کد خبر: ۷۷۳۷۳
تاریخ انتشار : ۱۲ تير ۱۳۸۷ - ۱۶:۵۰
ملاهویزه:

کار اصلاح‌طلبان مشکل است

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: یک نماینده اصولگرای مجلس هفتم گفت: «اصلاح‌طلبان باید با یک کاندیدای باسابقه که رای‌آور باشد وارد انتخابات شوند که بتواند انسجامی را در اردوگاه اصلاح‌طلبان به وجود آورد».

سیدنظام ملاهویزه نماینده اصولگرای مجلس هفتم در گفتگو با خبرنگار سیاسی آفتاب با اشاره به انتخابات آتی ریاست‌جمهوری گفت: «اگر در اردوگاه اصلاح‌طلبان تشتت آرا وجود داشته باشد و روندی که در شوراهای سوم و مجلس هشتم وجود داشت در ریاست جمهوری پیش بیاید اصلاح‌طلبان حتماً اقبال نخواهند داشت».

نماینده سابق دشت آزادگان اظهار داشت: «اگر اصلاح‌طلبان به همین روندی که دارند ادامه بدهند قطعاً در ریاست‌جمهوری هم یک اصولگرا پیروز خواهد بود».

وی ادامه داد: «اقدامی را که اصلاح‌طلبان در انتخابات نهم کردند باعث شد که نتوانند بر روی یک کاندیدا به توافق برسند و همین امر باعث ریزش آرای آنها شد و مسبب اصلی شکستشان در انتخابات خودشان بودند».

این نماینده اصولگرای مجلس هفتم تصریح کرد: «اگر اصلاح‌طلبان بر روی یک نفر تمرکز کنند و اصولگرایان به صورت پراکنده شرکت کنند یک رقابت تنگاتنگی در انتخابات به وجود می‌آید و من خبر دقیق دارم که آقای خاتمی در انتخابات شرکت می‌کند. کروبی هم فکر نمی‌کنم که کناره‌گیری کند چون اقبال کروبی بر خلاف نظر اصلاح‌طلبان بیشتر از خاتمی است زیرا مردم تجربه دولت خاتمی را در 8 سال دارند و همه مشکلات و نارسایی‌ها در خاتمی جمع می‌شد ولی شعارهای کروبی می‌تواند خون جدیدی بر پیکره اصلاح‌طلبان تزریق کند و فضایی جدید را ترسیم کند اما هنگامی که اسم خاتمی می‌آید بلافاصله اسم مشارکت و مجاهدین راتداعی می‌کند».

وی اضافه کرد: «اگر این کاندیداهای اصولگرا که الان مطرح هستند کنار بروند حتماً احمدی نژاد در انتخابات پیروز خواهد شد و فضایی که در کنار  احمدی‌نژاد است نشان می‌دهد که او هرگز از عرصه انتخابات کناره‌گیری نخواهد کرد».

این مدرس دانشگاه خاطرنشان کرد: «البته قالیباف نیز عملکرد شایسته‌ای در شهرداری داشته است و به نظرم این عملکرد وی مقدمه‌ای برای حضور در انتخابات است و همچنین حداد عادل و حسن روحانی نیز جز دیگر گزینه‌های اصولگرایان هستند».

وی افزود: «معتقدم در این انتخابات اجماع در میان اصولگرایان هم مشکل خواهد بود».

ملاهویزه تصریح کرد: «از میان کاندیداهای مطرح قالیباف شاید کنار بکشد اما احمدی نژاد کنار نمی‌کشد و ما هر چه به انتخابات نزدیکتر می‌شویم تبلیغات، فضاسازی احمدی‌نژاد بسیار بیشتر خواهد شد و ابزارهایی که احمدی‌نژاد برای اقبال در انتخابات دارد هیچکدام از کاندیداها ندارند اما نکته مهم این است که مردم ما در انتخابات قابل پیش‌بینی نیستند و اکثر مردم در لحظات آخر تصمیم نهایی خودشان را می‌گیرند ولی پراکندگی کاندیداها در یک جریان تاثیر فراوانی در آرای مردم خواهد داشت».

وی اضافه کرد: «قالیباف از چهره‌های مقبول اصولگرا است که طیف‌هایی حامی او هستند، اما این احتمال وجود دارد که قالیباف مثل محسن رضایی در روزهای آخر کنار بکشد».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
-
|
۱۷:۱۹ - ۱۳۸۷/۰۴/۱۲
0
0
هميشه فكر مي كردم سايت افتاب سايت نسبتا وزيني است!
اگر اين اقاي مولاهويزه را نمي شناسيد و اينطور با اين مصاحبه گنده اش كرديد كه خيلي ناشي هستيد و اگر ايشان را
مي شناسيد كه به لحاظ حرفه اي واقعا دچار افت شديدي
شده ايد!
اگر باور نداريد از اقاي دكتر جلالي خودتان بپرسيد!
ناشناس
|
-
|
۱۱:۳۸ - ۱۳۸۷/۰۴/۱۳
0
0
چند بار تا حالا شما نظرات من رو كه در مورد حمايت از آقايان خاتمي و عارف بوده چاپ نكرديد. اگه اين دفعه چاپ نكنيد ديگه نه خودم نه دوستام نظر نميديم!!! لطفا اين خبر رو كه آقاي هاشمي رفسنجاني در جايي اعلام كرده اند كه: دكتر عارف بهترين گزينه اصلاح طلبان و دكتر ولايتي مناسبترين گزينه اصولگرايان هستند را كه بعضي سايتها و روزنامه ها چاپ كردند را شما هم در عناوين مهم اخبارتان بياوريد... با تشكر
ناشناس
|
-
|
۱۴:۱۱ - ۱۳۸۷/۰۴/۱۳
0
0
ضمن تشکر از نظرات معتدلانه آقای ملاهویزه وعرض سلام و ادب به شخصیتهای بزرگ اصلاح طلب و اصولگرا.
در گفتار همه سیاسیون دو جناح نوعی تشابه دیده می شود گرچه کاندید مورد علاقه خود را در جناح مقابل نیز معرفی می کنند.
به نظر می رسد عقلا با درک صحیح از موقعیت فعلی می بایست با بزرگ کردن اشتراکات دو جناح و عدم تاثیر پذیری از شیطنتها و ترفندهای تبلیغاتی گروهی اندک و با صبر و تحمل بر یکدیگر از ایجاد تفرقه و در نهایت ایجاد چند دستگی در بین مردم بپرهیزند . چرا که در انتخابات دوره نهم عامل تفرقه باعث شکست هر دوجناح و ضربه به منافع ملی شد. پس این توافق ضمنی را اگر به توافق عملی تبدیل نمی کنیم آثار مفیدش را با سخنان ناشیانه و یا جواب به ناشیگری بعضی ضایع نکنیم.
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین