کد خبر: ۷۷۶۳۸
تاریخ انتشار : ۲۱ تير ۱۳۸۷ - ۱۶:۲۴
آیت‌الله امامی کاشانی تأکید کرد:

سر جنگ نداریم

ایران ‌چنان پاسخ شما را می‌دهد که پشیمان شوید
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: امام جمعه موقت تهران با اشاره به برگزاری مقتدرانه رزمایش سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ‌در آبهای خلیج فارس و جنجال‌های رسانه‌ای دشمنان ‌ایران اسلامی‌ تصریح کرد: «ایران در چارچوب حقوق قانونی شناخته شده و براساس اصول خود، اقتدار خود را نشان داده است».
 
به گزارش سرویس سیاسی آفتاب، آیت‌الله امامی کاشانی امام جمعه موقت تهران در خطبه‌های این هفته‌ نمازجمعه اظهار کرد: «دشمنان جمهوری اسلامی یا این رزمایش را غیرقانونی خواندند و یا گفتند تهدید است و یا گفتند چیز تازه‌ای نیست. به هر حال خواستند ایران را از نظر قانونی محکوم کنند و در برابر کشورهای مختلف قرار بدهند و این را دلیلی می‌دانستند که نباید بگذاریم ایران غنی‌سازی را ادامه دهد».

وی افزود: «همه می‌دانند که رزمایش در مرز ایران و محدوده‌ کشور قانونی است. اما این‌که می‌گویند تهدید است به این خاطر است که ایران قدرت خود را در همه‌ امور به دست آورده است. به هر حال دشمنان جمهوری اسلامی هم باید این قدرت را بپذیرند؛ همانطور که دنیا قبول دارد. بگویند در این 30 سال جمهوری اسلامی برای کجا تهدید بوده جز آن‌ها که خود تهدید کرده و خود عمل کرده‌اند. چطور صدام را به جان ایران انداختند. در افغانستان و عراق چه کردند و این تاریخ و شناسنامه‌ آن‌هاست».

‌آیت الله امامی‌کاشانی در خطبه دوم نماز جمعه‌ این هفته تهران، کارنامه و سیاست‌های جمهوری ا سلامی‌ایران را شفاف و مبتنی براصول اسلام و قرآن خواند و گفت: «شناسنامه جمهوری اسلامی شفاف است. طی 30 سال گذشته به کجا دست‌اندازی کرده است؟ همه جنایت‌ها از شماست. می‌گویید می‌خواهیم امنیت برقرار و با تروریسم مبارزه کنیم، اما دنیا هم می‌داند که همه‌ جنایات از شماست. ایران در این مدت حتی یک تجاوز به یکجا نکرده است، پس تهدید کجاست و برای کدام کشور است. این شما هستید که نه زبان‌تان، نه کارتان، نه قلم‌تان و نه تصمیمات‌تان حساب و کتاب ندارد».

خطیب نماز جمعه تهران گفت: «جمهوری اسلامی‌ایران قدرت خود را در بخش‌های علم،‌ صنعت و فناوری و نظامی‌بدست آورده‌است و دشمنان باید ‌این قدرت را بپذیرند».

آیت الله امامی‌کاشانی به اشاره به جنایات بی‌شمار قدرت‌های استکباری به ویژه امریکا در تجاوز به دیگر کشورها و کشتار ملت‌ها از جمله در عراق، افغانستان، ‌فلسطین وحمایت از رژیم جعلی و غیرقانونی صهیونیستی گفت: «امروز می‌بینیم کسانی که به بهانه مبارزه با تروریسم و تامین امنیت هر روز جنایات مرتکب می‌شوند؛ هر کاری از دستشان برآمده است بر ضد جمهوری اسلامی‌ و ملت‌ایران انجام داده‌اند و همان کشورها هم‌ ایران را برای دیگر کشورها تهدید می‌خوانند».

امام جمعه موقت تهران در ادامه خطبه دوم نماز جمعه تهران با تاکید بر جنبه دفاعی و بازدارندگی قدرت موشکی‌ایران، تبلیغات منفی و ادعای رسانه‌های غربی را مبنی بر تهدید بودن موشک‌های دوربرد‌ایران برای دیگر کشورها غیرواقعی خواند.

امام جمعه موقت تهران با تاکید بر این‌که " چارچوب ایران، اسلام و قرآن است" گفت: «قرآن به ما می‌گوید کسانی که مسلمان نیستند اگر با دین‌تان نمی‌جنگند، کشورتان را اشغال نمی‌کنند و از کشور بیرون‌تان نمی‌کنند نسبت به آن‌ها نیکی کنید. اگر یهودی همسایه‌ شماست کمکش کنید و نسبت به او عدالت داشته باشید. ایران نشان داده که نسبت به کشورهای اسلامی احساس وظیفه دارد. این شعار و چارچوب قرآن است».

وی افزود: «عمل به آن‌چه قرآن به ما سفارش کرده دست یک نفر است و آن مجتهد، عادل، جامع‌الشرایط، قرآن‌شناس و پایبند به دین است که در تمام مسائل دینی با دقت و معرفت عمل می‌کند و آن رهبر معظم انقلاب و ولی امر مسلمین است که کار دست ایشان است. در عصر امام عصر دست امام زمان است که این را اجرا کند و در عصر غیبت دست ولی فقیه و این یک حقیقت است».


وی گفت: «خدای متعال به ما می‌گوید ملتی که با کشور شما و با دین و فرهنگ شما می‌جنگد به آن‌ها نیکی نکنید و با صمیمیت با آن‌ها رفتار نکنید. اکنون هم بحث سلاح هسته‌ای در کار نیست. موضوع صنعت انرژی هسته‌ای است. این شما هستید که اهل این کارها هستید. الان فضای مذاکره است. ایران آماده مذاکره و اروپا هم آماده‌ مذاکره است و کشور ما امتحان خود را پس داده است. کارها باید دیپلماتیک انجام شود».

وی خطاب به دشمنان اظهار کرد: «این شما هستید که در دنیا چیزی پیدا می‌کنید و با تبلیغات سوء خود مردم را مسحور می‌کنید تا به اسرائیل غاصب و صهیونیست‌ها خوش‌خدمتی کرده باشید. این شما جنایتکاران هستید که از جنایت‌های آن‌ها حمایت می‌کنید. شما هم آخر عمرتان است. نتوانستید کاری کنید جز این‌که رسوایی بجا گذاشتید و ان‌شاءالله به جهنم می‌روید». 

وی با تاکید بر حق مسلم‌ایران در دستیابی و استفاده از فناوری صلح آمیز هسته‌ای و پایبند بودن به مقررات NPT و آمادگی تهران برای گفتگو، تبلیغ سوء دشمنان را در‌این زمینه رد کرد وگفت: «دیگر نمی‌توانید ملت‌های جهان را با ‌اینگونه تبلیغات دروغین فریب دهید». 

خطیب نماز جمعه تهران با تاکید بر این‌که " ملت‌ها می‌دانند ایران تهدید نیست" گفت: «علیه ایران جوسازی نکنید ای دنیای دروغ، اسرائیل دروغ و کاخ سفید دروغِ حامی دروغ، اگر بخواهید به ایران تجاوز کنید ایران هم آن‌چنان پاسخ شما را می‌دهد که پشیمان شوید». 

آیت الله امامی‌کاشانی تصریح کرد: «ایران اسلامی، رژیم اسرائیل غاصب را هرگز به رسمیت نمی‌شناسد اما با ‌این رژیم نامشروع و غیرقانونی سرجنگ ندارد».

وی افزود: «تا هنگامی‌که دیگران بر ضد‌ایران اقدام و تجاوز نکنند جمهوری اسلامی‌ هرگز اقدامی ‌نخواهد کرد اما برای مقابله با هرگونه تهدید و اقدامی،کاملا آماده است و با پاسخ کوبنده دشمنان را پشیمان خواهد کرد». 

امامی کاشانی ادامه داد: «این‌که می‌گویید موشک‌های شهاب سه، دو هزار کیلومتر برد دارد و برای ورود به اسرائیل ساخته شده درست نیست. آن‌هایی که حساب آدمیت درباره‌شان مصداق ندارد این حرف‌ها را می‌زنند. ایران، اسرائیل را به نام یک کشور قانونی نمی‌شناسد زیرا غاصب است. چه‌طور آمریکا و انگلیس را می‌شناسیم اما با اسرائیل هم سر جنگ نداریم و نمی‌خواهیم موشک را به او پرتاب کنیم؛ اما می‌خواهیم بگوییم اگر اسرائیل بزند ما هم می‌زنیم و اگر او تجاوز کند ما هم جوابش را می‌دهیم».


آیت الله امامی‌کاشانی در بخش پایانی خطبه دوم نماز جمعه تهران یاد و مقام والای مرحوم‌ایت الله اشتهاردی را گرامی‌داشت و او را فردی پارسا و از ارکان حوزه علمیه خواند.

آیت الله امامی‌کاشانی در خطبه نخست نماز جمعه‌ این هفته تهران نیز گفت: «اسماء الحسنی و اسم جلاله خداوند تبارک و تعالی از جمله "خیرالماکرین، اله و غیور" در قرآن آمده است و باید همه مردم به ان توجه کنند».

امام جمعه موقت تهران در مراسم نماز جمعه که در دانشگاه تهران برگزار شد، درباره اسم جلاله "غیور" افزود: «لفظ غیوری که در قرآن آمده با الفاظ دیگر متفاوت است؛ و خداوند در اسماء جلال و جمال، محدود نیست و هر اسمی‌می‌تواند اسماء خداوند باشد».

وی گفت: «هر اسم زیبایی از خداست و غیور هم وصف خداست».

خطیب جمعه تهران گفت: «غیرت را بعضی از لغو بودن "غیر" در مسائل زن و خانواده بر می‌شمرند اما بعضی از حکما موضوع غیرت را در حوزه‌های مختلف مانند غیرت عالم، عابد و عارف توصیف می‌کنند».

آیت الله امامی‌کاشانی غیرت عارف را ملاقات خدا بدون غیر دانست وافزود: «محصل باید در غیرت دانشجویی، درس استاد را بی‌اعتنایی نکند».

خطیب نماز جمعه تهران در ادامه توصیف کلمه غیرت تصریح کرد: «جامعه بشری و انسانی اگر در کارهای خود لذت و منیت را وارد نکند و هرآنچه را هست برای خدا قرارد هد، در مسیر توحید حرکت خواهد کرد».

وی گفت: «خدا غیور است یعنی همه چیز مال اوست و کمال مطلق اوست و انسان‌های کامل مظهر خدا هستند».

امام جمعه موفت تهران با اشاره به‌اینکه چون خدا غیور است گفت: «خدا، فواحش و همه آنچه را که گناه است تحریم کرده است به دلیل‌اینکه گناه به معنی توجه به غیر خداست».

آیت الله امامی‌کاشانی افزود: «بی‌توجهی به حجاب، نیز غیرخدایی و خروج از فضای الهی و توحیدی است».

وی تصریح کرد: «توحید به معنب برای خدا کارکردن و روش و منش را در راه خدا قرار دادن است».

امامی‌کاشانی با بیان‌ اینکه وقتی انسان خدایی شد خداوند عالم را در دست او قرار می‌دهد، گفت: «حضرت علی (ع) چون در مسیر توحید است مظهر خداست».

وی افزود: «انسان وقتی غرق در خداست؛ غیریت ندارد و همه منیت‌ها را از میان برداشته است».

خطیب نماز جمعه تهران با بیان‌اینکه ماه رجب ماه رحمت و شهرالاصب( ماه ریزش گناه) است گفت: «رحمت خدا در‌این ماه به سوی زمین سرازیر است و در سوره مائده‌ایه 35 بر رسیدن به مقصد از طریق تقوی تاکید شده است».

آیت الله امامی‌کاشانی بر پیدا کردن وسیله در دعا تاکید کرد و افزود: «مخصوصا در‌ایام اعتکاف باید از خدا عذرخواهی کنیم و با توسل به امام زمان (عج) از خداوند طلب مغفرت کنیم».

وی گفت: «توجه به حضرت امام زمان (عج) و قرائت قرآن در راه امام عصر و خواستن از او برای عنایت به‌ این مردم تاثیرگذار خواهد بود».

آیت الله امامی‌کاشانی گفت: ‌»امیدواریم خداوند لطف حضرت ولی عصر را شامل همه ما و ملت شریف کند و قلم عفو برروی همه گناهان بکشد».

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
-
|
۱۴:۰۷ - ۱۳۸۷/۰۴/۲۲
0
0
اشالله اقاي پاليزدار اشتباه كرده باشند
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین