کد خبر: ۷۷۲۵۵۰
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۸
دشمن با تهاجم فرهنگی و اقتصادی سعی دارد هویت مردم را بگیرد

دادستان کل: مردم باید تحمل کنند تا کشور به شکوفایی اقتصادی برسد

دادستان کل کشور گفت: دشمن با تهاجم فرهنگی و اقتصادی و تحریم‌ها سعی دارد هویت مردم را بگیرد.
دادستان کل: مردم باید تحمل کنند تا کشور به شکوفایی اقتصادی برسد
آفتاب‌‌نیوز :

اجلاسیه شهدای حقوقدان غرب کشور با حضور دادستان کل کشور و به میزبانی استان کرمانشاه و حضور استان های همدان، مرکزی، لرستان، ایلام و کردستان برگزار شد.

به گزارش قوه قضاییه، حجت الاسلام و المسلمین منتظری گفت: فضای معنوی و نورانی این مجلس کمک خواهد کرد که در درون خود با ارواح شهدای گرانقدر پیمان ببندیم و خدا را بر این پیمان خود گواه بگیریم که از پویندگان راه شهدا و از حافظین ارزشهای انقلاب اسلامی و مردم باشیم.

دادستان کل کشور با تسلیت ایام شهادت امام جعفر صادق (ع) و نیز گرامیداشت فرا رسیدن حماسه غرور آفرین آزاد سازی خرمشهر و اشاره به رشادت های رزمندگان در دوران دفاع مقدس افزود خصوصیت بارز و برجسته مردم استان کرمانشاه و دیگر مناطق مرزی در دفاع از انقلاب و نظام و کشور در دوران دفاع مقدس بیش از سایر مناطق نمایان است و حماسه هایی که مردم این مناطق آفریدند خاتمه آن در عملیات غرور آفرین مرصاد بود که دشمن را زمینگیر کردند و به ذلت و خواری کشاندند، این حماسه ها هرگز از خاطره تاریخ پاک نخواهد شد.

وی با اشاره به نقش مردم در دوران انقلاب گفت: نقش مردم در پیدایش و استمرار انقلاب بی بدیل است. در این مسیر عده ای بودند که در هدایت مردم نقش آفرینی کردند و آن‌ها را به سمت ارزش‌ها سوق دادند و آن علما بودند.

منتظری افزود: نقش علما در زمان اختلاف افکنی دشمن در میان اقوام و مذاهب و رفع این اختلافات پررنگ تر است چرا که از بهره برداری های شوم دشمن جلوگیری می کند.در طول تاریخ هیچگاه نقش مردم و رهبران و علما در پیدایش و استمرا یک انقلاب این قدر پر رنگ نبوده است و به همین خاطر نمونه انقلاب اسلامی در هیچ جای دنیا دیده نشده و نخواهد شد و اینها همه به برکت اسلام و شهدا است.

دادستان کل کشور در ادامه با اشاره به دیگر تحرکات شوم دشمنان خصوصا بعد از انقلاب و جنگ که بارزترین آنها تهاجم فرهنگی و اقتصادی است تصریح کرد: انقلاب ما در طول ۴۴ سال که با فراز و نشیب های فراوانی مواجه بوده است، در همه آنها هدایت و روشنگری حضرت امام و مقام معظم رهبری و هدایتگری های حکیمانه ایشان در کنار حضور ملت توانست از تمام گردنه های خطر عبور کند.دشمن نیز در تمامی این سال‌ها از تمامی ترفندها برای ضربه زدن به انقلاب و مردم استفاده کرده است و یقینا بعد از این نیز دست نخواهد کشید. بنابراین جوان های ما باید با بصیرت دینی و انقلابی راه شهدا و حفظ ارزشهای انقلاب را که سرمایه های بسیاری برای بدست آوردن آنها داده ایم را ادامه دهند.

منتظری ادامه داد: یکی از نشانه گذاری های دشمن گرفتن هویت جوانان است. بنابراین جوانان به وظایف ملی، مذهبی و دینی خود عمل کنند و با روشن بینی به مقابله با دشمن بپردازند. بیشترین حربه و ضربه دشمن به جوان های ما از طریق فضای مجازی است که از آن طریق هویت، اخلاق و شرف جوانها را نشانه رفته است و می خواهد آن‌ها را به بی هویتی بکشاند.جبهه دیگر دشمن برای ضربه زدن به نظام جبهه اقتصادی است و با تحریمهای ظالمانه و تنگ کردن معیشت مردم قصد دارد مردم را در مقابل نظام قرار دهد و فلسفه و اساس تحریم‌ها نیز همین است که مردم تحمل خود را از دست دهند. اما یقینا مردم با مقاومت خود درس بزرگی به دشمن خواهند داد چنانکه شهدای عزیز در جبهه جنگ همین کار را کردند.

دادستان کل کشور با مخاطب قرار دادن همه ملت ایران تاکید کرد: امروز وظیفه ما شناخت دشمن و برنامه هایش از ن آنچه مهم و مسلم است بصیرت و آگاهی مردم است.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به مسائل اقتصادی اخیر در کشور یادآور شد: اصلاحات اقتصادی از ضروریات جامعه بود. بدون شک این اصلاحات ممکن است مشکلاتی را نیز به دنبال داشته باشد. این اصلاحات در دولت قبل نیز مطرح بود و مقام معظم رهبری در آن دوره با تشکیل شورای عالی هماهنگی اقتصادی با حضور سران قوا بر وضعیت اقتصادی مردم و سامان دادن به آن تاکید داشتند و نیز بر اصلاح برخی امور از جمله بانکی، بودجه و تنگاهای اقتصادی مردم تاکید کردند اما متاسفانه کار اساسی انجام نشد.

منتظری گفت: وضعیت اقتصادی قابل دوام نبود و نیازمند اصلاحات اساسی بود. اصلاح اقتصادی نیز مشکلات خاص خود را دارد و باید تحمل کرد و از مدیران اقتصادی و دولتمردان نیز انتظار می رود اصلاحات را با کمترین آسیب به مردم و خصوصا قشر ضعیف به سرانجام رسانند. بنابراین تحمل و همکاری مردم و هدایت مدیران در انجام اصلاحات و با کمترین آسیب می تواند به شکوفایی اقتصادی منجر شود.

در ادامه رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه گفت: لفظ شعائر الله که توسط مقام معظم رهبری به کار می رود اشاره به این مهم است که نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران برخاسته از ارزش‌ها است و هر آنچه شرع مقدس تاکید و تکیه دارد باید در آن پیاده شود.

توسلی زاده افزود: هر آنچه مقام معظم رهبری می فرمایند اساس نظام ارزشی ماست. و باید بدانیم هر جا ارزشی آسیب ببیند نظام آسیب می بیند.

وی گفت: ماشین انقلاب در مسیر ارزش‌ها حرکت می کند و سوخت این ماشین همین ارزش‌ها و بزرگداشت آنها است.

رئیس کل دادگستری در ادامه با اشاره به برخی اقدامات اساسی در دادگستری استان کرمانشاه تاکید کرد: مطابق یا امر مطاع مقام معظم رهبری آسان کردن زندگی برای مردم از وظایف ماست و در این راستا خدمت به مردم و حل مشکلات آنها را از وظایف خود می دانیم.

وی افزود: امروز دادگستری استان کرمانشاه در ارتباط با مردم و دسترسی آسان مردم به مسئولان قضایی استان پیشتاز در کشور است و هیچ مراجعه کننده ای نیست که منتظر بماند. به درخواست های آنها اگر قانونی باشد رسیدگی می شود و در غیر این صورت با برخورد اسلامی و ارزشی و اقناع همراه خواهد بود.

توسلی زاده تاکید کرد: فراتر از این مباحث دادگستری استان کرمانشاه وارد حوزه مدیریت آسیب های اجتماعی شده است و با حضور مکرر در بین مردم و در مساجد در کنترل آسیب ها و مدیریت آنها تلاش می کند.

در ادامه از پوستر اجلاسیه و آلبوم و لوح یادبود شهدا رونمایی و از خانواده های شهدای حقوقدان بسیجی نیز تجلیل شد.

 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
0
113
مردم ...سال است تحمل ميكنند ولي روز به روز وضع بدتر ميشود !!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
0
111
دستت درد نکنه با این پیشنهاد مهم ملت نمی دانستند چکار باید بکنن
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین