کد خبر: ۷۷۳۶۹۳
تاریخ انتشار : ۰۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۹

این بیماری‌ها را با آبله میمونی اشتباه نگیرید!

با بالا گرفتن تب اخبارآبله میمونی، برخی افراد هر نوع نشانه جوش و التهاب پوستی را به این بیماری مرتبط می کنند، با اطلاع از تفاوت ها ، بی دلیل نگران نخواهید شد.
این بیماری‌ها را با آبله میمونی اشتباه نگیرید!
آفتاب‌‌نیوز :

این روزها که خبر آبله میمونی در سراسر جهان به یکی از ترندهای فضای مجازی تبدیل شده است،بسیاری از افراد دچار توهم مبتلا شدن به این بیماری شده‌اند. در ادامه به بررسی چند بیماری مشابه آبله میمونی می‌پردازیم که ممکن است با گرفتن یکی از این‌ها فکر کنید مبتلا به آبله میمونی هستید.
آبله مرغان

معمولا همه ما در کودکی آبله‌مرغان را تجربه کرده‌ایم اما ممکن است بیش از یک بار در زندگی خود به آبله مرغان مبتلا شوید، بزرگ سالان می‌توانند دوباره به آن مبتلا شوند، حتی اگر در کودکی درگیر آن شده باشند. این بیماری در بزرگ سالی،به زونا معروف است( فعال شدن مجدد ویروس آبله مرغان ) زونا می‌تواند به صورت جوش‌های چرکی ظاهر شود که معمولاً دردناک هستند. این التهاب‌ها معمولاً خارش بسیاری دارند و مراحل مشابه با آبله میمونی را پشت سر می‌گذارند که با زخم خاتمه می‌یابد.

گال
گال توسط کنه‌هایی ایجاد می‌شود که در پوست تخم می‌گذارند و باعث خارش زیاد و قرمز شدن پوست می‌شوند. جوش‌ها و التهاب‌ها می‌توانند در هر جایی از بدن ظاهر شوند، اما اغلب از بین انگشتان دست شروع می‌شود. ممکن است متوجه خطوط، ردها و همچنین نقطه‌هایی روی پوست شوید. اگرچه این بیماری جدی نیست، اما بسیار مسری است و باید درمان شود.

نیش حشرات یا ساس
اگر رختخواب یا تشکی که روی آن می‌خوابید آلوده به ساس باشد، ممکن است توسط ساس گزیده شوید. خود این حشرات کوچک هستند، بنابراین ممکن است متوجه آن‌ها نشوید.

سیفلیس یا تبخال تناسلی
سیفلیس یک عفونت باکتریایی است که معمولاً از طریق رابطه جنسی با فردی که مبتلاست، منتقل می‌شود.تبخال تناسلی ویروسی است که می تواند از طریق رابطه جنسی انتقال یابد. هر دو بیماری، می‌توانند باعث ایجاد تاول شوند. اگر فکر می‌کنید ممکن است به عفونت مقاربتی مبتلا باشید، مهم است که در سریع ترین زمان ممکن آزمایش دهید و درمان شوید.

کهیر
کهیر،واکنش پوستی به چیزی است که بدن تصور می‌کند تهدید است و به آن واکنش نشان می‌دهد. این التهاب‌های قرمز همراه با خارش و سوزش است. گاهی اوقات هیچ محرکی پیدا نمی‌شود، اما موارد محرک‌ رایج شامل خوردن برخی غذاها یا تماس با برخی گیاهان، مواد شیمیایی یا داروهاست.

زرد زخم
زرد زخم یک عفونت پوستی شایع و بسیار مسری است که به طور عمده روی نوزادان و کودکان دو تا پنج ساله تاثیر می‌گذارد اما با وجود این می‌تواند در هر سنی دیده شود. اولین علامت زرد زخم لکه‌های قرمز پوستی و خارش پوست است. زرد زخم معمولا به صورت زخم‌های قرمز روی صورت، به ویژه در اطراف بینی و دهان کودک و در دست و پا ظاهر می‌شود.

بیماری دست، پا و دهان
بیماری دست، پا و دهان می‌تواند توسط ویروس‌های مختلف و بیشتر از همه، توسط ویروس کوکساکی ایجاد شود. این بیماری بیشتر در کودکان زیر پنج سال بروز می‌کند، اما بزرگ سالان هم به آن مبتلا می‌شوند. این بیماری می‌تواند علایمی شبیه آنفلوانزا و همچنین زخم در دهان و التهاب‌های پوستی قرمز روی کف دست و کف پا ایجاد کند.

مولوسکوم یا زگیل آبکی
زگیل آبکی یک عفونت پوستی با منشأ ویروسی است. ویروس ایجاد کننده‌ این بیماری مولوسکوم نامیده می‌شود و دانه‌ها و ضایعات خوش‌خیمی را روی لایه رویی پوست ایجاد می‌کند.این عفونت ویروسی رایج اغلب در کودکان دیده می‌شود و بی‌خطر است، اما می‌تواند در سراسر بدن پخش شود و باعث ایجاد لکه‌های خارش‌دار، سفت و برجسته‌ای شود که گودی کوچکی در وسط دارند. مولوسکوم از طریق تماس پوست به پوست یا با دست زدن به اشیای آلوده مانند حوله منتقل می‌شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین