کد خبر: ۷۷۵۶۴۳
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار : ۱۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۳:۲۳
۳۰ کشور رای موافق، ۲ کشور رای مخالف و ۳ کشور رای ممتنع دادند

قطعنامه ضدایرانی در شورای حکام به تصویب رسید

شورای حکام آژانس اتمی قطعنامه ارائه شده توسط آمریکا و تروئیکای اروپایی علیه ایران را تصویب کرد. ۳۰ کشور رای موافق، ۲ کشور (چین و روسیه) رای مخالف و ۳ کشور (هند، لیبی و پاکستان) رای ممتنع دادند
قطعنامه ضدایرانی در شورای حکام به تصویب رسید
آفتاب‌‌نیوز :

میخائیل اولیانوف، نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی واقع در وین در توییتی نوشت: شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی قطعنامه ارائه شده علیه ایران توسط آلمان، فرانسه، انگلیس و آمریکا را تصویب کرد. ۳۰ کشور رای موافق، ۲ کشور (چین و روسیه) رای مخالف و ۳ کشور (هند، لیبی و پاکستان) رای ممتنع دادند. بنابراین کشورهایی که نماینده نیمی از بشریت هستند از این قطعنامه حمایت نکردند.

پیش‌نویس قطعنامه انگلیس، فرانسه، آلمان و آمریکا علیه ایران روز سه‌شنبه به نشست شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی ارائه شده است.

خبرگزاری رویترز هفته گذشته در گزارشی اعلام کرد که آمریکا و تروئیکای اروپا پیش‌نویس قطعنامه‌ای را برای ارائه به نشست آتی شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تهیه کرده‌اند که از ایران درخواست می‌کند به سوالات پادمانی آژانس فورا پاسخ دهد.

بنا بر گزارش رویترز، پیش‌نویس این قطعنامه از ایران می‌خواهد به سؤالات باقی‌مانده آژانس درباره ذرات اورانیوم پیدا شده در سه مکان هسته‌ای توضیح دهد.

در پیش‌نویس این قطعنامه آمده است: شورای حکام از ایران می‌خواهد که هرچه فوری برای اجرای تعهدات قانونی‌اش اقدام و بدون اتلاف وقت به پیشنهاد مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی برای همکاری بیشتر جهت شفاف‌سازی و حل‌وفصل مسائل باقی‌مانده پادمانی عمل کند.

سعید خطیب‌زاده، سخنگوی وزارت امور خارجه روز گذشته درمورد قطعنامه احتمالی شورای حکام علیه ایران تصریح کرد: در مورد نتیجه جلسه پیش‌داوری نمی‌کنیم، ولی ما متناسب با اقدام و اتفاقی که بیفتد پاسخ‌ می‌دهیم.

خطیب زاده گفت: همان طور که آقای امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه اعلام کردند، ما به هیچ وجه نه این گزارش را قبول داریم و نه اقدام این سه کشور اروپایی به همراه آمریکا برای تصویب قطعنامه علیه ایران. ما این اقدام را برخلاف دیپلماسی می دانیم آنها تلاش می‌کنند قطعنامه‌ای را ارائه کنند، ما این قطعنامه را سازنده نمی‌دانیم و معتقدیم که این اقدامات هم در مسیر کل همکاری‌های ما با آژانس و هم مذاکرات اثرات منفی خواهد داشت و بانیان این قطعنامه باید بدانند هر چقدر هم این قطعنامه را شکلی معرفی کنند از نظر ما مردود است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۴
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۸
5
29
چین کمونیست و روسیه تزاری از کی تا حالا نیمی از بشریت شدند، اینها مایه ننگ بشریت اند اولی که نمونه اش اویغورها و دومی هم اوکراینی های مستقل را نابود می کنه، لطفا از این دو کشور دیکتاتور و سلطه طلب حمایت نکنید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۹
0
12
چنین پاسخ یعنی عقب نشینی نسبت به موضع قبل از تصویب
ناشناس
|
France
|
۰۰:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۹
2
25
چقدر ما تو دنیا طرفدار داریم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۹
1
33
چین و روسیه مخالفت کردن چون میدانستن مخالفتشان هیچ تاثیری در نتیجه قطعنامه ندارد اونها آنجا که باید از حق وتوشان برای ایران استفاده کنند هرگز قطعنامه های ضدایرانی را وتو نمیکنتد
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین