کد خبر: ۷۷۳۷۱۴
تاریخ انتشار : ۰۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۸

افتتاح مرکز علمی باکو با حضور اردوغان

رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه به همراه الهام علی‌اف، همتای آذربایجانی خود در مراسم افتتاح دو مرکز در باکو شرکت کرد.
افتتاح مرکز علمی باکو با حضور اردوغان
آفتاب‌‌نیوز :

اردوغان به همراه علی‌اف در جشنواره هوانوردی، فضا و فناوری «تکنوفست» باکو که با روز استقلال جمهوری آذربایجان مصادف شد؛ شرکت کرد و سپس در مراسم افتتاح مرکز علمی باکو و مرکز خدمات آسان حضور یافت.

رجب طیب اردوغان، رییس جمهوری ترکیه که پس از جنگ دوم قره‌باغ، به نوعی خود را رییس جمهوری آذربایجان نیز تلقی می‌کند، در مراسم گشایش هفتمین دفتر خدمات الکترونیک "آسان خدمت" و مرکز "بیلیم باکی" (نام ترکی برای مرکز علمی در باکو) در باکو در روز ۲۸ مه حضور یافت.

به گزارش خبرگزاری آذرتاج، این مراکز با حضور الهام علی اف و رجب اردوغان گشایش یافت.

مرکز "بیلیم باکی" براساس سند همکاری موقوفه "گروه فناوری" ترکیه به ریاست سلجوق بایراکتار، داماد کوچک رجب اردوغان و "سازمان دولتی خدمات به شهروندان و نوآوری‌های اجتماعی" ریاست جمهوری آذربایجان در باکو ایجاد شده است. در این مرکز به کودکان شش تا چهارده ساله آموزش‌های علمی و فنی و طراحی و سایر آموزش‌ها به سبک ترکیه داده خواهد شد. کارکنان این مرکز بر اساس برنامه آموزشی بنیاد گروه فناوری ترکیه فعالیت می‌کنند و برنامه آموزشی آن با وزارت آموزش و پرورش جمهوری آذربایجان نیز هماهنگ شده است!

همچنین به گزارش "قاینار اینفو" اردوغان در نمایشگاه "تکنوفست آذربایجان" شعر مشهور بختیار وهابزاده، از شعرای تبلیغ کننده پان ترکیسم و به اصطلاح آذربایجانگرایی در خصوص "برادری ترکیه و جمهوری آذربایجان" را قرائت کرد.

در این شعر، ترکیه و جمهوری آذربایجان به عنوان دو برادر هم دین و هم زبان و هم مسیر و دارای ماه و سال یکسان و به عنوان دو شاخه یک درخت ترسیم شده است!

اردوغان که پس از جنگ دوم قراباغ، شخصا برخی از طرح‌های عمرانی و نمایشگاهی را در جمهوری آذربایجان افتتاح می‌کند، اخیرا برای افتتاح فرودگاه تازه ساز شهر زادگاه خود در ترکیه، الهام علی اف را نیز به عنوان میهمان دعوت کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین