کد خبر: ۷۷۶۲۹۵
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۶

تجمعات اعتراضی در برخی شهرها

امروز در شیراز، کرمانشاه، اصفهان و ... بازنشستگان تجمعات اعتراضی برگزار کرده‌اند و شعار‌هایی علیه مسئولان سر داده‌اند. جمعی از مغازه‌داران خیابان‌های امین‌حضور و جمهوری تهران نیز در اعتراض به طرح وزارت اقتصاد برای مالیات بر تراکنش‌های بانکی مغازه‌های خود را تعطیل کردند.
تجمعات اعتراضی در برخی شهرها
آفتاب‌‌نیوز :

همزمان با تشدید گرانی و نوسانات قیمت ارز در بازار، تجمعات پراکنده‌ای در برخی شهرهای کشور برگزار شده است.

به گزارش آفتاب‌نیوز؛ براساس تصاویر منتشر شده در فضای مجازی، برخی از کسبه بازار در سه‌راه امین‌حضور تهران تجمع اعتراضی برگزار کرده‌اند. 

خبرگزاری تسنیم در روایتی از تجمع کسبه سه راه امین حضور نوشته‌ است: ساعتی پیش حدود ۱۵۰ تا ۲۰۰ نفر از کسبه لوزام خانگی و الکترونیکی در اعتراض به افزایش مالیات، تجمع کرده و خواستار پاسخگویی مسئولین نسبت به این مهم و چرایی افزایش هزینه‌های مالیاتی خود شدند. از آغاز تجمع تا پایان آن که کمتر از ۱۰ دقیقه به طول انجامید، کسبه مانع سواستفاده احتمالی برخی افراد غیرمرتبط با اعتراض مالیاتی خود شدند؛ برخی نیز که قصد جهت دادن به اعتراض مالیاتی کسبه منطقه امین حضور را داشتند بعد از حضور پلیس متقرق شدند. بعد از پایان تجمع نیز، برخی فرماندهان پلیس با حضور در فروشگاه‌های برخی معترضین، اعتراض آن‌ها را استماع کردند... هم‌اکنون هیچ تجمع در خیابان امین‌حضور وجود ندارد و نیرو‌های یگان امداد نیز بعد از برقراری آرامش کامل این خیابان را ترک کردند.

فارس نیز درباره این تجمع نوشته است: در ویدیوهای منتشر‌شده، تجمع‌کنندگان از سایر مغازه‌داران می‌خواهند که مغازه‌ها را تعطیل کنند. طرح مالیات بر تراکنش‌ها یکی از پیشنهادهای وزارت اقتصاد برای جلوگیری از فرار مالیاتی و کاهش چاپ پول بی‌پشتوانه است. قرار است در‌صورت تصویب، ما‌به‌التفاوت گردش حساب‌های بالای ۵ میلیارد تومان شامل مالیات شود. همزمان افزایش قیمت ارز در بازار غیررسمی باعث شد برخی علت اعتراض را قیمت دلار اعلام کنند. امروز با اینکه قیمت رسمی دلار حدود ۲۷ هزار تومان بود، اما در بازار آزاد به مرز ۳۳ هزار تومان رسید. کارشناسان افزایش قیمت دلار را ناشی از فضای روانی می‌دانند و بانک مرکزی هم اعلام کرده عرضه دلار در بازار را افزایش داده و قیمت را کنترل خواهد کرد.

همچنین گفته شده که بازاریان اراک مغازه‌های خود را به نشانه اعتراض به وضع موجود، بسته‌اند.

فارس در این خصوص نوشته است: در اراک نیز حدود ۲۰۰ نفر از بازاریان مقابل اداره مالیات در اعتراض به میزان مالیات‌ها تجمع کردند. مسئولان مالیات استان با حضور در بین کسبه به سوال آنها پاسخ دادند.

علاوه‌براین، تجمعات بازنشستگان نیز همچنان در برخی شهرها برگزار می‌شود. امروز در شیراز، کرمانشاه، اصفهان و ... بازنشستگان تجمعات اعتراضی برگزار کرده‌اند و شعارهایی علیه مسئولان سر داده‌اند.

همچنین گفته شده که برخی شهروندان تهرانی با تجمع مقابله اداره برق، شعار "آب، برق، زندگی حق مسلم ماست" سر داده‌اند.

گفتنی است که قیمت دلار در بازار آزاد به ۳۳ هزار تومان رسیده است که تاکنون سابقه نداشته است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۲
احمدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۲
6
10
بستن مغازه ها روز جمعه هم جز اعتراضات یا مرسومات است
ایرانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۲
3
30
دمشون گرم
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین