کد خبر: ۷۷۵۰۷۷
تاریخ انتشار : ۱۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۲

گرمازدگی خطر ابتلا به سکته قلبی را افزایش می‌دهد

یک کارشناس سلامت و مسوول آموزش مرکز بهداشت شهید بلندیان قزوین گفت: گرمازدگی یکی از شایع‌ترین اختلالات فصل تابستان است که خطر ابتلا به سکته قلبی را افزایش می‌دهد.
گرمازدگی خطر ابتلا به سکته قلبی را افزایش می‌دهد
آفتاب‌‌نیوز :

صفیه احمدی زاده روز دوشنبه  افزود: سر درد، گرفتگی عضلات، تب، فشار خون پایین، تعریق، ضعف، خستگی و سرگیجه از علائم ابتلا به گرما زدگی است که باید جدی گرفته شود.  گرمازدگی زمانی رخ می دهد که دمای بدن با دمای محیط ترکیب شود و بدن به دلیل از دست دادن میزان قابل توجهی از آب خود، توانایی خنک کردن دمای خود را نداشته باشد.

این کارشناس سلامت تصریح کرد: گرمازدگی خفیف ترین نوع بیماری مرتبط با گرما و گرماگرفتگی شدیدترین نوع آن است.خطر ابتلا به گرمازدگی در کودکان زیر ۶ سال، افراد بالای ۶۵ سال و همچنین افراد چاق بیش از سایر افراد است.

احمدی زاده گفت: چنانچه گرمازدگی جدی گرفته نشود، به گرماگرفتگی تبدیل خواهد شد که می تواند خطرات جدی از جمله اختلال عضوهای حیاتی بدن و در نتیجه مرگ را به دنبال داشته باشد.

وی ادامه داد: مراجعه به پزشک و مصرف برخی داروهای تجویزی، استراحت در محل خنک، نوشیدن مایعات خنک و فراوان، دوش آب سرد، استفاده از کیسه یخ روی پیشانی و پا از راه های درمانی این اختلال است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین