کد خبر: ۷۷۵۱۷
تاریخ انتشار : ۱۷ تير ۱۳۸۷ - ۱۲:۲۸
با اشاره به طرح ستاد تحول اقتصادی در حوزه مسکن؛

طرح جدید دولت بار قوه قضاییه را افزایش می دهد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: «طرحی که جزییات و زیر ساخت‌های آن هنوز مشخص نشده به این زودی قابل اجرا نیست».

مهندس اعظم ناصری پور، کارشناس مسکن و شهرسازی در گفتگو با خبرنگار سرویس اقتصاد و صنعت آفتاب، در مورد تصمیم سریع دولت بر دریافت مالیات از افرادی که در سال بیش از دوبار به خرید و فروش مسکن می پردازند، گفت: «این طرح هنوز کاملا روشن و واضح نیست و هنوز اطلاعاتی در مورد جزئیات این طرح ابلاغ نشده است».

وی در ادامه افزود: «فکر نمی کنم اجرای این طرح دولت در حوزه مسکن به طور جامع عملی باشد زیرا راه های فرار قانونی و غیر قانونی زیادی برای واسطه گران مسکن وجود دارد».
 
عضو سابق کمیسون عمران مجلس یادآور شد: «مسکن و زمین همیشه در نزد ایرانیان از اهمیت بالایی برخوردار بوده و مسئولان در این مورد نباید عجولانه و یک بعدی تصمیم بگیرند زیرا تجربه نشان داده در چنین مواقعی همیشه طرحها با شکست روبرو شده‌اند».

ناصری‌پور با بیان اینکه جزئیات طرح ویژه مسکن ستاد تحول اقتصادی دولت باید در اختیار کارشناسان این حوزه قرار بگیرد، اظهار داشت: «طرحی که جزییات و زیر ساخت های آن هنوز مشخص نشده به این زودی قابل اجرا نیست».

وی تاکید کرد: «ممکن است این طرح در قیمت ها و قوانین مربوطه به حوزه مسکن خلل وارد کند». 

این کارشناس مسکن و شهرسازی از احتمال در پی داشتن مشکلات حقوقی و قضایی برای خریداران و فروشندگان مسکن در کشور با اجرای این طرح خبر داد و گفت: «اجرای بدون مطالعه این طرح می تواند با بوجود آوردن مشکلات حقوقی تنها بار قوه قضائیه را افزایش دهد». 

عضو شورای مرکزی حزب اعتدال و توسعه، در پاسخ به آفتاب مبنی بر اینکه آیا با اجرای این طرح دوباره با افزایش قیمت ها روبرو خواهیم شد، گفت: «از آنجائی که با وجود شروع اجرای این طرح از مهر ماه سال جاری هنوز ابلاغی در مورد جزئیات و چگونگی این طرح صورت نگرفته و همچنان بخواهد این جریان به همین منوال پیش رود احتمال زیادی برای افزایش قیمتها در بخش مسکن وجود دارد». 

گفتنی است بر اساس خبری از سوی روابط عمومی وزارت امور اقتصادی و دارایی، از ابتدای مهرماه جاری طرح دریافت مالیات از کلیه فعالان و  واسطه گران مسکن به اجرا گذاشته می‌شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین