اکنون مسئولان محور هراز میگویند ۳۲ منطقه حادثهخیز در این محور (تهران - آمل) شناسایی شده است که برای برطرف کردن مشکلات آنها، نه تنها توجه و دقت به وضعیت آنها، بلکه تخصیص اعتبار نیز باید در دستور کار قرار بگیرد. مسئولان راهداری معتقدند بستن محور هراز نیاز به یک توجیه علمی و کارشناسی دقیق دارد و باید مطالعات در این زمینه کامل شوند. به همین دلیلل نیز تاکید کردهاند که قصد دارند تا دانشگاه تهران را هم درگیر این طرح و بررسیهای مورد نیاز کنند تا مشاور، پیمانکار و دانشگاه تهران این وضعیت را دقیقتر بررسی کنند.