جوانمردانه‌ای که داشتند تشکر کنم.

وی اضافه کرد: متأسفانه این روزها از بعضی مسؤولان شهری تبریز اظهارنظرهای عجیبی می‌شنویم که نشان می‌دهد نه تنها از مسائل فوتبالی بلکه از حوزه‌ای که مسئولیت آن را برعهده دارند، هیچ شناخت و آگاهی ندارند. این بازی را هم تریبونی برای اظهارنظر خود یافته‌اند در حالی که سواد لازم درباره موضوعی که درباره آن صحبت می‌کنند و کاری که انجام می‌دهند را ندارند. قبل از اظهار نظر ابتدا با توجه به مسؤولیتی که دارند یک بار بروند آن ورزشگاه را ببینند و مسؤولیت خود برای رفع مشکل را انجام بدهند. وظیفه خودشان را رها کرده‌اند و بعد درباره پرسپولیس اظهارنظر می‌کنند.

پیروانی گفت: به آن مسئول باید بگویم اگر بچه خودت در ورزشگاه بود و خدای ناکرده یکی از آن سنگ‌ها به او می‌خورد باز این طور صحبت و در انجام وظایف خودت قصور می‌کردی؟ چگونه است که با این همه کم کاری، کوتاهی، عدم انجام وظایف و اتفاقاتی که همه دیدند مدعی حق می‌شوند و پرسپولیس را محکوم می‌کنند؟ واقعاً چگونه روی‌تان می‌شود این‌طور صحبت کنید؟ این چه میزبانی بود که انجام شد؟ چگونه بعضی افراد به جای شرمنده بودن مدعی هستند. ساده‌ترین مساله این بود که بیش از ۱۹ هزار و ۸۰۰ نفر وارد ورزشگاه نشود. حالا که شدند. حداقل امنیت آن‌ها و دیگران برقرار شود. چرا امنیت و شرایط مسابقه فراهم نبود. وسط بازی آمده‌اند به ما می‌گویند، کرنرهای‌تان را امید عالیشاه نزند!! گفتم بفرمائید بین دو نیمه بیایید به تیم ما تاکتیک بدهید و تعویض‌ها را هم بگویید. بین دو نیمه که شد حتی نتوانستند شرایطی را فراهم کنند که سرمربی ما به رختکن بیاید. بعد بازی هم با اسکورت و کلاه خود نظامی نمی‌توانستند او را به تیم ملحق کنند. با این اوضاع و احوال حالا بعضی می‌آیند به همین راحتی دروغ می‌گویند.

پیروانی ادامه داد: هر کس می‌خواهد اظهار نظر کند باید جایگاه و مسئولیت خودش را ببیند. می‌خواهند همه چیز را سر پرسپولیس و یک نفر خراب کنند. پرسپولیس چگونه می‌توانست مقصر باشد وقتی فحاشی‌های رکیک از قبل مسابقه شروع شد و از همان زمان گرم کردن، سنگ‌پراکنی‌ها هم آغاز شد؟ مگر در یک مسابقه و دو مسابقه و در همین بازی یک بار و دو بار اتفاق افتاده است؟

او تصریح کرد: بعضی هم می‌گویند چرا فقط برای پرسپولیس این‌طور می‌شود و بعد نتیجه‌گیری هم می‌کنند؛ یک دلیلش قهرمانی‌های بسیار ما است. شما نصف این افتخارات را بیاورید ببینید چه قدر روی شما حساس می‌شوند. از طرفی در تبریز و آذربایجان طرفداران بسیاری داریم هرچند اکثر آن‌ها احساس امنیت نمی‌کنند به ورزشگاه بیایند. به نظر می‌رسد این مساله که آنجا هوادار زیادی داریم هم بسیاری را آزار می‌دهد.

مدیر تیم فوتبال پرسپولیس گفت: موضوع دیگر این است که چه کسی گفت این مسائل فقط دربازی‌ها با پرسپولیس روی می‌دهد؟ در دیگر بازی‌ها هم بوده است. متأسفانه بعضی افراد، مسئولیت ضعف عملکرد خودشان را روی دیگران می‌ریزند. واقعاً امیدواریم که عقلانیت و منطق جای خود را در رفتار و گفتار باز کند. همچنین گفته‌اند داور و ناظر مسابقه حاضر بودند بازی را شروع کنند ولی پرسپولیس قبول نکرد. اینکه می‌گویم اشراف به کار خود و حرفی که می‌زنند ندارند، همین است.

پیروانی افزود: قانون می‌گوید اگر داور شرایط را برای ادامه مسابقه مناسب ببیند وارد زمین می‌شود. اصلاً و ابداً چنین اتفاقی نیفتاد. پس آن ادعا، اصلاً قابل پذیرش نیست ولی اگر غیر از این بود هم باید به شجاعت داور و ناظر آفرین گفت که در آن شرایط حاضر بودند در زمین حاضر شوند و البته مسؤولیت اتفاقات برای بازیکنان دو تیم، دیگر عوامل برگزاری، عکاسان و خود تماشاگران را برعهده بگیرد و پاسخگو باشد.

مدیر تیم فوتبال پرسپولیس افزود: خواسته من این است که فرافکنی‌ها و اظهارنظرهای خلاف واقع، دیگر ادامه پیدا نکند در غیر این‌صورت اگر نیاز شود، صحبت‌های دیگری هم هست که بخواهیم مطرح کنیم و این اصلاً برای آن‌ها خوب نیست. به هر حال در همین بازی اتفاقات زیادی روی داد و شعارهای و حرف‌های زیادی هم سر داده شد که قصد ورود به آن را نداریم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین