کد خبر: ۷۷۶۰۹
تاریخ انتشار : ۱۹ تير ۱۳۸۷ - ۱۵:۴۲
غلامرضا مصباحی مقدم:

علت حضور صمصامی در کمیسیون اقتصاد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: «حضور سرپرست وزارت امور اقتصادی و دارایی در کمیسیون اقتصادی با دعوت قبلی صورت گرفت و این حضور غیرمترقبه نبود و بیشتر جنبه آشنایی ایشان با اعضای کمیسیون را داشت».

به گزارش سرویس سیاسی آفتاب به نقل از  خانه ملت، غلامرضا مصباحی مقدم در حاشیه جلسه علنی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: «چون ایشان سرپرست وزارت اقتصاد هستند باید با کمیسیون اقتصادی ارتباط داشته باشند و در واقع باید گفت ایشان دیر هم آمدند».

نماینده مردم تهران خاطرنشان کرد: «ایشان برنامه هایشان برای وزارت اقتصادی را به صورت مختصر مطرح کردند و قرار شد اگر ایشان به عنوان وزیر معرفی شوند ما یک جلسه تکمیلی با آقای دکتر صمصامی داشته باشیم».

مصباحی مقدم در پاسخ به خبرنگاری که پرسید آیا طرح پول واحد اسلامی امکان اجرایی شدن دارد یا خیر، گفت:« طبعا اگر کشورهایی که از نظر اقتصادی و بازرگانی با هم ارتباط برقرار کرده اند این ارتباط را تقویت کنند و روابط گمرکی خودشان را بهبود بخشند، تعرفه های گمرکی بین خودشان را کاهش دهند و همچنین همکاری های اقتصادی خودشان را به ویژه در بخش بانکداری افزایش دهند، زمینه برای سخن گفتن از پول واحد فراهم می شود. منتهی رسیدن به پول واحد اسلامی نیازمند یک پروسه بلند مدت است، می تواند از گروه D8 شروع شود و بعدا کشورهای دیگر هم به آن بپیوندند».

وی ادامه داد:« کشورهای D8 که با هم ارتباط اقتصادی نزدیکتری را برقرار کرده اند می توانند مکمل هم باشند. بعضی از این کشورها سرمایه مالی بیشتری دارند و بعضی نیروی انسانی بیشتری دارند و بعضی از این کشورها انرژی بیشتری دارند و ایران انرژی دارد که می تواند نیاز آنها را تامین کند».

رئیس کمیسیون اقتصادی یادآور شد:« اگر مجموعه امکانات این کشورها با هم مبادله شود می تواند یک مجموعه مکمل یکدیگر و قابل پیوند خوردن به یکدیگر را فراهم کند».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین