کد خبر: ۷۷۶۲۱
تاریخ انتشار : ۲۰ تير ۱۳۸۷ - ۱۳:۰۴
نتایج نشست صنعتگران جوان با یک عضو کمیسیون عمران

گسترش فعالیت خانه صنعت و معدن جوانان در استان گلستان

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: عضو کمیسیون عمران مجلس هشتم در دیدار اعضای هیات مدیره خانه صنعت و معدن جوانان تاکید کرد: «برای پیشرفت صنعت کشور باید به نیروهای جوان و متخصص با انگیزه کشور بهای بیشتری داده شود».

مهندس عبداله رستگار درباره نشست اعضای خانه صنعت و معدن جوانان با وی گفت: «این نشست با هدف آشنایی با فعالیت‌های خانه صنعت و معدن جوانان شکل گرفت که البته نتایج مثبتی نیز دربر داشت».

وی در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی آفتاب افزود: «خانه صنعت و معدن جوانان در 18 استان کشور فعالیت می‌کند. این تشکل همچنین برای گسترش دامنه فعالیت خود در سایر استان‌ها نیز تلاش می‌کند».

عضو کمیسیون عمران مجلس هشتم تاکید کرد: «از آنجا که اعضای این تشکل غیردولتی همگی از جوانان تحصیلکرده دانشگاهی فعال در صنعت کشور هستند می‌توان از دانش، نیرو و تخصص آنان در بهبود و ارتقاء صنعت و اقتصاد کشور بهره جست».

او با بیان اینکه یکی از اقدمات مناسب این تشکل تاسیس صندوق اعتباری است گفت: «بر اساس آنچه که در این نشست تشریح شد صندوق اعتباری خانه صنعت و معدن جوانان برای یاری رساندن به جوانانی که طرح‌هایی برای اجرا دارند اما امکانات لازم در دست آنها نیست تاسیس شده است. همچنین این صندوق در جهت تبادل افکار و تجربیات صنعتگران جوان نیز فعالیت می‌کند». 

مهندس رستگار توضیح داد: «این صندوق برای اجرای طرح‌های نو امکان ارائه تسهیلات و اعتبارات بانکی را فراهم و ضمانت‌های لازم را در اختیار بانک‌ها قرار می‌دهد».

نماینده گنبدکاووس پیشنهاد داد تا این صندوق به عنوان سهامدار دراجرای طرح‌های صنعتی که از آن حمایت کرده نیز نقش داشته باشد.

وی همچنین به مشکلات این تشکل اشاره کرد و افزود: «جوانان صنعتگر از وضعیت تسهیلات بانکی گلایه داشتند و معتقد بودند که محدودیت‌های ایجاد شده در ارائه تسهیلات از میزان تولیدات آنان کاسته و مشکلاتی برای آنان ایجاد کرده است».

عضو کمیسیون عمران از پیشنهاد خانه صنعت و معدن جوانان برای تشکیل فراکسیون جوانان در مجلس خبرداد و افزود: «این پیشنهاد می‌تواند با استقبال نمایندگان مجلس روبرو شود بنابراین آن را در کمیسیون مطرح خواهم کرد».

وی ادامه داد: «اعضای خانه صنعت و معدن جوانان همچنین نسبت به ارائه مشاوره تخصصی رایگان در طرح‌های مختلف به کمیسیون‌های مجلس ابراز علاقه کردند که این پیشنهاد نیز در کمیسیون عمران مطرح خواهد شد». 

رستگار با بیان اینکه نسبت مناطق توسعه‌یافته و صنعتی و مناطق توسعه نیافته در کشور 1 به 18 است گفت: «خانه صنعت و معدن جوانان می‌تواند برای صنعتی شدن مناطق توسعه نیافته‌ای مانند استان گلستان و تجهیز این مناطق به زیرساخت‌های صنعتی مانند برق و انرژی و ایجاد اشتغال و در نتیجه بهبود وضع معیشت مردم خدمات مناسبی ارائه دهد».

نماینده گنبد کاووس تصریح کرد: «خانه صنعت و معدن جوانان در این نشست همچنین متعهد شد تا با معرفی یکی از اعضای خود اقدامات لازم را جهت ثبت این تشکل در استان گلستان صورت دهد».

وی افزود: «در همین راستا مقرر شد تا زمینه تاسیس اولین شهرک صنعتی جوانان به صورت ویژه در استان گلستان و گنبدکاووس ایجاد تا روند صنعتی شدن این شهر از جوانان فعال تحصیلکرده آغاز شود».

رستگار گفت: «برای ایجاد چنین شهرکی در استان با مسئولان استان مذاکره خواهم کرد و خانه صنعت و معدن جوانان نیز در این زمینه برای جذب سرمایه‌گذار و آغاز فعالیت‌های صنعتی پس از مشاوره های لازم و بررسی توجیه اقتصادی طرح‌های سرمایه‌گذاری فعالیت خواهد کرد».

وی خاطرنشان کرد: «برای تامین مکان و زمین این شهرک با فرماندار و استانداری مذاکراتی انجام خواهد شد تا زمینه جذب سرمایه‌گذاران جوان و پیشرفت صنعتی استان ایجاد شود».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین