کد خبر: ۷۷۵۹۲
تاریخ انتشار : ۱۹ تير ۱۳۸۷ - ۱۱:۱۷
در رزمایش پیامبر اعظم 3 انجام شد؛

پرتاب 9 موشک دور برد و میان برد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: 9 فروند موشک دور برد و میان برد از خانواده موشک های زمین به زمین که با دستان پرتوان متخصصان داخلی ساخته شده بود؛ لحظاتی قبل در رزمایش پیامبر اعظم 3 پرتاب شد.

به گزارش سرویس سیاسی آفتاب به نقل از واحد مرکزی خبر، سردار سرتیپ پاسدار سلامی فرمانده نیروی هوایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی درمصاحبه باخبرنگاران با بیان اینکه این مرحله ای دیگر از سومین رزمایش دریایی و موشکی پیامبر اعظم است گفت: «هدف از برگزاری این رزمایش نشان دادن عزم و اراده و اقتدار در مقابل دشمنانی است که در هفته های اخیر ایران را با ادبیات خشن تهدید کرده‌اند». 


وی تاکید کرد: «این موشک ها را به افتخار ایران پرتاب می کنیم تا نشان دهیم که این تنها بخش کوچکی از توان و اقتدار دفاعی ایران است».

سرتیپ سلامی افزود: «ما با دشمنانی که قصد دارند با عملیات روانی و با تهدید واقعی ملت ایران را از مسیر مقدس خود خارج کنند می گوییم ما همیشه آماده دفاع از کیان اسلامی هستیمب.

وی گفت: «تنها پیام من به دشمنان این است در اجرای سیاست های خود دقیق‌تر عمل کنند و بدانند در هر موقعیت و مکانی که باشند دقیقا زیر ذره بین ما هستند». 


نمایش توانمندی سپاه در رزمایش پیامبر اعظم 3
فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران گفت: «برای انجام مأموریت فراگیر و مستقیم در خلیج فارس و تنگه هرمز، بخش عمده ستاد نیروی دریایی سپاه در منطقه ساحلی مستقر شده است».

دریادار پاسدار مرتضی صفاری در منطقه رزمایش پیامبر اعظم (3) افزود: «سومین رزمایش پیامبر اعظم (ص) را دریادلان نیروی دریایی سپاه با بهره گیری از تجارب ارزشمند و نکات راهبردی رزمایش های پیامبر اعظم 1 و 2 در خلیج فارس و تنگه هرمز آغازکرده اند».

فرمانده نیروی دریایی سپاه افزود: «دراین رزمایش دستاوردها و توانمندی های ویژه 2 سال اخیر نیروی دریایی سپاه مورد تمرین و آزمایش در شرایط نبرد واقعی قرار گرفته است».

دریادار صفاری با اشاره به بکارگیری انبوه شناورهای مختلف موشک انداز ، اژدرافکن ، راکت انداز، انواع موشکهای ساحل به دریا و بهره گیری از نیروهای ویژه عملیاتی و رزمی نیروی دریایی سپاه در این رزمایش اظهار داشت: «در فاصله رزمایش پیامبر اعظم 2 تا امروز، نیروی دریایی دامنه تسلط همه جانبه و عمیق مهارتی خود در حوزة نیروی انسانی و بکارگیری انبوه تجهیزات و سلاحها را ارتقا بخشیده است».

وی افزود: «در ابعاد تاکتیکی ، ویژگی منحصر بفرد و بی نظیر دریادلان نیروی دریایی سپاه بگونه ای است که آنها با دستیابی به تاکتیک های نوین و بومی ، در شرایط مختلف «در همه جا هستند و در عین حال در هیچ جا نیستند».

وی افزود: «نیروی دریایی سپاه، بدلیل مأموریت فراگیر و مستقیم در خلیج فارس ، سناریو رزمایش را متناسب با پهنه و دامنه مأموریت ها و ویژگی های محیطی و منطقه ای طراحی و مراحل مختلف آن در چارچوب منطق ، اهداف و زمان بندی تعریف شده، با موفقیت و رضایت کامل در حال انجام است».

دریادار صفاری با تأکید بر اهمیت استراتژیک و فوق العاده خلیج فارس و تنگه هرمز گفت: «نیروی دریایی سپاه با انجام این رزمایش ، ضمن نمایش اقتدار و آمادگی فراگیر و همه جانبه خود برای رویارویی با هر گونه شرارت و ماجراجویی احتمالی، پیام اطمینان بخش و اعتماد آفرین خود به ملت ها و کشورهای منطقه را منتشر کرده است که جمهوری اسلامی ایران و آنها بدون حضور بیگانگان قادر به تأمین امنیت خلیج فارس و تگه هرمز بوده و از ظرفیت های لازم برای جلوگیری از هر گونه تهدید برای انرژی مورد نیاز کشورهای جهان برخوردار هستند».




بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
-
|
۱۶:۲۰ - ۱۳۸۷/۰۴/۱۹
0
0
«ما با دشمنانی که قصد دارند با عملیات روانی و با تهدید واقعی ملت ایران را از مسیر مقدس خود خارج کنند می گوییم ما همیشه آماده دفاع از کیان اسلامی هستیم.
ناشناس
|
-
|
۲۱:۰۴ - ۱۳۸۷/۰۴/۱۹
0
0
تهران امروز چند موشک از جمله یک موشک دوربرد را آزمايش کرده است. موشک هاي پرتاب شده شامل نمونه جديدي از موشک شهاب سه با برد 2000 کيلومتر بوده است.

سپاه پاسداران نه فروند موشک دوربرد و میان برد را در يک مانور نظامي در خليج فارس آزمايش کرده است.

تهران اين مانور را پاسخي به بيم و هراس خود از حمله احتمالي آمريکا يا اسرائيل عنوان کرده است.


ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا روز گذشته به مانورهای گسترده خود در آبهای خلیج فارس که هدف از برگزاری آن محافظت از تاسیسات نفتی در این منطقه عنوان شده بود پایان داد.

در این مانور نیروهای انگلیسی و دولت های عربی خلیج فارس همچون بحرین نیز مشارکت داشتند.
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین