کد خبر: ۷۷۳۶۵
تاریخ انتشار : ۱۲ تير ۱۳۸۷ - ۱۵:۱۸
شچاع‌پوریان در گفت‌وگو با آفتاب مطرح کرد:

برداشت از حساب ذخیره ارزی اتلاف سرمایه ملی است

قیمت مسکن از زمان غار نشینی تا امروز چنین رشدی نداشته است
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب:‌ شجاع‌پوریان گفت: «حساب ذخیره ارزی یک حساب استراتژیک است و پشتوانه ارزی برای کشور محسوب می‌شود».

ولی‌ا... شجاع‌پوریان در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس اقتصاد و صنعت آفتاب اظهار داشت: «فلسفه این حساب ایجاب می‌کند که به جز در امور زیربنایی و تولیدی از آن برداشت نشود و در چنین شرایطی که کشور با تهدیدهای خارجی مواجه است، اگر نسبت به برداشت از حساب ارزی با امساک و وسواس بیشتری برخورد نشود با بحران‌های سختی روبرو خواهیم بود».

وی تاکید کرد: «همیشه اقتصاددانان با دیدگاه‌های اصلاح‌طلب و اصولگرا بر این باور بودند که برداشت از حساب ذخیره ارزی و مصرف در اموری که جنبه‌های جاری، هزینه‌ای و وارداتی دارد جز اینکه علاوه بر اتلاف سرمایه ملی و حرکت در مسیری که با فلسفه تشکیل این حساب منافات دارد کمکی به حل مشکلات اقتصادی در بازار عرضه و تقاضا نمی‌کند».

نماینده مجلس هفتم مشکل موجود در بخش مسکن را ناشی از برداشت‌های مکرر از حساب ذخیره ارزی دانست و گفت: «اگر امروز قیمت مسکن به شکل بی‌سابقه‌ای در کشور افزایش پیدا کرده و به تعبیری از زمان غار نشینی تا امروز چنین رشدی نداشته است، نتیجه برداشت از حساب ذخیره ارزی و تزریق نقدینگی به جامعه است».

شجاع‌پوریان افزود: «این نقدینگی معمولا مانند یک سیل ویرانگر به سمت و سویی می‌رود که زمینه‌ دلالی مسکن و کارهای از این قبیل را فراهم می‌کند که نتایج منفی به همراه دارد».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
-
|
۱۷:۰۹ - ۱۳۸۷/۰۵/۱۸
0
0
خيلي خوب بود
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین