کد خبر: ۷۷۵۷۵۰
تاریخ انتشار : ۱۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۲

واکنش مشاور امنیت ملی آمریکا به قطعنامه آژانس علیه ایران

مشاور امنیت ملی کاخ سفید گفت: واشنگتن مساله ایران با آژانس را در مسیری متفاوت از مذاکرات برجام می‌بیند.
واکنش مشاور امنیت ملی آمریکا به قطعنامه آژانس علیه ایران
آفتاب‌‌نیوز :

جیک سالیوان مشاور امنیت ملی دولت بایدن به صدای آمریکا گفت: واشنگتن موضوع رابطه ایران با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را در چارچوبی متفاوت از مذاکرات احیای برجام می‌بیند.

سالیوان در مورد واکنش ایران به قطعنامه جدید شورای حکام آژانس مبنی بر برداشتن دوربین‌های نظارتی از یک سایت هسته‌ای و تاثیر آن روی مذاکرات احیای برجام در وین گفت: این دو در مسیرهای جداگانه‌ای قرار دارند.

سالیوان افزود: ما موضوع پایبندی ایران به آژانس، تعهد به توافقات پادمانی و دیگر تعهدات در چارچوب ان‌پی‌تی و مذاکرات با رافائل گروسی به ویژه در مورد پرونده‌‎هایی که او نسبت به آنها ابراز نگرانی کرده و نیز آنچه شورای حکام روز چهارشنبه درباره آنها صحبت کرد را اجزایی از یک کل می‌بینیم.

سالیوان که بالاترین مقام امنیتی در دولت دمکرات بایدن است در ادامه افزود: اما در مسیری دیگر، حل و فصل مذاکره شده برای برنامه اتمی ایران از طریق بازگشت به پایبندی متقابل به برجام مدنظر ما است، از منظر ما باید اینها را در مسیرهای جداگانه ببینیم و اینگونه پیش خواهیم رفت.

این مقام امنیتی دولت آمریکا به مقامات ایران توصیه کرد که توافق روی میز که بدون پرداختن به مسائل اضافی، پایبندی متقابل به برجام را محقق می کند، بپذیرند.

این توصیه سالیوان درحالی بیان می‌شود که حسین امیرعبداللهیان وزیر خارجه آمریکا روز چهارشنبه از ارائه پیشنهادهای جدید ایران به آژانس و طرف‌های مذاکره کننده در برجام خبر داده بود.

سالیوان درعین حال رو به تهدید ایران نیز آورد و گفت: این توافقی که اینک پیش روی ما است، بهتر است که ایران آن را بپذیرد در غیراینصورت پیامدهای آن با خود آنها است.

منبع: شفقنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین