کد خبر: ۷۷۴۵۲
تاریخ انتشار : ۱۵ تير ۱۳۸۷ - ۱۵:۳۷
مدر عامل کرمان خودرو خبر داد:

لیفان نیمه‌دوم مرداد ماه به بازار می‌آید

130 تا 170 میلیون ریال قیمت خودروی لیفان
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: مدیر عامل کرمان خودرو در کنفرانس مطبوعاتی خود که صبح امروز در محل دفتر مرکزی این شرکت در کرج برگزار شد، از تولید سالانه 50 هزار دستگاه خودرو «لیفان» در کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار سرویس اقصاد و صنعت آفتاب؛ شرکت «کرمان موتور» در اسفند ماه 73 در حاشیه کویر لوت و در 14 کیلومتری شهرستان بم که در حال حاضر به منطقه ویژه اقتصادی ارگ جدید تبدیل شده با سرمایه‌گذاری مشترک شرکت دوو کره جنوبی و شرکت صنایع خودروسازی کرمان پا به عرصه حیات گذاشت و در سال 74 با تلاش مهندسین ایرانی بعد از ساخت تاسیسات زیر بنائی، سالن تزئینات شرکت کرمان موتور به بهره‌برداری رسید که ثمره آن تولید خودروی «دوو سی‌یلو» بود.

به گفته مدیر عامل کرمان خودرو با رشد تعداد تولید شرکت کرمان موتور تولید قطعات خودرو در داخل کشور نیز آغاز شد و از آنجایی که زیرساخت‌های اساسی به جهت احداث صنایع گوناگون در منطقه ویژه اقتصادی خودرو از قبیل انجین-گیربکس-صندلی-دسته سیم و غیره بتوسط بخش خصوصی در جوار کارخانه کرمان موتور احداث شد که ثمره آن رشد قطعات خودکفایی خودروهای سی یلو و ماتیز بود.در این بین شرکت کرمان موتور از صادرات محصولات خود غافل نشده و محصولات خود را به چند کشور نیز صادر نمود.

میر علی نقی معتقد است کلیه طرح‌های توسعه شرکت تضمین کننده این اهداف بود تا اینکه در همان سال بعد از اینکه شرکت دوو کره جنوبی با مشکلات مالی مواجه شد سهام عمده خود را به شرکت جنرال موتورز آمریکا واگذار کرد که به تبع این اقدام و سیاست‌های دولت آمریکا در مقابل کشور ارسال قطعات خودرو از آن شرکت متوقف شد. به طوری که در سال 83 بعد از به اتمام رسیدن موجودی قطعات در انبارها تولید این دو محصول موفق نیز به پایان رسید و در پی این موضوع صدها نفر از کارکنان و کارگران بیکار شده و اقتصاد منطقه محروم بم که میرفت با شکل‌گیری کارخانجات شرکت کرمان موتور رونقی تازه بگیرد مجددا دچار نقصان شد در این بین شرکت کرمان موتور نیز با توجه به تعهدات خود دچار ضرر و زیان‌های بسیاری شد.

زلزله بم تهدید دیگری پس از تحریم ها
مدیر عامل کرمان خودرو که مجموعه خود را مجموعه ای از نو آغازگر می داند اذعان داشت: «مضاف بر اتفاقاتی که افتاد در دی ماه سال 82 زلزله مهیب و دلخراش بم رخمی تازه بر پیکر شرکت کرمان موتور و کارکنان آن بجای گذاشت و حدود 300 نفر از همکاران ما برحمت حق پیوستند».

وی یادآور شد: «که هر کدام از این اتفاقات به تنهایی می تواند حیات یک شرکت را به نابودی بکشاند منتها مدیران شرکت صنایع خودرو سازی کرمان از تلاش برای احیای این سرمایه ملی و احیای رونق اقتصادی در منطقه محروم بم باز نایستاده و توانستند در سال 83 با عقد قرارداد فی مابین شرکت راین خودرو و شرکت هیوندای کره جنوبی تولید محصول جدیدی را در خطوط تولید شرکت کرمان موتور بنام هیونداری ورنا جشن بگیرند».

بعد از آن نیز شرکت خودروسازان بم با عقد قراردادی با شرکت «فولکس آلمان» خوردو «فولکس‌گل» را روانه خط تولید شرکت کرمان موتور نمود که در نتیجه این اقدامات کارخانجات شرکت کرمان موتور می‌توانست به ارائه خدمات تولید خودرو به شرکت‌های همکار مجموعه بپردازد.

وی همچنین در پاسخ به خبرنگار سرویس اقتصاد و صنعت آفتاب در مورد تاثیرگذاری تحریم ها گفت: «به طور کلی تحریم ها همیشه آفت کرمان خودرو بوده‌اند و مشکلات بسیاری در روند حرکت های خط تولید به وجود آورده اند».

تولید «لیفان» حضور جدیدی از بازار خودروی چینی
سید محمد رضا میر‌علی‌نقی ضمن اعلام خبر تولید خودروی لیفان توسط گروه صنعتی کرمان خودرو گفت: «علیرغم کلیه مشکلات و بلایا که حیات شرکت کرمان موتور را به نابودی تهدید می‌نمود تلاش‌های مدیران مجموعه صنایع خودروسازی کرمان باعث شد که حتی یک روز هم خطوط تولید این شرکت سازی کرمان متوقف نشود».

وی افزود: «خودرو لیفان با دو نوع موتور 1300 سی سی و 1600 سی سی با امکانات و کیفیت بسیار مناسب به همراه استانداردهای روز دنیا با دو نوع ترکیب سوخت بنزینی و دوگانه‌سوز نیمه مرداد ماه امسال روانه بازار خواهد شد».

مدیر عامل کرمان خودرو در مورد ویژگی‌های این خودرو اظهار داشت: «طراحی زیبا، استحکام کیفیت و مشخصات فنی مناسب به صورتی است که می‌توان آنرا جایگزینی مناسبی برای خودرو سی یلو قلمداد نمود، در یک جمله لیفان اتومبیل خانواده است».

وی در پاسخ به خبرنگار آفتاب در مورد برنامه تولید این شرکت تصریح کرد: «در سال 87 برابر 5000 دستگاه خودرو لیفان 520 ،در سال 88 برابر 15000 دستگاه خودرو لیفان 520 و درسال 89 برابر 25000 دستگاه خودرو لیفان 520 تولید خواهد شد».

میر علی نقی در مورد صادرات خودروی جدید گفت: «در راستای توافقاتی که با شرکت لیفان بعمل آمده شرکت کرمان موتور مجاز است که 30 درصد محصولات خود را صادر نماید و قطعا یکی از اهداف شرکت کرمان موتور صادرات این محصول خواهد بود».

همچنین گفتنی است که در حال حاضر خودرو لیفان 520 به کشورهای روسیه، شیلی، مصر، ویتنام، سوریه، آرژانتین صادر می‌شود.

مدیر عامل کرمان خودرو خاطر نشان کرد: «به جهت برنامه‌ریزی تولیدات در آینده مدل‌های دیگر خودرو لیفان از قبیل وانت، ون، و مدلی کوچکتر و کم مصرف بنام لیفان 320 هم بزودی در زمره برنامه تولیدات این شرکت قرار می‌گیرند».

ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی منطقه محروم بم
در همین اثناء و در طی سال‌های 85-86 بعد از ماهها کار کارشناسی و در پی سفرها و بازدیدهای متعدد از کارخانجات مختلف تولید خودور در کشور چین، شرکت کرمان موتور موفق به امضائ قرارداد همکاری مابین خود و شرکت «لیفان» شد که شرکت کرمان موتور در پی احیای گذشته خود موفق به راه‌اندازی خطوط تولید خودرو لیفان 520 گشته و بزودی محصولات خود را روانه بازار خواهد نمود تا بدین طریق توانسته باشد در جهت خدمت به صنایع کشور جوابگوی استقامت کلیه همکارانی باشد که در طی سالیان متمادی در کنار این مجموعه ماندند تا روزی به سر منزل مقصود که همانا ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی منطقه محروم بم باشد، برسند.

{$old_album_77452}
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
-
|
۱۷:۰۰ - ۱۳۸۷/۰۹/۱۹
0
0
باسلام

بهعرض خسته نباشي به شما و همه همكاران و دست اندركاران آن شركت محترم .
خواهشمنداست درصورت امكان ‌كاتالوگ + عكس از جهات مختلف اتومبيل ليفان 520 را به همراه مشخصات فني و قيمت خودرو را براي اينجانب بوسيله پست الكترونيكي ارسال نماييد .

باتشكر
ظاهري
ناشناس
|
-
|
۲۳:۳۴ - ۱۳۸۷/۱۲/۱۱
0
0
بهعرض خسته نباشي به شما و همه همكاران و دست اندركاران آن شركت محترم .
خواهشمنداست درصورت امكان ‌كاتالوگ + عكس از جهات مختلف اتومبيل ليفان 520 را به همراه مشخصات فني و قيمت خودرو را براي اينجانب بوسيله پست الكترونيكي ارسال نماييد .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۲۶ - ۱۳۸۸/۰۲/۰۵
0
0
خواهشمنداست درصورت امكان ‌كاتالوگ + عكس از جهات مختلف اتومبيل ليفان 520 را به همراه مشخصات فني و قيمت خودرو را براي اينجانب بوسيله پست الكترونيكي ارسال نماييد .
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین