کد خبر: ۷۷۳۳۰۳
تاریخ انتشار : ۰۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۸
تبلیغات

بیت‌کوین چیست؟ / تاریخچه بیت‌کوین از ابتدا تا کنون

در این مقاله قصد داریم توضیحاتی درباره بیت‌کوین، یکی از معروفترین ارز‌های دیجیتال را ارائه کنیم. بیت‌کوین ارزی است که مانند پول‌های رایج مثل دلار یا یورو برای پرداخت کالا و یا خدمات طراحی شده و مورد استفاده قرار می‌گیرد. اما این ارز با پول‌های رایج تفاوت‌های زیادی دارد.
بیت‌کوین چیست؟ / تاریخچه بیت‌کوین از ابتدا تا کنون
آفتاب‌‌نیوز :

این روز‌ها بیشترین گفتگو در زمینه سرمایه‌گذاری و یا معامله، درباره بیت کوین است. ولی همچنان این ارز برای بسیاری از افراد در هاله‌ای از ابهام قرار دارد. حال با توجه به اینکه بحث ارز دیجیتال در ایران بسیار داغ شده است، در این مقاله قصد داریم توضیحاتی درباره بیت‌کوین، یکی از معروفترین ارز‌های دیجیتال را ارائه کنیم.

بیت کوین چیست؟

بیت‌کوین یک ارز پیچیده، کارا و در عین حال جذاب برای معامله‌گران است که فقط به صورت آنلاین وجود دارد. این ارز دیجیتال به کاربر اجازه می‌دهد که تا حد بسیار زیادی در معاملات ناشناس باقی بماند. بیت‌کوین ارزی است که مانند پول‌های رایج مثل دلار یا یورو برای پرداخت کالا و یا خدمات طراحی شده و مورد استفاده قرار می‌گیرد. اما این ارز با پول‌های رایج تفاوت‌های زیادی دارد. بیتکوین در سال ۲۰۰۸ توسط شخصی با نام مستعار “Satoshi Nakamoto” ساخته شد. این فرد مطلبی را منتشر کرد که در آن چگونگی کار بیتکوین را توضیح می‌داد. او بعد از گذشت یک سال شروع به معامله این ارز و استخراج آن نمود. دلیل جذب افراد به ارز‌های دیجیتال، عدم وجود واسطه‌ها و بانک‌ها با هزینه‌های زیاد و گزاف است. به دلیل این که این ارز کاملاً آنلاین است؛ شناسه کیف پول شما دقیقا همان چیزی است که در معاملات استفاده می‌شود.

تاریخچه بیت کوین چیست؟

“Bitcoin” اولین ارز دیجیتالی است. هیچ‌کس نمی‌داند که چه کسی آن را ساخته است. البته این موضوع تازه‌ای نیست؛ به این علت که اکثر ارز‌های دیجیتالی در سکوت تولید می‌شوند. گفته می‌شود که سازنده بیت کوین، شخصی به نام «ساتوشی ناکوموتو» است. دقیقا مشخص نیست که ساتوشی ناکوموتو واقعا یک فرد است یا یک گروه با این نام، “Bitcoin” را تولید کرده‌اند. بعد از تولد این رمزارز، دیگر خبری از ساتوشی ناکوموتو به گوش نرسید. بعد از مدتی، رمزارز‌های متفاوت دیگری همچون «لایت‌کوین»، «اتریوم» و… هم به دنیا معرفی شده‌اند. یکی از مزایای اصلی “Bitcoin” این است که می‌توان آن را در حالت آفلاین هم در یک سخت‌افزار امن نگهداری کرد. به این حالت، «ذخیره سرد» گفته می‌شود. با وجود ذخیره سرد، امکان به سرقت رفتن رمزارز‌ها به صفر می‌رسد! ذخیره سرد، در مقابل «ذخیره گرم» قرار دارد. ذخیره گرم، نوعی ذخیره‌سازی است که در طی آن، داده‌ها روی سطح اینترنت ذخیره می‌شوند و در نتیجه، امکان به سرقت رفتن آن به وجود می‌آید.

نحوه خرید بیت کوین چیست؟

بیت کوین را به دو صورت می‌توانید خریداری کنید. صورت اول خرید با پول نقد و صورت دوم خرید با کارت‌های نقدی، اعتباری و نقل و انتقال سیم است. اما در ابتدا باید حساب کاربری برای خود ایجاد کنید. این حساب مکانی برای ذخیره بیتکوین‌های شماست؛ که دقیقاً مانند کیف پول کارت‌های اعتباری خود را نگه می‌دارد.

استخراج ارز دیجیتال بیت کوین چیست؟

استخراج ارز دیجیتال مانند حفاری برای طلا به صورت مجازی و آنلاین است. برای همین به آن MINE گفته می‌شود. تفاوت پول کاغذی با ارز دیجیتال این است که برای پول کاغذی دولت تصمیم می‌گیرد چه زمان چاپ و توزیع پول را انجام دهد، اما بیت کوین یک تنظیم کننده مرکزی ندارد و به هر کسی امکان شروع استخراج را می‌دهد. روش کار ماینر‌های Bitcoin به این صورت است که؛ برای حل مشکلات ریاضی از یک نرم افزار ویژه استفاده می‌کنند (رایانه شما باید به درستی با ۶۴ صحیح ترکیب مناسب را پیدا کند) و در ازای حل صحیح آن‌ها تعداد مشخصی از ارز‌های دیجیتال‌ها را صادر می‌کند.

نحوه استفاده از بیت کوین چیست؟

خیلی از افراد برای خرید چیز‌هایی در dark web از ارز دیجیتال استفاده می‌کنند. اما اصلا دور از انتظار نیست که دنیای دیجیتال این ارز‌ها را در زندگی روزمره افراد از جمله خرید بیمه‌های اتومبیل، خرید بلیط هواپیما و اتوبوس و قطار و … عادی سازد. بعید نیست که در آینده‌ای نه چندان دور با پیشرفت تکنولوژی، هنگام خرید اینترنتی بیمه بدنه خودرو از یک سامانه خرید آنلاین بیمه، حق بیمه خود را با ارز‌های دیجیتال پرداخت کنید. همچنین در دوره آموزش ارز دیجیتال در اصفهان (https://alirezasharifi.net/crypto-training-isfahan/) نیز می‌توانید آموزش کامل ببینید و بر چیستی بیت کوین تسلط کافی پیدا کنید.

بهترین کیف پول بیت کوین چیست؟

لجر یک شرکت امنیتی بیت کوین است که طیف گسترده‌ای از دستگاه‌های ذخیره سازی Bitcoin را ارائه می‌دهد. TREZOR یک گزینه دیگر است. این کیف پول سخت افزاری اصلی است که برای تامین امنیت بیتکوین ساخته شده است. این کلید‌های خصوصی Bitcoin شما را آفلاین تولید می‌کنند. البته کیف پول‌های آنلاین با امنیت بالا مانند تراست ولت هم در این عرصه وجود دارد.

خرید و هولد (نگه داشت) بیت کوین چگونه است؟

خرید ارز دیجیتال و نگه داشتن آن، یکی رایج‌ترین روش‌های “سرمایه گذاری” است. مثل همه سرمایه گذاری‌ها، شما هرگز نباید بیش از آنچه که قادر به از دست دادن هستید، سرمایه گذاری کنید. نباید به هیچ وجه همه دارایی خود را سرمایه گذاری کنید. مهمترین نکته‌ای که هنگام خرید ارز دیجیتال باید در نظر داشته باشید این است که فقط و فقط از صرافی‌هایی استفاده کنید که شهرت خود را ثابت کرده اند و مطمعن اند. نکته مهم دیگر این است که تمام Bitcoin‌های خود را در یک بازه زمانی کوتاه خریداری نکنید. به جای آن از روش میانگین هزینه استفاده کنید؛ بدین صورت که مبلغ ثابتی را هر ماه، هفته یا روز در طول سال خرید کنید. این روش تضمین می‌کند که بیشترین قیمت بیتکوین را هنگام افزایش، تجربه کنید و وقتی که قیمت آن پایین است، خرید داشته باشید.

اتریوم؛ رقیب جدی Bitcoin چیست؟

اگرچه معروف‌ترین ارز دیجیتال Bitcoin است؛ اما این Cryptocurrency تنها ارز رمزنگاری نیست. نگاهی به بازیگر مهم این عرصه یعنی اتریوم داریم. برخلاف bitcoin، اتریوم فقط می‌تواند از طریق شبکه خود یعنی اتریوم کار کند. مقدار محدودی از این ارز وجود دارد، که در سال ۲۰۱۴ “پیش فروش” آن‌ها ایجاد شده است. در این مدت ۶۰ میلیون نفر اتریوم خریده‌اند. اتریوم لزوماً برای استفاده روزانه در نظر گرفته نشده و می‌تواند توسط توسعه دهندگان برنامه به عنوان ارز در شبکه اتریوم مورد استفاده قرار گیرد. این مورد برای مواردی مانند اجاره خودرو و سرمایه گذاری استفاده می‌شود.

آیا ارز دیجیتال بیت کوین بخریم؟

بیت کوین به دلیل ناشناس بودن نسبی – که امکان خرید قانونی را فراهم می‌کند – میزان زیادی محبوب شده است. اما می‌تواند برای خرید‌های قانونی و روزانه مانند بلیط هواپیما یا بیمه هم مورد استفاده قرار بگیرد. همینطور ارز دیجیتال به سرعت در حال تبدیل شدن به گزینه اصلی سرمایه گذاری است پس اگر روحیه سرمایه گذار و البته ریسک‌پذیر دارید، خرید این ارز دیجیتال و بهره بردن از منافع آن توصیه می‌شود. در این مقاله سعی شد به سوال «بیت کوین چیست؟» پاسخ داده شود، اما اگر همچنان علاقمند به کسب اطلاعات بیشتر در مورد دیگر ارز‌های دیجیتال دارید، می‌توانید به بلاگ ما مراجعه کنید.

https://alirezasharifi.net/

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین