کد خبر: ۷۷۳۳۸
تاریخ انتشار : ۱۲ تير ۱۳۸۷ - ۰۹:۵۷

قيمت سهام ياهو! به شدت كاهش يافت

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: بر خلاف تلاش های ياهو برای افزايش قيمت سهام و بازگشت به وضعيت سابق، روز گذشته قيمت سهام ياهو به كمترين ميزان خود در 6 ماه گذشته رسيد.

به گزارش سرویس علمی آفتاب به نقل از نيويورك تايمز، روز گذشته قيمت سهام ياهو 52 سنت يعنی 2.5 درصد در هر سهم كاهش يافت و از 20.14 دلار به 19 دلار و 59 سنت كاهش يافت و اين در حالی است كه قيمت سهام ياهو قيل از مطرح شدن پيشنهاد مايكروسافت به قيمت 34 دلار در تالارهای بورس نيويورک معامله می شد. 

البته در طول اين مدت چند ماهه و پس از اولين فرار روبه جلوی ياهو در مذاكرات با مايكروسافت قيمت سهام دومين موتور جستجوی جهان حتی به 18 دلار نيز كاهش يافت.
اين كاهش 52 تا 55 سنتی روز گذشته كه هنوز هم ادامه دارد و افزايش نيافته است باعث خشم شديد و اعتراض دوباره سهامداران مخالف ياهو بخصوص شخص كارل آيكان بزرگ ترين سهامدار ياهو شده است. 

ياهو در چند هفته گذشته تلاش های بسياری را برای افزايش سهام خود انجام داد و سعی داشت با راه اندازی صفحات تخصص در كشورهای آمريكای لاتين و همكاری بار اپراتورهای تلفن همراه اروپايی قيمت سهام خود را تا 35 دلار افزايش دهد كه موفق به انجام اين كار نشد.
كارشناسان بورس و فناوری اطلاعات در اولين گمانه زنی ها تلاش های اخير مايكروسافت برای خريد شركت های نرم افزاری و موتورهای جستجو و ضعف ياهو در بازاريابی تبليغات اينترنتی را عامل اصلی اين كاهش اعلام كرده اند.
ياهو دو روز پيش اعلام كرده بود كه برای تحول در اين شركت و افزايش قيمت سهام نظام مديريتی خود را متحول می كند.
كارشناسان اقتصادی بر اين باورند كه اين كاهش قيمت سهام روزهای سختی را برای ياهو پيش خواهد آورد و سير نزولی اين روند ادامه پيدا خواهد كرد چرا كه هنوز شركت ياوه به شرايط با ثباتی در سال جديد ميلادی نرسيده و در حال واگذاری تكه تكه ی شركت خود و برونسپاری بخشهای مختلف است كه اين امر نشان دهنده ضعف شديد درونی در انی شركت است.
.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین