کد خبر: ۷۷۳۴۳
تاریخ انتشار : ۱۲ تير ۱۳۸۷ - ۱۰:۲۳
شيخ عطار در ديدار معاون وزير امور خارجه كره جنوبی؛

ظرفيت‌های خوبی برای همكاری ايران و كره جنوبی وجود دارد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: قائم مقام وزير امورخارجه كشورمان در ديدار معاون وزير امور خارجه كره جنوبی گفت: ظرفيت خوبی برای همكاری دو كشور ايران و كره در عرصه بين‌المللی به ويژه در سازمانهای بين‌المللی وجود دارد.

به گزارش سرویس سیاسی به نقل از اداره كل اطلاعات و مطبوعات وزارت امورخارجه، «لی جو يانگ» معاون وزير امور خارجه كره جنوبی سه‌شنبه با «عليرضا شيخ عطار» قائم مقام وزير امورخارجه كشورمان ديدار و گفتگو كرد.
قائم مقام وزير امور خارجه كشورمان در اين ملاقات با اشاره به قرابتهای فرهنگی بين دو ملت، آن را سرمايه خوبی برای توسعه مناسبات فيمابين دانست و افزود: علائق مشترك فرهنگی و تمايل دو كشور برای يافتن راههای جديد همكاری علاوه بر روابط موجود سياسی و اقتصادی به خوبی مشهود بوده و در عرصه فرهنگی برگزاری هفته فيلم و دوره زبانهای فارسی و كره‌ای در كشور مقابل را به دنبال خواهد داشت.
شيخ عطار افزود: در حوزه اقتصادی نيز موضوعات انرژي‌، سرمايه گذاری و مشاركت در امر خصوصی سازی در كشورمان دارای جذابيتهايی برای طرفين است كه باعث تشويق شركتهای دو كشور برای همكاری خواهد شد.
قائم مقام وزير امور خارجه كشورمان تصريح كرد: ظرفيت خوبی برای همكاری دو كشور در عرصه بين‌المللی به ويژه در سازمانهای بين‌المللی وجود دارد.
«لی جو يانگ» نيز در اين ديدار با دوستانه خواندن روابط تهران - سئول، هدف ديدار خود از تهران را بررسی راههای توسعه مناسبات دو كشور و بحث و تبادل نظر پيرامون مسائل مورد علاقه دانست.
سفير كره جنوبی در تهران نيز در اين ملاقات گزارشی از روند همكاري‌های اقتصادی دو كشور ارائه كرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین