کد خبر: ۷۷۲۹۷
تاریخ انتشار : ۱۱ تير ۱۳۸۷ - ۱۱:۵۶

سوریه: در سایت بمباران شده راکتور نبوده است

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: وزیر خارجه سوریه روز دوشنبه بار دیگر وجود راکتور هسته‌ای در سایتی که توسط رژیم صهیونیستی بمباران شد را رد کرد در عین حال اظهار داشت: «آرزو داشتم کشورم چنین برنامه‌ای را برای مقابله با برنامه‌ هسته‌ای اسرائیل داشت».

به گزارش سرویس بین‌الملل ‌آفتاب «ولید المعلم» وزیر امورخارجه سوریه در کنفرانس مشترک خبری با همتای نروژی خود اظهار داشت: «به عنوان یک شهروند سوری معتقدم در صورتی که سوریه برنامه هسته‌ای داشت به بازرسان اجازه ورود به سایت را نمی‌داد». 

او در ادامه افزود: «ولی به عنوان یک شهروند آرزو می‌کنم سوریه چنین برنامه‌ای را داشت زیرا اسرائیل در حال ساخت سلاح هسته‌ای است». 

در هفته گذشته بازرسان سازمان ملل از تاسیسات هسته‌ای سوریه در شمال این کشور بازدید کردند. «اولی هاینونن» معاون دبیرکل آژانس انرژی اتمی از دیدار خود ابراز خشنودی کرد. 

وزیر خارجه سوریه همچنین از دور تازه مذاکرات غیرمستقیم سوریه و اسرائیل خبر داد که به زودی در ترکیه برگزار خواهد شد. او در این زمینه اظهار داشت: «مانند هر مذاکره‌ای این مذاکرات نیز مراحلی بالا و پایین داشته ولی فرصت برای دستیابی به صلح وجود دارد و امیدواریم اسرائیل این فرصت را از دست ندهد».

 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین